Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-09-09, 15:10
Medlem
notknapparens avatar
I stort inget nytt, men nytt åtalsdatum fastslaget.

Från HelaHälsingland idag 9/9-17 (min fetning):

"I torsdags skulle åtalet mot den man i 20-årsåldern som misstänks ha mördat Tova Moberg ha kommit. Så blev det inte, och åklagare Christer Sammens har ännu en gång begärt att åtalet ska skjutas upp.
– Utredningen växer med tiden och det finns mycket som inte är klart än, säger han."
"Ett arbete som varit så massivt att åtalet mot den mordmisstänkte expojkvännen fått skjutas upp.
– Det är en hel del tekniska utredningar som inte är klara och det finns många kompletterande förhör som måste göras, säger Christer Sammens."
"Åtalet mot den tidigare pojkvännen skulle ha varit väckt i torsdags men kommer nu alltså att dröja fram till 6 oktober."

Utredningen i fallet Tova Moberg växer – åtalet måste skjutas upp
Senast redigerad av notknapparen 2017-09-09 kl. 15:15.
Citera
2017-09-09, 15:20
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
I stort inget nytt, men nytt åtalsdatum fastslaget.

Från HelaHälsingland idag 9/9-17 (min fetning):

"I torsdags skulle åtalet mot den man i 20-årsåldern som misstänks ha mördat Tova Moberg ha kommit. Så blev det inte, och åklagare Christer Sammens har ännu en gång begärt att åtalet ska skjutas upp.
– Utredningen växer med tiden och det finns mycket som inte är klart än, säger han."
"Ett arbete som varit så massivt att åtalet mot den mordmisstänkte expojkvännen fått skjutas upp.
– Det är en hel del tekniska utredningar som inte är klara och det finns många kompletterande förhör som måste göras, säger Christer Sammens."
"Åtalet mot den tidigare pojkvännen skulle ha varit väckt i torsdags men kommer nu alltså att dröja fram till 6 oktober."

Utredningen i fallet Tova Moberg växer – åtalet måste skjutas upp

Tack för infon! Eftersom det varit så tyst i tidningarna om detta fall ska det bli väldigt intressant vad FUP:en kommer att säga, dvs vad det är det är som talar för att han är mördaren förutom det uppenbara att hon misshandlats av honom tidigare och hittades död i vattnet utanför där han bodde.
Citera
2017-09-10, 07:23
Medlem
UgLyBastards avatar
juridiskt talat, ja.

men, nej, du tänker fel.
oskyldig är man om man är oskyldig.
skyldiga är skyldiga, oavsett vad nån säger.
sen om man blir dömd eller friad är en HELT annan sak.

ville bara säga det.
kommer inte svara dig mer, för du är ett halvtroll som jagar poster andra halvan.
Citera
2017-09-10, 09:16
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
juridiskt talat, ja.

men, nej, du tänker fel.
oskyldig är man om man är oskyldig.
skyldiga är skyldiga, oavsett vad nån säger.
sen om man blir dömd eller friad är en HELT annan sak.

ville bara säga det.
kommer inte svara dig mer, för du är ett halvtroll som jagar poster andra halvan.
Varför dubbelpostar du ett så pippidåraktigt inlägg? Snacka om att jaga poster
Det är ju en jäkla tur att ditt sätt att tänka inte råder inom rättsväsendet.
Citera
2017-09-10, 18:26
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Varför dubbelpostar du ett så pippidåraktigt inlägg? Snacka om att jaga poster
Det är ju en jäkla tur att ditt sätt att tänka inte råder inom rättsväsendet.
jag rapporterade det själv. (alltså jagar ej poster)

mitt sätt att tänka...
mitt sätt att tänka är ingenting annat än logiskt, men det är krångligt för dig märker jag. det är alltså svårt för dig. (krångligt=svårt)

är man skyldig så är man.
går man över en bro så gör man.
sitter man på en stol, ja... då sitter man på en stol.
förstår du?
det är logiskt.

jag skrev ingenstans att mgm är skyldig, även om jag tror det.

men du måste kunna skilja på två saker, och det är vad man är, på riktigt.
och hur man ska behandlas och ses - innan man får en dom.
förstår du?

Det var verkligen mitt sista svar till dig.
Du behöver absolut inte svara på detta, jag blockerar dig nu för att jag tycker att du är helt dum i huvudet. helt.

------------------

ja det ska verkligen bli spännande när fupen kommer, hoppas att åtal väcks i oktober så vi slipper vänta ännu längre.

jag är ganska säker på att den kommer att visa väldigt klart och tydligt hur det gått till.
en ung flödder-pundare som dricker sprit.

om han blir dömd för mord, vad tror ni han får för dom?

med tanke på vad dom som sköt inne på "vår krog och bar" fick, så gissar jag på 10-12 år, max.
Citera
2017-09-11, 08:04
Medlem
litenpandas avatar
Vilket straff är vanligast för män i Billys situation? Dvs sannolikt misstänkt för mord på sin flickvän mot sitt nekande. Hur många år brukar de få?
Citera
2017-09-11, 08:15
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenpanda
Vilket straff är vanligast för män i Billys situation? Dvs sannolikt misstänkt för mord på sin flickvän mot sitt nekande. Hur många år brukar de få?

påföljd har inget med misstankegrad att göra. hur stor påföljd han får har mest hur brottet skett och i vilken situation GM befinner/befann sig i.
Citera
2017-09-11, 08:24
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
påföljd har inget med misstankegrad att göra. hur stor påföljd han får har mest hur brottet skett och i vilken situation GM befinner/befann sig i.

Jag beskrev situationen för honom. Jag undrar vilket straff som är standard i liknande situation. Och egentligen så undrar jag även om de brukar behöva sitta hela tiden eller om de blir utsläppta i förtid.
Citera
2017-09-11, 08:49
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Jag beskrev situationen för honom. Jag undrar vilket straff som är standard i liknande situation. Och egentligen så undrar jag även om de brukar behöva sitta hela tiden eller om de blir utsläppta i förtid.

var han 21 år och över eller under 21 vid tiden för misstänkta mordet? det avgör mycket
Senast redigerad av cossinus 2017-09-11 kl. 08:58.
Citera
2017-09-11, 09:15
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
var han 21 år och över eller under 21 vid tiden för misstänkta mordet? det avgör mycket
minst 21. han är 22 nu.

https://personer.eniro.se/p/billy+fagerström/97697931
Citera
2017-09-11, 09:20
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
beskrev för vem?

sköter man sig, alltså i stort sett inte begår nya brott inne på kåken, så kommer man ut efter 2/3 av straffet.

är det ett regelrätt mord så är det livstid.
Google is your friend.
Citera
2017-09-11, 17:23
Medlem
Fjalliss avatar
Citat:

Minns jag fel? Är han häktad på sannolika? Då är det ju bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in