Citat:
Jag förstår utmärkt varför man tar ställning mot nazismen och kallar sig för antinazist.
Det nazismen stod/står för i form av rasism, önskan utrota hela folkgrupper samt faktiskt utrotning!,
auktoritetstro, aggressivt krigsföring, förtryck, historieförfalskning och allmän flummighet är så uppenbart negativt så nej jag har inga som helst propblem fatta varför folk kallar sig anitnazist.
Feminism däremot är en ideologi som gett kvinnor lika juridiska möjligheter som rösträtt, lika arv, utbildningsrätt, yrkesrätt etc etc. Och skapat en politik som satsat på att ge kvinnor samma möjligheter i livet som män via ex. dagis, kräva att mäns ar samma ansvar för sitt hem och sina barn som kvinnor och ex. gett kvinnor rätt till sina egna kroppar och sexualitet.
Jag har oerhört svårt fatta varför man ser detta som något negativt och varför man alltå kallar sig för antifeminist.
Är man ett stort misogynt manssvin så kan jag ju fatta det, men annars nej.
Det nazismen stod/står för i form av rasism, önskan utrota hela folkgrupper samt faktiskt utrotning!,
auktoritetstro, aggressivt krigsföring, förtryck, historieförfalskning och allmän flummighet är så uppenbart negativt så nej jag har inga som helst propblem fatta varför folk kallar sig anitnazist.
Feminism däremot är en ideologi som gett kvinnor lika juridiska möjligheter som rösträtt, lika arv, utbildningsrätt, yrkesrätt etc etc. Och skapat en politik som satsat på att ge kvinnor samma möjligheter i livet som män via ex. dagis, kräva att mäns ar samma ansvar för sitt hem och sina barn som kvinnor och ex. gett kvinnor rätt till sina egna kroppar och sexualitet.
Jag har oerhört svårt fatta varför man ser detta som något negativt och varför man alltå kallar sig för antifeminist.
Är man ett stort misogynt manssvin så kan jag ju fatta det, men annars nej.
Så är det lika självklart för dig att kalla sig antiateist? Darwin var Hitlers idol och tankegodsen skiljer sig inte alls lika mycket som du skulle vilja men något säger mig att redan här blir det feministisk kortslutning. Du får nog förstå att folk lägger in olika värderingar i uttrycken och att din världsbild inte på något sätt är den enda stora och rätta sanningen, du tycker feminismen är jättebra och nazister säger likadant om nazismen, vi andra är bara anti, det är ni som vill trycka ner era åsikter i halsen på folk med maktens hjälp, indoktrinering är indoktrinering.
Nej feminismen är en kvinnokamp som vill skaffa sig kvinnomakt, hade det handlat om rättvisa hade vi haft någon feminism längre i tex Sverige eftersom kvinnor uppenbarligen 2017 har mer privilegier än män. Världens snällaste pojkar hade Sverige för några år sen i en stor internationell studie men inte ens det räcker, män skall kuvas ännu mer och då måste man börja indoktrineringen tidigt. Nazister sysslade med sociala experiment på mänskligheten och feminister sysslar med sociala experiment på mänskligheten, vilket som har varit mest förgörande för världen för vi utreda om 100 år men ni som tänker så där skiljer er inte särskilt mycket åt, ni vill trycka ner era åsikter i halsen på folk och ni skyr inga medel och hur långt det har gått spelar inte heller någon roll för er, ni blir bara värre och värre och allt sker med maktens goda vilja så det här med att låtsas som ni sparkar uppåt fungerar inte längre, ni är politisk norm. Feminister fokuserar dessutom mer på att hjärntvätta barn än vad nazister gör, dåtidens nazister hade inte lika bra propagandaverktyg heller. Nazisterna påstås ha mördat 6 miljoner judar, feminister har sett till att vi mördar 50 miljoner bebisar om året, vilket som är sjukast är iaf lätt för mig att säga.
Som kvinnogris måste du såklart säga det eftersom du inte vill få din makt ifrågasatt och inte vill granska miljardindustrin feminism på riktigt. Precis som nazister. "Tyck som jag annars är du xxx" Idag misogyn mansgris, för 80 år sen förrädare, hjulet går runt. Du hade garanterat varit nazist om du fötts i Nazityskland på 20-talet, du förstår det va? Ni maktens får är nämligen karbonkopior av varandra.