2017-09-11, 19:15
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Men strykning. Hur många är uthängda i tråden genom åren? På ganska lösa grunder. Jag och andra har lagt ihop flera saker och anser våra källor mkt trovärdiga och argumenterar således på bättre grunder än många andra. Därefter har åtm jag försökt bygga på argumentationen. Vända och vrida. Annars kan vi ju lägga ned. Jag skäms inte med de uppgifter jag sitter på men måste alltid hålla öppet någon procent innan jag sett saker med egna ögon.

Det är ok. Visst är debattklimatet trevligare ikväll?
Citera
2017-09-11, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Vem klängde på Helena på Stadt?
Finns det ngn som har sett det?
Kan ej minnas att jag läst det en enda gång?

Källa som var på Stadt säger att h*n berättat i förhör till polisen. Polisen har i sin tur uppmanat att inte föra informationen vidare (med hänsyn till pågående utredning).
Citera
2017-09-11, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Jag tror att när testresultatet kommer angående bloddroppen på skon (oavsett resultat) kommer polisen ta in pilot på nytt och "kölhala" honom. Vem vet? Kanske det händer något redan i veckan.
Mycket mystiskt det här med MR och huruvida han kände KM eller inte..
Hans frånvaro i tråden att svara på detta är givetvis till hans nackdel angående trovärdighet.

Jaja...Vi får se!

MR är kanske belagd med yppandeförbud på grund av förhöret och hans status som misstänkt...
Citera
2017-09-11, 20:30
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Har för mig att Twiggy har sagt att MR inte NÖDVÄNDIGTVIS behöver vara "pilotmannen".

NEJ! Det har jag inte skrivit! Jag har skrivit att "Pilot" (M.R) INTE BEHÖVER VARA GM. Två skilda sker. M.R är pilotmannen, men jag kan inte säga att pilot mördat Helena, eftersom jag inte var med.
Jag får väl ursäkta mej för ytterligare ett "snurrigt" inlägg, men "Pilot" och GM är inte samma sak. ÄN iaf. M.R är "pilotmannen". Punkt.
Citera
2017-09-11, 20:33
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
NEJ! Det har jag inte skrivit! Jag har skrivit att "Pilot" (M.R) INTE BEHÖVER VARA GM. Två skilda sker. M.R är pilotmannen, men jag kan inte säga att pilot mördat Helena, eftersom jag inte var med.
Jag får väl ursäkta mej för ytterligare ett "snurrigt" inlägg, men "Pilot" och GM är inte samma sak. ÄN iaf. M.R är "pilotmannen". Punkt.

Sorry. Hade fel där.
Citera
2017-09-11, 20:48
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
MR är kanske belagd med yppandeförbud på grund av förhöret och hans status som misstänkt...

Jag kan tyvärr bara Google - juridik men ser gärna att någon enkelt reder ut vad som gäller.

Yppandeförbud är för mig svårtolkat. Jag har tidigare mailat åklagarämbet med frågan vad vittnen och hörda i en sån här utredning faktiskt är fria att berätta. Fick inte svar, blev hänvisad till deras hemsida (som jag hade skrivit i min fråga inte gav något svar).
Citera
2017-09-11, 20:54
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Sannolikt Lars Johansson som läckt här eftersom han läckte i LisaHolm-fallet (till PW - som sedan spred till andra media).

Sannolikt Lars Johansson ? Kan du bevisa dina fantasier ?
Vad har Lisa Holm-fallet med det här fallet att göra ?
Citera
2017-09-11, 20:57
Medlem
Citat:
Kic#kan Ahlin/ Rutgersson, Con#ny Olss#n, Bibb# Lu"ndber*. De tre halvsyskonen. Samtliga har samma mor. Som jag sagt tidigare känner jag de äldre. De yngstas namn har jag inte i minnet. Dubbelnamn på flickorna iaf. Klas, Kjell.

... igår undrade någon om det inte hade skrivits om någon Rutgerson / Ahlinare

Twiggy är vän med Klas äldre halvsyskon står det här ..

Det var någon som efterlyste ett inlägg där det stod typ.. " jag önskar att någon Rutgerson eller Ahlinare kunde komma in i tråden och ryta till "

Ska kolla om jag hittar det.
Citera
2017-09-11, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Det är ok. Visst är debattklimatet trevligare ikväll?

ja vi försöker hålla det så tycker jag. För mig som har väldigt starka indicier krävs motbevis och det har inte kommit några. Vi får se vad fortsättningen säger...
Citera
2017-09-11, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickeR
Ja, här kan man konstatera att några skribenter måste ha VIP-kort till konspirationsteoretikernas konvent i Absurdistan !!

Jag tar det en gång till.....Nej, jag är inte "mannen med pilotglasögon" som nyss satt anhållen.
Jag har dessutom aldrig häktats, anhållits eller blivit delgiven misstanke och kommer aldrig att bli det heller då jag inget har med försvinnandet att göra.
Jag höll i skallgångarna i samråd med polisen....det är mitt "brott" som fått vissa virrpannor att tro att jag är inblandad.

Hur kan jag då styrka att jag inte är "pilot" ?
Ja, vad jag säger kan ni ju välja att tro på eller inte, men följande neutrala fakta kanske kan få några hjärnceller att fungera hos vissa.

