2017-09-10, 19:25
Medlem
lugnåss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Polismyndigheten FÅR återkalla förordnandet. Vilket polisen inte gjort. Dom avvaktar. Dom MÅSTE inte återkalla. Detta har gjorts upp mellan polis och M.R, så det inte ska märkas utåt att krogen är stängd. Då kommer ju hans identitet fra. Jag ifrågasätter starkt polisen. Det borde Helenas föräldrar göra också. Det gör dom iofs. Men jag hade gjort mer om jag vore förälder till Helena.

Hej.

Med all respekt men detta gick nog lite för fort på tangenterna, att få sin legitimation återkallad menar jag även att MR har haft vaktjobb på västkusten och borde då av naturliga skäl ej kunnat jobba.

Att polis gör upp med misstänkta låter helt osannolikt för mig men jag kan ha fel, inte ofta iofs men,,

Om MR skulle vara misstänkt borde väl det smidigaste att återkalla och se hur hans liv går i spillror för att senare erkänna, min åsikt.

//lugnås.
Citera
2017-09-10, 19:28
Medlem
Citat:
Polismyndigheten FÅR återkalla förordnandet. Vilket polisen inte gjort. Dom avvaktar. Dom MÅSTE inte återkalla. Detta har gjorts upp mellan polis och M.R, så det inte ska märkas utåt att krogen är stängd. Då kommer ju hans identitet fra. Jag ifrågasätter starkt polisen. Det borde Helenas föräldrar göra också. Det gör dom iofs. Men jag hade gjort mer om jag vore förälder till Helena.

Å MR har makt över polisen för att vadå? Han är kunglig? Supernatural? Svara gärna på ugglans fråga om vad Pw sa till mig. Om hon konspirerar med polis, varför säga så??
Citera
2017-09-10, 19:36
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ok, det här ämnet är ju rena nitroglycerinet för dig, men jag dristar mig till att göra ett nytt försök.

Kan du på ett lugnt och sakligt sätt förklara följande ord från PW: "Å självklart skulle jag, min kollega Mats eller vår ansvarige utgivare, kanalchef samt våra jurister inom SR som vi rådfrågat i samband med reportageserien aldrig komma på tanken att först intervjua en man som håller i skallgångarna för att därefter intervjua honom anonymt som den som varit anhållen. Det är självklart inte samma person."

Kan du ge din syn på det fetmarkerade? Och vänd dig i svaret inte till mig, utan vänd dig direkt till PW. Hon läser här! Att MR kanske skulle ha kunnat bli indragen senare är ju däremot möjligt, men nu handlar det om "mannen i pilotglasögon".

Finns ingen anan möjlighet än att P.W ljuger. För det ÄR samma person.
Citera
2017-09-10, 19:48
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ja, och då går det att per telefon informera sej om varför krogen är stängd. Mariestadsborna fattar självklart misstankar då.

Jaja, du behöver inte fortsätta att utveckla detta resonemang för min del.

Med risk för att bli utpekad som troll, måste jag nog ändå ställa mig skeptisk till din teori om pilot.

Din pilot är väl en mkt känd figur i stan, eller hur? Hur kommer det sig att det i stort sett bara är du som....än så länge....driver detta så hårt? Det borde snackas i varenda stuga vid det här laget om din tilltänkta pilot är rätt person.
Att din pilot och polisen skulle köra nån form av rävspel är väl lika långsynt som att PW skulle ha en dold agenda.
Citera
2017-09-10, 20:05
Medlem
Twiggygirls avatar
TROR NI på fullaste allvar att polis skulle "nypa" M.R:s samtliga s.k befogenheter p.g.a ett 25 år gammalt mord, när dom inte ens har tillräckligt på fötterna för en häktning??
Då förstörs hela MR:s liv. Vad skulle han jobba med? Hela hans jävla liv går åt helvete då.
ÄVEN om dom skulle dra in det nu, för att, om han ej blir åtalad ge tillbaka tillstånden. Så är han SLUT! Fattar ni inte det? Han trovärdighet och alla misstankar kommer förstöra allt.
TROR NI verkligen att polisen skulle göra så om dom slipper.
Sen finns självklart chansen att han e oskyldig. Inte för jag tror det. M.R är iaf pilotmannen. Lubbe och Ugllan: Ni kan fråga P.W själva varför hon ljög? JAG kan väl inte veta det. Jag har länge eftersökt lite hjärna i tråden, men ack,ack,ack. Oaja jaja puff....
Citera
2017-09-10, 20:21
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
TROR NI på fullaste allvar att polis skulle "nypa" M.R:s samtliga s.k befogenheter p.g.a ett 25 år gammalt mord, när dom inte ens har tillräckligt på fötterna för en häktning??
Då förstörs hela MR:s liv. Vad skulle han jobba med? Hela hans jävla liv går åt helvete då.
ÄVEN om dom skulle dra in det nu, för att, om han ej blir åtalad ge tillbaka tillstånden. Så är han SLUT! Fattar ni inte det? Han trovärdighet och alla misstankar kommer förstöra allt.
Sen finns självklart chansen att han e oskyldig. Inte för jag tror det. M.R är iaf pilotmannen. Lubbe och Ugllan: Ni kan fråga P.W själva varför hon ljög? JAG kan väl inte veta det. Jag har länge eftersökt lite hjärna i tråden, men ack,ack,ack. Oaja jaja puff....

