2017-09-10, 21:28
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Kan alla ni som påstår er ha fått en "säker" bekräftelse på vem som är "mannen med pilotglasögon" anmäla er i tråden så att vi får en säker överblick? Jag skulle också vilja be er att gradera "säkerheten/äktheten" i denna bekräftelse på en skala från 0 till 100. Ni verkar vara några stycken som påstår er ha denna "säkra" bekräftelse, men jag vill hävda att så många som tre, fyra stycken omöjligen kan ha fått denna bekräftelse. Tänk på att ni axlar ett mycket stort ansvar om ni far med osanning.

(Och vilka ska ha "läckt"? Kommissarie Lars Johansson? Niklas Lindström eller någon annan hos polisen? Mamma Gudrun? Pappa Arne? Syster Gabriella? Syster Ulrika? Barndomsvännen PW?)

Det verkar ha gått mig förbi att N. Lindström är/har varit involverad i Helenafallet. Har han haft/har en sån roll?
Citera
2017-09-10, 21:55
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Det verkar ha gått mig förbi att N. Lindström är/har varit involverad i Helenafallet. Har han haft/har en sån roll?

Det har jag aldrig påstått. Jag tog bara ett ytterligare polisexempel förutom Lars som kan ha kännedom om "mannen i pilotglasögon". Kan vi invänta vilka som anmäler sig som mottagare av den "säkra" bekräftelsen som jag efterfrågade i mitt inlägg 21198 ovan?

Jag tar det igen:

Kan alla ni som påstår er ha fått en "säker" bekräftelse på vem som är "mannen med pilotglasögon" anmäla er i tråden så att vi får en säker överblick? Jag skulle också vilja be er att gradera "säkerheten/äktheten" i denna bekräftelse på en skala från 0 till 100. Ni verkar vara några stycken som påstår er ha denna "säkra" bekräftelse, men jag vill hävda att så många som tre, fyra stycken omöjligen kan ha fått denna bekräftelse. Tänk på att ni axlar ett mycket stort ansvar om ni far med osanning.

(Och vilka ska ha "läckt"? Kommissarie Lars Johansson? Niklas Lindström eller någon annan hos polisen? Mamma Gudrun? Pappa Arne? Syster Gabriella? Syster Ulrika? Barndomsvännen PW?)
Senast redigerad av Ugglan. 2017-09-10 kl. 22:09.
Citera
2017-09-10, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
En fråga. Nu när det inte diskuteras något speciellt.
KM, är han släkt med Å*e Rutge*ss*n?
Har för mej att någon nämde, när det kom på tal om KM. Att: varför kommer inte Rutgersson'arna och Ahlin'arna in och ryter ifrån.

Vet inte exakt släktskapet till Rutgersson Å, men några är det. T.ex. Jörgen Rutgersson vet jag. Visst borde några ryta till, det har jag kommenterat massa gånger.
Citera
2017-09-10, 22:18
Medlem
Citat:

Jag har fått en säker bekräftelse men från källa B (som jag nämnt). Jag bedömer dock både B och den han hänvisar till A som 100% trovärdiga. Den enda lilla osäkerheten är om A i sin tur fått någon felaktig information men jag bedömer den risken som väldigt liten (några procent från 100). Det jag säger här säger jag med helt rent samvete.
Senast redigerad av lubbe75 2017-09-10 kl. 22:21.
Citera
2017-09-10, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Jag tror att när testresultatet kommer angående bloddroppen på skon (oavsett resultat) kommer polisen ta in pilot på nytt och "kölhala" honom. Vem vet? Kanske det händer något redan i veckan.
Mycket mystiskt det här med MR och huruvida han kände KM eller inte..
Hans frånvaro i tråden att svara på detta är givetvis till hans nackdel angående trovärdighet.

Jaja...Vi får se!

