Varför vill du egentligen att vi ska avslöja källor? Är det inte i själva verket så att du vet mer än du låter påskina?!
Nej, jag vet inget om huruvida KM skulle vara "mannen med pilotglasögon" eller inte. Jag har inte bett er avslöja era källor - jag drog mögliga källor ("läckage") inom parentes. Jag vill bara att ni anger hur säkra ni är på den information som ni påstår er ha fått så att vi kan gå vidare därifrån. Men du är alltså inte 100 procent säker på att KM skulle vara "mannen med pilotglasögon" när allt kommer till sin spets, trots att du hittills har gjort gällande det. Och då är frågan hur säkra de andra är. Freija21 med flera?
Senast redigerad av Ugglan. 2017-09-10 kl. 23:14.
Varifrån fick PW och M bekräftat vem som var pilot?
Undrar hur han kontaktades, typ -Hej! Vi vet att du varit anhållen och att du är skäligen misstänkt för mord på Helena. Får vi intervjuva dej inför radioserien. Där vi försöker friska upp minnet på folk och hjälpa till att avslöja gm.
-Ja, gärna.Då kan jag berätta att jag inte minns och att jag bor kvar. Även att jag följer FB och fasar för den dan mitt namn dyker upp. Och att jag har uttalat mej svävande tidigare i förhör osv...
Annars vill jag vara anonym. Mina vänner bekanta och familj känner igen min röst så någon annan får presentera mina svar.
Sedan kom vargen och frågade Rödluvan, - Var är du på väg?
Nej, jag vet inget om huruvida KM skulle vara "mannen med pilotglasögon" eller inte. Jag har inte bett er avslöja era källor - jag drog mögliga källor ("läckage") inom parentes. Jag vill bara att ni anger hur säkra ni är på den information som ni påstår er ha fått så att vi kan gå vidare därifrån. Men du är alltså inte 100 procent säker på att KM skulle vara "mannen med pilotglasögon" när allt kommer till sin spets, trots att du hittills har gjort gällande det. Och då är frågan hur säkra de andra är. Freija21 med flera?
Men kära ugglan, jag har gjort gällande att jag är helt övertygad om det med min källa som en del i kedjan, tillsammans med annat. Men kan inte avslöja allt exakt i detalj för då ryker ju andras anonymitet. Men i princip har jag redan talat om det för dig tidigare i PM, det vet du ju. Att vara 100% (eller 150 som vissa skriver) är visserligen lika med att se det med egna ögon och det har jag inte gjort. Men kör på att pressa freija vet jag.
Men kära ugglan, jag har gjort gällande att jag är helt övertygad om det med min källa som en del i kedjan, tillsammans med annat. Men kan inte avslöja allt exakt i detalj för då ryker ju andras anonymitet. Men i princip har jag redan talat om det för dig tidigare i PM, det vet du ju. Att vara 100% (eller 150 som vissa skriver) är visserligen lika med att se det med egna ögon och det har jag inte gjort. Men kör på att pressa freija vet jag.
Men visst, skippa honom då om det känns bättre. Men som mitt i smeten hos polisen i Skövde tror jag att han vet vem som är "mannen med pilotglasögon". Observera att det är vad jag tror. Men det spelar ingen större roll. Jag drar bara några namn som skulle kunna ha "läckt" eftersom det finns personer här i tråden som påstår sig ha fått "säkra" bekräftelser".
Men vi kan ta det från början:
Kan alla ni som påstår er ha fått en "säker" bekräftelse på vem som är "mannen med pilotglasögon" anmäla er i tråden så att vi får en säker överblick? Jag skulle också vilja be er att gradera "säkerheten/äktheten" i denna bekräftelse på en skala från 0 till 100. Ni verkar vara några stycken som påstår er ha denna "säkra" bekräftelse, men jag vill hävda att så många som tre, fyra stycken omöjligen kan ha fått denna bekräftelse. Tänk på att ni axlar ett mycket stort ansvar om ni far med osanning.
(Och vilka ska ha "läckt"? Kommissarie Lars Johansson eller någon annan hos polisen? Mamma Gudrun? Pappa Arne? Syster Gabriella? Syster Ulrika? Barndomsvännen PW?)
Pudel"tupén " va ju en i raden av dessa som hade så säkra källor på KM som pilot. H*n Propagerade ett tag och hux flux så hade han säkra källor på att det inte var KM och drog från tråden (avstängd)
Ne det känns som många sitter på samma information spriden av samma människa med tanke på tidsspannet dessa fick KM "bekräftat"
Eftersom du nu ändå varit inloggad ganska nyligen MR (två dagar sedan) så är det väl lika bra att kommentera de här uppgifterna. Varför lägga ned nu liksom?
Jag har ju sagt att polis kontrollerar hans konto här. Det har dom gjort i sex veckor nu. Han fick tillåtelse för en tid sen att gå in och ryta av sej på mej, att jag ljuger.
Skitbra att kolla hans mejl och eventuella kontakter med medhjälparen. Så det är polisen som går in ibland och läser mejl.
Kan alla ni som påstår er ha fått en "säker" bekräftelse på vem som är "mannen med pilotglasögon" anmäla er i tråden så att vi får en säker överblick? Jag skulle också vilja be er att gradera "säkerheten/äktheten" i denna bekräftelse på en skala från 0 till 100. Ni verkar vara några stycken som påstår er ha denna "säkra" bekräftelse, men jag vill hävda att så många som tre, fyra stycken omöjligen kan ha fått denna bekräftelse. Tänk på att ni axlar ett mycket stort ansvar om ni far med osanning.
(Och vilka ska ha "läckt"? Kommissarie Lars Johansson? Niklas Lindström eller någon annan hos polisen? Mamma Gudrun? Pappa Arne? Syster Gabriella? Syster Ulrika? Barndomsvännen PW?)
jag har fått en bekräftelse på vem som är "mannen med pilotglasögon" ! 100
jag har fått en bekräftelse på vem som är "mannen med pilotglasögon" ! 100
Ok, kan du tänka dig att åtminstone säga om källan är "A", "B" eller annan? lubbe gjorde bra ifrån sig, han erkände att det kan finnas en svag länk och att han har fått "bekräftelsen" från källa B - som i sin tur vilar på källa A, vars exakthet inte kan garanteras. Tänk på att en oskyldig mans rykte och liv kan stå på spel.
Och Freija21, är du sugen på att ta till orda?
Senast redigerad av Ugglan. 2017-09-11 kl. 00:46.
Ok, kan du tänka dig att åtminstone säga om källan är "A", "B" eller annan? lubbe gjorde bra ifrån sig, han erkände att det kan finnas en svag länk och att han har fått "bekräftelsen" från källa B - som i sin tur vilar på källa A, vars exakthet inte kan garanteras. Tänk på att en oskyldig mans rykte och liv kan stå på spel.
Och Freija21, är du sugen på att ta till orda?
Jag är C vilket jag skrivit tidigare . Känner källa B och litar på till 100%