2017-09-11, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serephina
Pelle Jenven nämner i Efterlyst att före festen i Töreboda var Helena och såg till en god väns häst.
Jenven säger " Där finns det kontaktpunkter med människor som är intressant för mig"
Han säger vidare " troligen har Helena till sin närmaste omgivning pratat om olika människor och där kan hon faktiskt ha nämnt det som så småningom blir hennes baneman"
Man funderar ju då på om hon nämnt något som absolut inte får komma fram. Något riktigt känsligt.

Vem var det som drev Hassle säby 1992?
Alternativt anställda?
Någon som vet?
Citera
2017-09-11, 11:34
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69

Denna tråden har verkligen blivit
helt sjuk....

Energin läggs på troll o på vilka som bestämmer och hur mkt tjafs och annat oseriöst som kommer fram Tråkigt tråkigt!!

Att få tråden framåt är
Väl att få reda på vilka som inte har
alibi den natten Helena försvann?
Nån som fanns i hennes närmre bekantskapskrets.

PR - hans Alibi verkar svagt
KM - minns inget 2 timmar
PU - ?
MR - var han hemma eller var han på stan
BB - kom hem sönderriven på natten

Jag tror att i denna grupp från någon/några finns iaf svar på vad som kan ha skett..
PK kanske oxå vet nått?

Eller vad tror ni?
Bästa inlägget på länge.
PU verkar ju ganska svajande i sina förehavanden den natten. Har han sagt något om varför polisen inte funnit honom mer intressant, enligt honom?
PR står jag kvar vid min åsikt om.

Det finns några stycken runt Helena att inte glömma i detta innan man går vidare, inte minst dem du nämnt.
Citera
2017-09-11, 11:39
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Bästa inlägget på länge.
PU verkar ju ganska svajande i sina förehavanden den natten. Har han sagt något om varför polisen inte funnit honom mer intressant, enligt honom?
PR står jag kvar vid min åsikt om.

Det finns några stycken runt Helena att inte glömma i detta innan man går vidare, inte minst dem du nämnt.

PU har ett selektivt minne den där natten. Plötsligt minns han detaljer från förr om efterfesten men den känsliga tiden är fortfarande HELT blank...
Citera
2017-09-11, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Vem var det som drev Hassle säby 1992?
Alternativt anställda?
Någon som vet?

Hassle säby, var det en hästgård, ridskola?
Helena var vad jag förstår en djurvän. Kan det ha handlat om vanskötsel av djur..?
Kan hon ha anmärkt på något och pratat med sina närmaste om det.
Nånstans i tråden har jag läst att hon fick ett telefonsamtal samma dag som gjorde henne upprörd.
Kan hon ha retat upp fel person/personer på något sätt.
Citera
2017-09-11, 12:04
Medlem
Jag lyssnade på dokumentären igen. I del 3
Plockar de in PR. Efter en del tips. Samt att de får ett anonymt samtal från en som säjer: Jag vet en som var i Mariestad den kvällen. De spårar samtalet, och plockar in PR.
Han är helt klart skum.
Vem syftade han på?
Menade han att det var han som var i Mariestad?
Citera
2017-09-11, 12:05
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Jag har ju sagt att polis kontrollerar hans konto här. Det har dom gjort i sex veckor nu. Han fick tillåtelse för en tid sen att gå in och ryta av sej på mej, att jag ljuger.
Skitbra att kolla hans mejl och eventuella kontakter med medhjälparen. Så det är polisen som går in ibland och läser mejl.
Jag känner att om han inte motbevisat detta genom att komma in som redan känd i tråden så köper jag det!
Varför skulle han sitta och läsa något sånt här och inte reagera, varken med inlägg eller ett litet PM till någon för att dementera. Det låter väl inte som den MR som medverkat i tråden.....
Citera
2017-09-11, 12:24
Medlem
Citat:
Helena var vad jag förstår en djurvän. Kan det ha handlat om vanskötsel av djur..?
Nånstans i tråden har jag läst att hon fick ett telefonsamtal samma dag som gjorde henne upprörd.

