2017-09-12, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
räcker det inte i svårighetsgrad att bevisa att han mördat Kim, ska vi jobba på att bevisa att PM begick övergrepp på sin pappa också!? Pappa kanske inte dog en naturlig död? Hur många kistor ligger han begravd i ?
Nä men kanske pappan gjorde det mot Peter däremot.
Citera
2017-09-12, 00:18
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Så du menar nu att han har gjort sig av med kroppen för att dölja styckningen.
Du snurrar ju in dig i dina egna hittepå värre än PM.
Det innebär alltså att du tror att PM utförde en luststyckning.
Jaja, du gör framsteg, den saken är ju helt klart. Frågan är väl mest bara nu då varför du inte tror att han mördade henne.
Hehe, och sen har man då frågan om PMs egenhändiga dödförklaring av KW. Redan den borde ju rendera i vållande tycker man. Vem i helvete har gett den här klåparen rätt att själv dödförklara en som av en tillfällighet åker med hans plåtburk?!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Med tanke på det inflytande pappan haft sedan 6 års ålder... vore det intressant att veta mer. T.ex. vilket yrke han hade?

Jag har alltid föreställt mig att han var yrkesmilitär... Någon som vet mer. Inget gräv, pappan är död. Yrke dock, gärna.
Tror han var arbetare av nåt slag?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Hur dog pappan? Kan han ha blivit utsatt för övergrepp?

Absolut ingen aning. Vet inte ens namnet på honom. Peter lär dock avyttrat hus och tillhörigheter direkt efter pappans död, på auktion.
Citera
2017-09-12, 00:19
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nu när tom tysken som har en egen ubåt säger att det är omöjligt att få ut kroppen hel ur ubåten så får du väl ändå ta och ge dig skunken. Och dessutom är ju PM en riktig liten smurf ju. Det finns ju ingen chans att den lille klene PM skulle lyckas att få upp kroppen hel genom tornluckan.
Bara för att vinkla det lite åt ett annat håll; hur hade polisen gjort om de hittat Kim ner i ubåten, hel? Eller om hon varit levande men svårt skadad, hur hade ambulanspersonal/räddningstjänst gjort? Och kom nu inte med att de är flera för det hjälper föga i det trånga röret.
Citera
2017-09-12, 00:21
Medlem
Citat:
Hur dog pappan? Kan han ha blivit utsatt för övergrepp?

Pappan dog av ålderdomssvaghet tror att han var 86 år. Pappan lär ha varit väldigt svartsjuk och lät bara Peter träffa sin mamma en gång om året. Jag undrar om inte Pappan snarare var väldigt avundsjuk än svartsjuk. Pappan hade kanske också NPD. Det lär vara ärftligt delvis.
Citera
2017-09-12, 00:21
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Nä men kanske pappan gjorde det mot Peter däremot.
Asberger? Ändå ingen vägledning av e-mojjarna?
Citera
2017-09-12, 00:22
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Rörelsemängden är av betydelse, ja. Något annat har jag aldrig hävdat. Men det faktum att motvikten motverkar såväl den "vikt" man får i huvudet som farten man får vikten i huvudet med går inte att komma ifrån, och det var det jag påtalade.

Jag får lust att upprepade gånger drämma 70 kg balanserad rörelsemängd i skallen på "cellplast"
I hens värld är Motvikt en hemsökt mojäng som startar sin funktion bara ibland, endast i en riktning och fan ta den skalle som då kommer i dess väg.
Vill du inte som jag ge upp,, utan göra en insats så ge hen en lektion i 9,81 ms2 och kraften multiplicerad med vägen. Lycka till
Citera
2017-09-12, 00:23
Medlem
Citat:
Tror han var arbetare av nåt slag?

Läs inlägget. Jag föreställde mig yrkesmilitär, av någon anledning.
Citera
2017-09-12, 00:24
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Bara för att vinkla det lite åt ett annat håll; hur hade polisen gjort om de hittat Kim ner i ubåten, hel? Eller om hon varit levande men svårt skadad, hur hade ambulanspersonal/räddningstjänst gjort? Och kom nu inte med att de är flera för det hjälper föga i det trånga röret.
Jag är inte brandman men jag gissar att de har vinschar att lösa lyft med. Och om ubåten hade legat på botten vatenfylld så går det att dyka in i den om man verkligen vill. Man tar av flaskorna och håller de över sig när man passerar genom det smala röret. Så man hade kunnat leta igenom ubåten även på botten om man inte hade kunnat bärga den. Jag vet inte om det gjordes i detta fallet.
Citera
2017-09-12, 00:25
Bannlyst
Citat:
Kan du bara låsa din ytterdörr från insidan? Så utomordentligt korkat.

Ja, jag låser altandörren från utsidan.
Citera
2017-09-12, 00:26
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Sannolikt hade väl inte polisen låtit en enda ensam polis baxa upp kroppen själv ur u-båten..
Jo det blir någon form av ytbärgare med vinsch, man kanske paketerar kroppen i en väst med remmar och hissar upp - som man gör ur brunsschakt eller ur gruvhål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in