2017-09-11, 12:25
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertilEnstoering
ÖSK-ramsan eller har ni hittat någon egen?

Måste säga att Malmö var en besvikelse på läktaren. Schysst pyro vid matchstart men ingen vidare ljudnivå från bortastå. Man väntar sig mer från en serieledande storklubb. Internbråk på slutet?

Tycker att vi var helt okej. Hörde inte er mer än vid målen. Ni är ju helt värdelösa, seriöst. Eller vad säger du själv om er insats?
Senast redigerad av Cruachan 2017-09-11 kl. 12:47.
Citera
2017-09-11, 14:35
Medlem
JayGatsbys avatar
Polisen var verkligen på hugget igår.
Jag tog en öl före och efter matchen (inne i stan före och i Blåsut efter).
Civilpoliser överallt. De höll en taxi som några Firmankillar skulle åka med och tvingade folk att klä av sig på toa för att jaga "knark".
Citera
2017-09-11, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
I vilket syfte ska du komma ihåg inlägget?

Ni har aldrig blivit såhär rövkörda som vi blev i andra halvlek, det vet jag då jag sett alla era derbyn sen vi gick upp.

Vi har alltså torskat en 2-0 ledning till 4-2. Jag har sett världens sjuksate självmål 93 minuter in med ledning 1-0. Vi har torskat flera derbyn med 3-0. Allt de senaste åren. Ändå säljer vi 7.5k bilejtter till vårt bortaderby. Ni är fan riktigt jävla dåliga bajen, men just i derbystatistik är vi tyvärr sämre än er.

Ni har en generation bönder, barn och turister ni på riktigt behöver komma tillbukt med bajen... om nåra av mina äldre bajenpolare hade hört det där "svårt att sjunga när spelarna inte presterar"-resonemanget hade de gått i taket (föromdar jag, jag vet iofs inte vad som försigår i bajares hjärnor).

Eller är det inte längre fett äkta att sjunga i motgång?
Citera
2017-09-11, 15:32
Medlem
Citat:
I vilket syfte ska du komma ihåg inlägget?

Ni har aldrig blivit såhär rövkörda som vi blev i andra halvlek, det vet jag då jag sett alla era derbyn sen vi gick upp.

Jag säger inte att det var okej att vi hade dåligt tryck igår, utan jag försökte bara ge logiska förklaringar till varför det uteblev. Matchbild och momentum har såklart stor påverkan på det, hur gärna man än vill att detta ska vara irrelevant.

Nu såg jag inte matchen igår men att släppa in tre mål på en halvlek mot Bajens b-lag är mycket mer överkörning än att man blir rejält pressade mot en av Sveriges bästa lagenligt mig.

Det håller jag med och det som var mitt syfte. När folk säger att vi var sämst på läktarn efter 4-2, 3-0, 3-1 och allt va det varit så kanske folk förstår att det är svårare att prestera vid sådana tillfällen.
Citera
2017-09-11, 15:42
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theya
Vi har alltså torskat en 2-0 ledning till 4-2. Jag har sett världens sjuksate självmål 93 minuter in med ledning 1-0. Vi har torskat flera derbyn med 3-0. Allt de senaste åren. Ändå säljer vi 7.5k bilejtter till vårt bortaderby. Ni är fan riktigt jävla dåliga bajen, men just i derbystatistik är vi tyvärr sämre än er.

Ni har en generation bönder, barn och turister ni på riktigt behöver komma tillbukt med bajen... om nåra av mina äldre bajenpolare hade hört det där "svårt att sjunga när spelarna inte presterar"-resonemanget hade de gått i taket (föromdar jag, jag vet iofs inte vad som försigår i bajares hjärnor).

Eller är det inte längre fett äkta att sjunga i motgång?

Du klippte bort mitt sista stycke bara för att kunna få fram poängen? Det var ju inte resultat utan matchbild som korrelerade med läktarstämning enligt mig. Därmed inte sagt att vi inte underpresterade igår, för det gjorde vi.
Citera
2017-09-11, 16:04
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Nu såg jag inte matchen igår men att släppa in tre mål på en halvlek mot Bajens b-lag är mycket mer överkörning än att man blir rejält pressade mot en av Sveriges bästa lagenligt mig.

Det håller jag med och det som var mitt syfte. När folk säger att vi var sämst på läktarn efter 4-2, 3-0, 3-1 och allt va det varit så kanske folk förstår att det är svårare att prestera vid sådana tillfällen.

Fast du lägger ju fortfarande fokus på resultatet och inte matchbilden. Visst tog vi över i andra halvlek mot er i våras, men vi var ju inte i närheten av att vara lika överlägsna som aik var igår. Och ni tappade av just pga detta rätt mycket på läktaren i den halvleken.

Själv tycker jag diskussionerna snarare stärker det jag sagt, nämligen att den ena klacken är bättre än den andra när spelet är med dem. Sen finns det undantag för samtliga lag såklart i olika matcher.

Men visst gör ni det bra i derbyna med tanke på erat usla facit, det får jag hålla med om.
Citera
2017-09-11, 16:24
Medlem
Citat:
Fast du lägger ju fortfarande fokus på resultatet och inte matchbilden. Visst tog vi över i andra halvlek mot er i våras, men vi var ju inte i närheten av att vara lika överlägsna som aik var igår. Och ni tappade av just pga detta rätt mycket på läktaren i den halvleken.