Det har haft hästar i alla år vet jag. Sen har de haft mycket folk som har bott i lägenheterna som ligger utmed infarten till stallen.
Vet inte vad det är för folk som bodde där, men det ligger ju nära till hands att det är folk som har jobbat där.
Vet inte alls hur de har skött sig med djuren, men det kanske någon annan vet?
Citera
2017-09-11, 12:28
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:

Det var ett hönseri i anslutning till stora gården Hassle Säby.
De sålde ägg , fast jag minns ej under vilka år men känner personer som jobbade där.
Hade även en kompis som hyrde plats åt sin häst på Hassle Säby.
Man har också kunnat hyra lgt i några av de små
husen i anslutning till gården.
Minns att det bodde en person som hade problem med alkoholen där.
Men han har inget med detta att göra.
Citera
2017-09-11, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det har jag aldrig påstått. Jag tog bara ett ytterligare polisexempel förutom Lars som kan ha kännedom om "mannen i pilotglasögon". Kan vi invänta vilka som anmäler sig som mottagare av den "säkra" bekräftelsen som jag efterfrågade i mitt inlägg 21198 ovan?

Jag tar det igen:

Kan alla ni som påstår er ha fått en "säker" bekräftelse på vem som är "mannen med pilotglasögon" anmäla er i tråden så att vi får en säker överblick? Jag skulle också vilja be er att gradera "säkerheten/äktheten" i denna bekräftelse på en skala från 0 till 100. Ni verkar vara några stycken som påstår er ha denna "säkra" bekräftelse, men jag vill hävda att så många som tre, fyra stycken omöjligen kan ha fått denna bekräftelse. Tänk på att ni axlar ett mycket stort ansvar om ni far med osanning.

(Och vilka ska ha "läckt"? Kommissarie Lars Johansson? Niklas Lindström eller någon annan hos polisen? Mamma Gudrun? Pappa Arne? Syster Gabriella? Syster Ulrika? Barndomsvännen PW?)

Sannolikt Lars Johansson som läckt här eftersom han läckte i LisaHolm-fallet (till PW - som sedan spred till andra media).
Citera
2017-09-11, 12:34
Medlem
Citat:

Ingen ridskola utan i första hand grisuppfödning tidigare och äggpackeri i anslutning till hönshus. Packeriet drevs av Svenska Lantägg (skara 1992), gården av J. Lid*feldt och/eller hans far. Ägarna hade/har hästar och även människor som bott eller hyrt plats där. Uppenbarligen red ju KB och HA där.
Citera
2017-09-11, 12:38
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Seriöst,vem säger (avskriven i brist på bevis el ej numera )dom kommer aldrig få fast mig???

Samma sak när Pilot säger :jag skulle aldrig göra Helena nåt(dvs han känner henne).
Annars säger man,jag skulle aldrig göra en tjej nåt.

Är PR inblandad ?
Jag tycker uttalandet ,dom kommer aldrig få fast mig är riktigt riktigt ....ja ni fattar.
Att försöka att seriöst få en överblick av honom i denna tråden fungerar inte eftersom han har ett "skyddshelgon" i tråden (eller fler) men här har du mer att tänka över gällande PR:
-Han stod Helena nära, kände henne väl, hennes vanor och ovanor.
-Han var väldigt hemmatam i området kring Helenas hem och där smycken mm hittades.Han har bott där.
-Han känner även till Mariestad efter att ha bott där.
-Helena har visat prov på att hon kunde bli riktigt arg, och det var på honom. Freja säger att Helena inte var den som blev arg, jag påstår att hon slår mig som just det samma, någon som inte blev arg utan tvärtom var väldigt lugn.
Olustigt att just han är den hon slösade den energin var på honom och ska man tro den som förklarat varför han blev föremål för den vreden så var det bara för en liten skitsak... Låter konstigt för mig.
-Han har av polisen misstänkts och häktats. Blev släppt i BRIST PÅ BEVIS.
-Han hade problem med droger.

Mycket saker som gör honom intressant.
Det hävdas att Leif GW Persson ändrade åsikt om hans skuld och bad om ursäkt. Han bjöd honom på middag för att be om ursäkt. GW är en slug man och jag är inte alls övertygad om det var för att be om ursäkt som denna middag ägde rum MEN det är min spekulation.

Att han inte blivit mer omtalad här och "kollad" beror till stor del på att EN användare tror sig veta att han är oskyldig och ber samtliga som tar upp hans namn att bara släppa det.
Själv skriver han PM till användare, med mig inräknat, och ber dem sluta skriva om honom för "du kommer inte få mer ur honom än vad polisen fick"
Jag känner att han hellre skrämmer en till tystnad än att faktiskt berätta att han är oskyldig. Det är även en egenskap som gör att jag tycker han "sticker ut".

Jag säger inte att han är skyldig men heller inte oskyldig.
Citera
2017-09-11, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Hur vet du att det är så? Detta är ett 25 år gammalt försvinnande och det är bara en man som "jobbar" på fallet läste jag någonstans. Skulle den enda personen lägga energi på att häcka i en tråd på fb? Inte troligt.

Twiggy har rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in