*1. PW och MÖ har ju mer en en gång förtydligat att "pilot" inte nämnts i tråden. De har även på en direkt fråga svarat typ att "det är absurt att ens tänka tanken att vi först skulle intervjua skallgångsledaren och sedan i nästa avsnitt ha med honom som anonym".

*2. "Pilot" var sjukskriven veckan efter försvinnandet. Ja, ni vet ju att jag var långt ifrån sjukskriven, utan mycket involverad i skallgångarna den och efterföljande veckorna, så det stämmer ju inte.

*3. Jag har kvar mitt ordningsvaktsvaktförordnande. Ett sådant dras in med omedelbar verkan om man blir misstänkt för något grövre brott. Blir man sedan dömd så återkallas det.
(Se lag om ordningsvakter LOV 1980:578 9§ samt kapitlen 5 och 8 i föreskrifterna FAP 692-1. Allt är sökbart på Google)

Nu hävdar dock ju främst Twiggy att jag har makt över både Sveriges Radio samt polisen och styr dem som jag vill, men vad är sannolikheten i det ??
....och samtidigt hävdar Twiggy att polisen styr över mitt fb-konto och bara släpper in mig för att "skälla på Twiggy".
Jag tror någon borde ta sina mediciner lite mer noggrant.

Och som jag tidigare sagt.....jag var hemma den kvällen. Jag var inte ledig ute på stan eller jobbade som vakt.

Nästa fråga då.....känner jag KGM ?
Som jag svarat tidigare, nej det gör jag inte. Någon hävdade att vi är gamla polare och hängde ihop och festade på gymnasietiden och även är vänner numera.

Well, när jag gick i gymnasiet var jag 15-17 år och KGM var således 12-14 under samma tid....så, nej vi var varken ute på krogrundor eller umgicks på stan.
Nu minns jag ju iofs inte exakt samtliga som jag umgicks med för 30-35 år sedan och det kan ju finnas en möjlighet att KGM och jag har gemensamma bekanta och har varit på samma fester eller något när jag var i 20-25 årsåldern. Namnet ringer i alla fall inte bekant och jag känner inte igen honom på den "nya" bilden som någon lade ut här. Finge jag se en bild på honom i typ 18-25-årsåldern, kanske jag skulle känna igen honom.
Men jag kan i alla fall med bestämdhet säga att vi inte har umgåtts i "modern tid".

Citat "ja, men de måste ju ha känt varandra...de bodde ju grannar"
Kanske med norrlandsmått mätt, men från Krontorp där jag bodde från -89 och till Hassle där han ska ha växt upp enligt tråden, så är det väl typ 4-5 km, dvs nästan lika långt som till andra änden av stan, så då var jag i så fall granne med samtliga mariestadsbor.

Jag vet inte helt 100 vem "mannen med pilotglasögon" är, men har fått ett antal andrahandsuppgifter, varav de flesta nämner samma person.
Jag har däremot tidigare fått förstahandsuppgifter om att personen inte varit nämnd öht i den här tråden.

Men om det nu är någon som fortfarande hävdar att jag är "mannen i pilotglasögon" och sprider lögner om detta......så har jag en jättebra idé för att få detta utrett en gång för alla.
Ge dig i så fall tillkänna, så kan jag göra en anmälan om förtal.
Skulle jag nu vara "pilot" så läggs anmälan ner och du kan skryta med att du hade rätt.......och skulle jag inte vara "pilot" så får rättvisan ha sin gång.

OBS !! Jag försöker alltså inte få någon att röja sina nick, det går ju att anklaga mig i andra sammanhang också !!

Gediget inlägg. Tack för att du orkar. Det var ju bland annat jag som har en källa som säger att ni umgicks EFTER KMs gymnasietid, dvs. under den tid du refererar till som när ni var i 20-25års åldern. Denna källa måste ha fel uppfattning om vänskap för han beskrev det tvärsäkert som mer än ytlig bekantskap. Men jag ska ta med detta och ifrågasätta uppgifterna igen. Det lustiga är att en ytterligare källa säger följande när jag hävdar att KM är pilot: "Jaså den där sliskige j*veln, han är ju kompis med R*nnlund också. Märk, utan att jag fört ditt namn på tal en enda gång. Får uppenbarligen konfrontera även denna individ igen.
Citera
2017-09-11, 21:16
Medlem
Branden som verkar vara anlagd på Carizma - var någon "arg" på ägarna? Jag kanske är helt fel ute. Ja ni förstår mina tankar. De kanske inte ens fanns i Mariestad 1992? Ber direkt om ursäkt för min spekulation isåfall.
Citera
2017-09-11, 21:18
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Mannen med pilotglasögon (MMPG), är som trådbegrepp, en serie fysiska kännetecken, ett signalement presenterat av ett vittne. Om en viss, verklig person inte motsvarar signalementet beror det antingen på att vittnesmålet är felaktigt eller att personen inte är MMPG.

Du svarade inte på frågan så jag upprepar den.

Varför motsvarar han då inte vittnets beskrivning av MMPG?

Det skiljer ca 15 cm i kroppslängd mellan MMPG och MR, enligt den senares uppgift. Det är en väsentlig skillnad för två män av samma nationalitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in