Citat:
Ursprungligen postat av
WonDash
Utan att kommentera vem som vann läktarmatchen igår så kan jag med lätthet påpeka (vilket jag också tror alla andra håller med om) att samtliga lag av AIK, dif och bajen har en stor kapacitet och potential. Alla tre har kraftfulla och bra ramsor som verkligen kan få igång stämningen. Det är nästan alltid så att man vid varje derby tänker vid någon tidpunkt ”fan, låter dom såhär resten av matchen blir det inte roligt”. Nu har jag sett samtliga derbymatcher på plats dom senaste åren förutom när det har krockat med någon AIKmatch och jag ska inte jämföra med utländska lag då jag inte har sett någon ”stormatch” på plats, men det känns ändå som att Stockholmsderbyna håller en väldigt hög nivå och att man kanske ofta vill säga att stämningen varit sämre än vanligt för att kunna (på det sättet) framhäva ens lags potential ännu mera. Hur andra toppmatcher i Allsvenskan i möten mellan t.ex malmö och göteborg mm är ska jag inte jämföra med mina egna erfarenheter med Stockholmsderbyna då jag inte varit på plats där, men det är säkert så där också, att det trots allt är en bra stämningen även fast man ofta läser lite mer negativitet angående det.
Bra inlägg, håller helt med dig. Tror alla tre har väldigt höga krav och därför är man sällan helt nöjd. Sen hjälper det såklart inte till att matcherna spelas söndagar kl 15 istället för måndagar kl 20 som var fallet ganska länge. Mindre stök, men också sämre drag.
Håller även med djurgårdarnas senaste inlägg samt mina bajenvänners. Det är fullt rimligt att Dif inte kommit upp nära högstanivån med tanke på resultaten, och vi var fan inte bra öht. Vi måste fimpa, eller åtminstone minska, långsideklacken.
Ber om ursäkt för min trevliga och ödmjuka ton.