Eftersom du nu ändå varit inloggad ganska nyligen MR (två dagar sedan) så är det väl lika bra att kommentera de här uppgifterna. Varför lägga ned nu liksom?
Senast redigerad av lubbe75 2017-09-10 kl. 22:44.
Citera
2017-09-10, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Eftersom du nu ändå varit inloggad ganska nyligen MR så är det väl lika bra att kommentera de här uppgifterna. Varför lägga ned nu liksom?

Precis - likaväl som att vara med i radion kan du väl skriva här pilot?? Vad är skillnaden? Vem du nu är? - MR är det du??
Citera
2017-09-10, 22:43
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Det har jag aldrig påstått. Jag tog bara ett ytterligare polisexempel förutom Lars som kan ha kännedom om "mannen i pilotglasögon". Kan vi invänta vilka som anmäler sig som mottagare av den "säkra" bekräftelsen som jag efterfrågade i mitt inlägg 21198 ovan?

Jag tar det igen:

För att komma från en trådledare med ambitioner att styra upp de "säkra bekräftelserna", så är det lite synd att du för in namn som så lätt riskerar att bli trådsanningar.
Att just Lindström varit på tapeten att sitta i heta stolen i en annan tråd vet du förmodligen om....och utnyttjar i denna tråd.

Lite onödigt kan jag tycka.
Citera
2017-09-10, 22:48
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
För att komma från en trådledare med ambitioner att styra upp de "säkra bekräftelserna", så är det lite synd att du för in namn som så lätt riskerar att bli trådsanningar.
Att just Lindström varit på tapeten att sitta i heta stolen i en annan tråd vet du förmodligen om....och utnyttjar i denna tråd.

Lite onödigt kan jag tycka.

Men visst, skippa honom då om det känns bättre. Men som mitt i smeten hos polisen i Skövde tror jag att han vet vem som är "mannen med pilotglasögon". Observera att det är vad jag tror. Men det spelar ingen större roll. Jag drar bara några namn som skulle kunna ha "läckt" eftersom det finns personer här i tråden som påstår sig ha fått "säkra" bekräftelser".

Men vi kan ta det från början:

(Och vilka ska ha "läckt"? Kommissarie Lars Johansson eller någon annan hos polisen? Mamma Gudrun? Pappa Arne? Syster Gabriella? Syster Ulrika? Barndomsvännen PW?)
Senast redigerad av Ugglan. 2017-09-10 kl. 22:52.
Citera
2017-09-10, 22:49
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Jag har fått en säker bekräftelse men från källa B (som jag nämnt). Jag bedömer dock både B och den han hänvisar till A som 100% trovärdiga. Den enda lilla osäkerheten är om A i sin tur fått någon felaktig information men jag bedömer den risken som väldigt liten (några procent från 100). Det jag säger här säger jag med helt rent samvete.

Alltså är inte bekräftelsen hundra procent säker.

Freija21?
Senast redigerad av Ugglan. 2017-09-10 kl. 22:53.
Citera
2017-09-10, 22:56
Medlem
Citat:

Freija21?

Lockrudarn?
Citera
2017-09-10, 22:57
Medlem
Citat:

Freija21?

Bra slutsats!
Citera
2017-09-10, 23:02
Medlem
Citat:
Men visst, skippa honom då om det känns bättre. Men som mitt i smeten hos polisen i Skövde tror jag att han vet vem som är "mannen med pilotglasögon". Observera att det är vad jag tror. Men det spelar ingen större roll. Jag drar bara några namn som skulle kunna ha "läckt" eftersom det finns personer här i tråden som påstår sig ha fått "säkra" bekräftelser".

Men vi kan ta det från början:

(Och vilka ska ha "läckt"? Kommissarie Lars Johansson eller någon annan hos polisen? Mamma Gudrun? Pappa Arne? Syster Gabriella? Syster Ulrika? Barndomsvännen PW?)

Varför vill du egentligen att vi ska avslöja källor? Är det inte i själva verket så att du vet mer än du låter påskina?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in