Jaha, o du bidrar då inte heller med den varan, möjligen med prefixen virr- och höns-. Varför skulle det svansas på det viset just för MRÖ, skulle man vara misstänkt för mord så är man oavsett om man är krogägare lr har något annat alldagligt yrke.
Citera
2017-09-10, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Vilket han ju bl.a delar med BW o KM som är ännu mer frånvarande (iaf som sig själva). PU som varit lite mer i farten har å andra sidan inte lyckats speciellt bra med att övertyga oss om sin oskuld.
Ja fast BW och KM har aldrig yttrat sig i tråden som sig själva det har Micke gjort och att han håller sig undan nu när det hettar till kring hans namn reagerar man på..
Citera
2017-09-10, 20:46
Medlem
Citat:

Du är inte i position att raljera över våra hjärnor. Jag och några andra har ju exakt samma säkra information som du har, bara om en annan person. Visst är det bra om vi reder ut vem som har rätt men kanske utan att förklara varandra som intelligensbefriade.
Citera
2017-09-10, 21:02
Medlem
En fråga. Nu när det inte diskuteras något speciellt.
KM, är han släkt med Å*e Rutge*ss*n?
Har för mej att någon nämde, när det kom på tal om KM. Att: varför kommer inte Rutgersson'arna och Ahlin'arna in och ryter ifrån.
Citera
2017-09-10, 21:05
Medlem
Ugglan.s avatar
Kan alla ni som påstår er ha fått en "säker" bekräftelse på vem som är "mannen med pilotglasögon" anmäla er i tråden så att vi får en säker överblick? Jag skulle också vilja be er att gradera "säkerheten/äktheten" i denna bekräftelse på en skala från 0 till 100. Ni verkar vara några stycken som påstår er ha denna "säkra" bekräftelse, men jag vill hävda att så många som tre, fyra stycken omöjligen kan ha fått denna bekräftelse. Tänk på att ni axlar ett mycket stort ansvar om ni far med osanning.

(Och vilka ska ha "läckt"? Kommissarie Lars Johansson? Niklas Lindström eller någon annan hos polisen? Mamma Gudrun? Pappa Arne? Syster Gabriella? Syster Ulrika? Barndomsvännen PW?)
Citera
2017-09-10, 21:11
Medlem
Det som anses känsligt väcker min nyfikenhet.

Det verkar vara många med anknytning till Mariestad i tråden, vilket är positivt.
Det har diskuterats bilar av olika slag som kan ha varit tillgängliga för gm. Ingående om byxor från fotot....
En del misstänkliggörs trots att det påtalats att de inte befann sej på statt. Det är givetvis bra att även granska och ifrågasätta det ändå....
Det som förvånar mej då i förhållandevis till övriga disskusioner och dess belägg är, varför då ingen nappar på att granska vems bil BW körde till statt, vilken färg, parkerad? Kanske tom att ytterligare någon lånade den senare?
Ni som har koll, kan ni lägga ut infon?
Citera
2017-09-10, 21:15
Medlem
Jag är nyfiken på vad killen på campus sa till dig tikimon. Fick du nåt namn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in