Citat:
Jag dillade tidigare om Han i Perugia.
Och det var direkt efter att Perugia besegrat Pescara med 4-2.
Men låt oss diskutera Pescara. Som nu välkomnat Zeman tillbaka efter hans tidigare framgångar i klubben. Det synbara resultatet för Calcio är Verratti, Immobile och Insigne. Pescara förlorade mot Perugia i förra omgången och spelde ikväl oavgjort mot Frosinone. På klassiskt Zemanskt manér så ledde man med 3-0 efter första halvlek, sedan slutade matchen 3-3 under stor dramatik. Vackert men samtidigt frustrerande att se.
Första matchen var hemma mot Foggia. Stor Zemanlandia! Resultat 5-1.
Vilket betyder att Pescara har gjort 10 mål på tre matcher och släppt in 8… Klassiskt Zeman. Den stora hjälten är Pettinari som gjort 6 mål. Det kan bli en fin kamp mellan Han och Pettinari om skytteligasegern.
Och det var direkt efter att Perugia besegrat Pescara med 4-2.
Men låt oss diskutera Pescara. Som nu välkomnat Zeman tillbaka efter hans tidigare framgångar i klubben. Det synbara resultatet för Calcio är Verratti, Immobile och Insigne. Pescara förlorade mot Perugia i förra omgången och spelde ikväl oavgjort mot Frosinone. På klassiskt Zemanskt manér så ledde man med 3-0 efter första halvlek, sedan slutade matchen 3-3 under stor dramatik. Vackert men samtidigt frustrerande att se.

Första matchen var hemma mot Foggia. Stor Zemanlandia! Resultat 5-1.
Vilket betyder att Pescara har gjort 10 mål på tre matcher och släppt in 8… Klassiskt Zeman. Den stora hjälten är Pettinari som gjort 6 mål. Det kan bli en fin kamp mellan Han och Pettinari om skytteligasegern.
För att stanna kvar i Serie B, så kan jag konstatera att Brescia tagit en poäng på två matcher och nu ska möta Parma på bortaplan. Parma har två raka segrar…
Brescia har gjort ett mål på två matcher. Såklart Caracciolo. Som är en svag doft att svunna tider, tänk Baggio, Pirlo, Luca Toni osv in absurdum. Vafan Pep sökte sig från Barcelona till Brescia för att få uppleva Mazzone & Baggio. Men Caracciolo var med redan då…
Och nu äger Cellino klubben, och snickesnackar redan om en ny arena. Som han gjorde i Cagliari och Leeds. Men han kan sin Calcio och tjänar pengar på det. Han är en outsider som tog över familjeföretaget och utvecklade det till en stor industri. Drev Cagliari framgångsrikt, och tjänade nog pengar även på Leeds. Men han är en outsider som spelar gitarr i ett rockband samtidigt som han styr över tusentals anställda.
Och jag kan samtidigt konstatera att den betydligt stillsammare Giulini har lyckats bygga den tillfälliga arenan som är godkänd av alla instanser. Till helgen kommer det hedersamma laget Crotone till Cagliari för att inviga arenan.
Jag tror att Cagliari vinner med minst tre mål.