Citat:
Ursprungligen postat av
stielesson
På vilket sätt är det utrett? På grund av ett påstående om att stenar inte kan skapa runda hål? Är det någon förensiker som uttalat sig i frågan? Någon har lagt upp en reklamfilm som visar att stenar kan skapa runda hål. I övrigt kan man tycka att det är lite ohederligt att anklaga ett brottsoffer med hjälp av en spekulation som baseras uteslutande på ett foto från twitter och långdragna antaganden. Jag förstår inte riktigt vilken agenda du har. Eller jo, jag förstår nog.
Visst kan stenar orsaka runda hål.
Ett par av mina grannar fällde tårar över "den döda pojken på stranden". När jag gav dem bakgrundshistorien om pappan och att barnet placerades på stranden för att skapa maximal fotografisk effekt rynkade hon på näsan och började svamla om att vi måste hjälpa de stackars små liven som flyr från krig osv. Jag blev rasisten.
Nåväl en sen kväll för något halvår sedan hörde jag ett oväsen utanför huset. Jag var raskt vid fönstret och tittade ut. Då såg jag två välklädda araber runt tjugoårs åldern som skyndade sig iväg på trottoaren precis vid grannens hus.
Dagen efter stötte jag på grannen som var förtvivlad och undrade om jag sett något eftersom någon kastat en sten genom deras vardagsrumsfönster, ett halvt plan upp. Hålet var runt som en cirkel ca 4-5 cm i diameter. När jag berättade om min observation under natten blev hon lite mindre förtvivlad. Jag erbjöd mig att vara vittne om de gjorde en polisanmälan eller anmälde till försäkringsbolaget. Det passade inte riktigt in i hennes världsbild, det förstod jag. Sedan dess har vi inte pratat mer om det.
Jag fattar inte riktigt än idag varför deras fönster krossades och inte mitt. Jag är ju kritisk som tusan till det som sker.
I alla fall, jag har sett en ruta där en sten orsakat en cirkelrunt hål.
Det var glädjande att se att avpixlat sjönk från plats 400 till 1100 nu under namnet samhällsnytt. Både raset och namnbytet är garanterat kopplat avpixlats omtalade hantering av Malms krönika samt efterspelet. Avpixlat-affären får vi döpa den till.
Glädjande att många sannolikt fått upp ögonen på vilka det är som verkligen ligger bakom förstörandet av Sverige och västvärlden.