Själv tycker jag diskussionerna snarare stärker det jag sagt, nämligen att den ena klacken är bättre än den andra när spelet är med dem. Sen finns det undantag för samtliga lag såklart i olika matcher.

Men visst gör ni det bra i derbyna med tanke på erat usla facit, det får jag hålla med om.

Jag sjunger hellre när det står 1-1 med dålig matchbild än 2-0 underläge. Var ju inte bara matchbilden som ändrades då utan resultatet 3 gånger om som gör det ännu jobbigare. Jag ser knappt matchen ens så jag kanske inte har en objektiv åsikt.

Jag säger inte emot dig men tycker verkligen inte det ska vara en avgörande faktor till att inte sjunga. Det laget som får fördel ska ju såklart hetsa när det händer men motståndarna ska ju inte påverkas.
Citera
2017-09-11, 16:31
Medlem
Utan att kommentera vem som vann läktarmatchen igår så kan jag med lätthet påpeka (vilket jag också tror alla andra håller med om) att samtliga lag av AIK, dif och bajen har en stor kapacitet och potential. Alla tre har kraftfulla och bra ramsor som verkligen kan få igång stämningen. Det är nästan alltid så att man vid varje derby tänker vid någon tidpunkt ”fan, låter dom såhär resten av matchen blir det inte roligt”. Nu har jag sett samtliga derbymatcher på plats dom senaste åren förutom när det har krockat med någon AIKmatch och jag ska inte jämföra med utländska lag då jag inte har sett någon ”stormatch” på plats, men det känns ändå som att Stockholmsderbyna håller en väldigt hög nivå och att man kanske ofta vill säga att stämningen varit sämre än vanligt för att kunna (på det sättet) framhäva ens lags potential ännu mera. Hur andra toppmatcher i Allsvenskan i möten mellan t.ex malmö och göteborg mm är ska jag inte jämföra med mina egna erfarenheter med Stockholmsderbyna då jag inte varit på plats där, men det är säkert så där också, att det trots allt är en bra stämningen även fast man ofta läser lite mer negativitet angående det.
Citera
2017-09-11, 18:33
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Utan att kommentera vem som vann läktarmatchen igår så kan jag med lätthet påpeka (vilket jag också tror alla andra håller med om) att samtliga lag av AIK, dif och bajen har en stor kapacitet och potential. Alla tre har kraftfulla och bra ramsor som verkligen kan få igång stämningen. Det är nästan alltid så att man vid varje derby tänker vid någon tidpunkt ”fan, låter dom såhär resten av matchen blir det inte roligt”. Nu har jag sett samtliga derbymatcher på plats dom senaste åren förutom när det har krockat med någon AIKmatch och jag ska inte jämföra med utländska lag då jag inte har sett någon ”stormatch” på plats, men det känns ändå som att Stockholmsderbyna håller en väldigt hög nivå och att man kanske ofta vill säga att stämningen varit sämre än vanligt för att kunna (på det sättet) framhäva ens lags potential ännu mera. Hur andra toppmatcher i Allsvenskan i möten mellan t.ex malmö och göteborg mm är ska jag inte jämföra med mina egna erfarenheter med Stockholmsderbyna då jag inte varit på plats där, men det är säkert så där också, att det trots allt är en bra stämningen även fast man ofta läser lite mer negativitet angående det.

Bra inlägg, håller helt med dig. Tror alla tre har väldigt höga krav och därför är man sällan helt nöjd. Sen hjälper det såklart inte till att matcherna spelas söndagar kl 15 istället för måndagar kl 20 som var fallet ganska länge. Mindre stök, men också sämre drag.

Håller även med djurgårdarnas senaste inlägg samt mina bajenvänners. Det är fullt rimligt att Dif inte kommit upp nära högstanivån med tanke på resultaten, och vi var fan inte bra öht. Vi måste fimpa, eller åtminstone minska, långsideklacken.

Ber om ursäkt för min trevliga och ödmjuka ton.
Citera
2017-09-11, 18:57
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash

Det är allt som oftast bara bagateller som diskuteras i denna enorma tråd och många skribenter bröstar upp sig helt i onödan egentligen. Det kommer alltid en ny match där det som gjordes dåligt kan göras bättre. Bara glömma och gå vidare. Det är bra drag när de 5 stora lagen lirar, helt enkelt.
Senast redigerad av Balonzo 2017-09-11 kl. 19:00.
Citera
2017-09-11, 19:19
Medlem
Elwisps avatar
Ser ut som att IFK har fullt på övre etage men glest på nedre på sin kortsida, vad är grejen med det?
Citera
2017-09-11, 19:22
Medlem
elguanteletes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Alexander
"Flera personer har gripits misstänkta för hets mot folkgrupp i samband med söndagens fotbollsderby i Stockholm, skriver polisen på sin webbplats.
Enligt uppgift till Aftonbladet är de gripna organiserade nazister som gjorde Hitlerhälsningar mot personer vid tunnelbanestationen Blåsut." Citat ur artikeln ovan.

Jag såg en film på Youtube om händelsen vid Blåsut. Handlar om personer från Nordiska Motståndsrörelsen.

Länk till videon där polisen griper flera personer.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=dwvvMXcSeJM

Förstår ej, gick gnagarna med NMR? Stod de och heila ihop med andra gnaget-supportrar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in