2017-09-11, 20:42
Medlem
landofmoronss avatar
Efter den här matchen...hur fan kan man stå för man är ett fan av djurgården? Så jävla pinsamma.
Citera
2017-09-11, 20:45
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landofmorons
Efter den här matchen...hur fan kan man stå för man är ett fan av djurgården? Så jävla pinsamma.
Det är ju då de äkta fansen skiljs från medgångarna.

Edit: jag fortsatte hålla på Bajen när vi åkte ned i Superettan och var nära att få kvala oss kvar. Glädjen i framgången blir så mycket större med de mörka tiderna i åtanke.
Citera
2017-09-11, 20:53
Medlem
landofmoronss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Det är ju då de äkta fansen skiljs från medgångarna.

Edit: jag fortsatte hålla på Bajen när vi åkte ned i Superettan och var nära att få kvala oss kvar. Glädjen i framgången blir så mycket större med de mörka tiderna i åtanke.

Det jag menar är. En Magnus Eriksson som lägger sig i alla dueller han förlorar. Ett lag som filmar som strategi. Ett lag som firar vid "fel" klack och blir upprörda över folk blir förbannade. Äckliga Djurgården går snart om Malmö på min hatlista och det är inte lätt...
Citera
2017-09-11, 21:44
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertilEnstoering
ÖSK-ramsan eller har ni hittat någon egen?

Måste säga att Malmö var en besvikelse på läktaren. Schysst pyro vid matchstart men ingen vidare ljudnivå från bortastå. Man väntar sig mer från en serieledande storklubb. Internbråk på slutet?
Tonsatt av kubanerna med text av ultras nikolai och Thomas Gsson.

Men för att bli lite mer allvarlig, kör vidare på "ÖSK-ramsan" om det får er att hålla huvudet över vattnet.
Citera
2017-09-11, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau

Men, tror att vi egentligen tycker rätt samma och mest missuppfattar vad den andre menar.

/feldgrau

Det tror jag också.
Det viktigaste är att föreningsdemokratin bevaras till varje pris.

Och med det sagt, även om det inte har med ursprungsfrågan att göra, så får såklart Gunnar Larsson ha sin åsikt att "allt ska tas på årsmötet", gällande Frank, även om jag inte håller med honom.
En demokrati tillåter demonstrationer under mandatperioden.
Sedan har han helt rätt i att de "störningarna" försvårar rekryteringar av nya ledamöter.
Citera
2017-09-11, 22:11
Medlem
BertilEnstoerings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Tycker att vi var helt okej. Hörde inte er mer än vid målen. Ni är ju helt värdelösa, seriöst. Eller vad säger du själv om er insats?
Just därför trodde jag att ni skulle höras, då vi som väntat (efter två pinsamma matcher och en i princip död säsong) var riktigt dåliga. Kanske har för höga förväntningar på Malmö.

Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Tonsatt av kubanerna med text av ultras nikolai och Thomas Gsson.

Men för att bli lite mer allvarlig, kör vidare på "ÖSK-ramsan" om det får er att hålla huvudet över vattnet.
Ah, just det. Melodin måste ju vara komponerad av supportrarna för att man ska kunna kalla en ramsa sin egen.
Senast redigerad av BertilEnstoering 2017-09-11 kl. 22:14.
Citera
2017-09-11, 22:15
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Ser ut som att IFK har fullt på övre etage men glest på nedre på sin kortsida, vad är grejen med det?

Att klacken är full och att övrig ståplats inte är full? Det är väl rätt naturligt.

/feldgrau
Citera
2017-09-11, 22:42
Medlem
Elwisps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Att klacken är full och att övrig ståplats inte är full? Det är väl rätt naturligt.

/feldgrau
Jaha så klacken är där uppe? Förklarar ju saken, trodde den var på nedre.
Citera
2017-09-11, 22:43
Medlem
Citat:
Det jag menar är. En Magnus Eriksson som lägger sig i alla dueller han förlorar. Ett lag som filmar som strategi. Ett lag som firar vid "fel" klack och blir upprörda över folk blir förbannade. Äckliga Djurgården går snart om Malmö på min hatlista och det är inte lätt...

https://twitter.com/LirreC/status/907334689609994240
Stay classy, ifk.
Citera
2017-09-11, 22:54
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
https://twitter.com/LirreC/status/907334689609994240
Stay classy, ifk.

Nog har man blivit orättvist behandlad av Djurgårdens Fula Grabbar med.

http://www.youtube.com/watch?v=E1hzXG0Fxks&t=6m30s
Citera
2017-09-11, 22:57
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Buhu. Att folk blir sura på bättre lag är inget nytt direkt. Vi spelar bra fotboll, du är bara sur.

göteborg är kassa. Ni får nog möta gais och öis snart igen.

Ont då detta är supportetråden: lika dåliga på läktarna som på planen var de vitblå.

Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic

Hur tänkte du här? Utveckla gärna ditt resonemang? Var ju ni som betedde er som skit då. Och hur var det ett svar till han du citerade? Riktigt pinsamt komma 50-60pers mot 8, sen sno mobiler som jävla tattare.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2017-09-11 kl. 23:03.
Citera
2017-09-11, 23:01
Medlem
Ridgebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic

Är du hög?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in