2017-09-11, 01:39
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lockerudarn
Jag är C vilket jag skrivit tidigare . Känner källa B och litar på till 100%

Då är det alltså samma med dig som med lubbe: Du känner källa B, men kan inte garantera att B:s påstådda källa A är rätt ute.

Hittills kan alltså ingen referera direkt till en källa A.

Kan Freija21 höra av sig? Du påstår ju att du är en "gammal vän" till Helena. Kan du gå i god till 100 procent att du har fått korrekt information?
Senast redigerad av Ugglan. 2017-09-11 kl. 01:52.
Citera
2017-09-11, 01:53
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lockerudarn
jag har fått en bekräftelse på vem som är "mannen med pilotglasögon" ! 100

Jag vet att du skrivit detta tidigare. Du skrev att du fått denna information från din bror som i sin tur fått det från en person med, som du skrev "Direkt insyn i fallet".

Jag har i ett tidigare inlägg skrivit till dig (men fick inget svar) att du sitter i en helt unik position med förlängda ögon och öron rakt in i utredningen om nu det du skriver stämmer.
Vad du borde göra (egentligen för länge sedan) är naturligtvis att kräma ur all annan information i på vilka grunder de har tagit in honom på detta förhör. Om nu denna källa gjort det värsta och läckt namnet kan knappast en del kringinformation va särskilt känsligt att nämna.
Framför allt skulle det ge den här tråden, och inte minst dig en bra mycket säkrare grund att stå på.
Åtminstone bättre än att bara skriva siffran 100.
Senast redigerad av Moon The Loon 2017-09-11 kl. 02:26.
Citera
2017-09-11, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Jag har ju sagt att polis kontrollerar hans konto här. Det har dom gjort i sex veckor nu. Han fick tillåtelse för en tid sen att gå in och ryta av sej på mej, att jag ljuger.
Skitbra att kolla hans mejl och eventuella kontakter med medhjälparen. Så det är polisen som går in ibland och läser mejl.
Hur vet du att det är så? Detta är ett 25 år gammalt försvinnande och det är bara en man som "jobbar" på fallet läste jag någonstans. Skulle den enda personen lägga energi på att häcka i en tråd på fb? Inte troligt.
Citera
2017-09-11, 06:51
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
I en artikel 13/7, "Helena försvann efter Pernillas fest".
Berättar PW hur Ulrika ringde på söndag morgon och berättade att H inte kommit hem. Ulrika åkte efter samtalet hem till PW för att hämta Helenas plånbok.
Senare samma dag, åkte PW till Ulrika för att ansluta sej till de övriga vännerna för att söka i närområdet.

http://www.expressen.se/gt/helena-22-forsvann-efter-pernillas-fest/

I artikeln som du hänvisade till uppger PW att UA hämtar Helenas plånbok hos PW.

Minns du vad UA säger i Veckans brott?, 22 minuter in. Hur tolkar du det?

https://www.google.se/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DTkHe3MU9vHg&ved=0ahUKEwjElcuDsJvWAhXJD poKHUsDBAwQwqsBCCEwAA&usg=AFQjCNG8Bl5E33N9pI0ydhGI 7V2m4FbIxg
Citera
2017-09-11, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence

I artikeln som du hänvisade till uppger PW att UA hämtar Helenas plånbok hos PW.

https://www.google.se/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DTkHe3MU9vHg&ved=0ahUKEwjElcuDsJvWAhXJD poKHUsDBAwQwqsBCCEwAA&usg=AFQjCNG8Bl5E33N9pI0ydhGI 7V2m4FbIxg

Upplever att UA var spänd och är förberedd på hur hon ska berätta. Ex när hon får frågan -vad pratade ni om?. Så ger hon inte ett rakt svar utan måste ha med det hon tänkt säga.
Hon förklarade varför hon inte var med ut och letade. Det var av någon anledning viktigt att få med. I det sammanhanget var inte det vesäntligt eller passande hur och när plånboken hämtades.
Min tolkning, kan vara helt fel....
Citera
2017-09-11, 08:16
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence

*Jag ville hela tiden vara hemma ....*
Ändå åkte hon till Töreboda och hämtade Helenas plånbok, men sen kom PW hem till UA...
Hur viktigt var det att fara till Töreboda att hämta plånboken?

HM....
Citera
2017-09-11, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Seriöst,vem säger (avskriven i brist på bevis el ej numera )dom kommer aldrig få fast mig???

Samma sak när Pilot säger :jag skulle aldrig göra Helena nåt(dvs han känner henne).
Annars säger man,jag skulle aldrig göra en tjej nåt.

Är PR inblandad ?
Jag tycker uttalandet ,dom kommer aldrig få fast mig är riktigt riktigt ....ja ni fattar.

KM kände också HA. Väl.

Ang PR: Varför framhäva att någon är avskriven om det är samma som person som nr 3 (om de nu konspirerar som flera tror här).

Ang MR: Bör ju vetat att PW och MÖ känner till vem som är pilot när han blev intervjuad som skallgångsledare i programmet. Varför då ställa upp som hero. Den situationen är ju bisarr.
Citera
2017-09-11, 10:21
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Varifrån fick PW och M bekräftat vem som var pilot?

Undrar hur han kontaktades, typ -Hej! Vi vet att du varit anhållen och att du är skäligen misstänkt för mord på Helena. Får vi intervjuva dej inför radioserien. Där vi försöker friska upp minnet på folk och hjälpa till att avslöja gm.
-Ja, gärna.Då kan jag berätta att jag inte minns och att jag bor kvar. Även att jag följer FB och fasar för den dan mitt namn dyker upp. Och att jag har uttalat mej svävande tidigare i förhör osv...
Annars vill jag vara anonym. Mina vänner bekanta och familj känner igen min röst så någon annan får presentera mina svar.
Sedan kom vargen och frågade Rödluvan, - Var är du på väg?

Att PW och M har fått bekräftat vem som är pilot, är väl i nuläget bara ett påstående av PW? Skulle inte bli förvånad om det som sändes var en fiktiv intervju.
Citera
2017-09-11, 10:32
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
KM kände också HA. Väl.

Ang PR: Varför framhäva att någon är avskriven om det är samma som person som nr 3 (om de nu konspirerar som flera tror här).

Ang MR: Bör ju vetat att PW och MÖ känner till vem som är pilot när han blev intervjuad som skallgångsledare i programmet. Varför då ställa upp som hero. Den situationen är ju bisarr.

Ehhh...ja ,KM kände självklart till H.
Jag gav bara ett till ett exempel på när någon säger nåt på ett avslöjandevis.

Ja,han är ju avskriven.

Vad fan vill du komma fram till???
Det är inte jag som blev grundlurad av pudeln,så sitt inte på så höga hästar grabben!
Citera
2017-09-11, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Ehhh...ja ,KM kände självklart till H.
Jag gav bara ett till ett exempel på när någon säger nåt på ett avslöjandevis.

Ja,han är ju avskriven.

Vad fan vill du komma fram till???
Det är inte jag som blev grundlurad av pudeln,så sitt inte på så höga hästar grabben!

Men vadå höga hästar! Jag raljerar inte över det du för fram utan försöker bara argumentera för mitt spår i relation till andra spår. Har inte med pudeln att göra. Det är pudeln som fick info från oss i princip. Sen vad hen hittade på kan jag inte stå för. Vad i det jag skrev tar du som angrepp? Jaja...
Citera
2017-09-11, 10:57
Medlem
Pelle Jenven nämner i Efterlyst att före festen i Töreboda var Helena och såg till en god väns häst.
Jenven säger " Där finns det kontaktpunkter med människor som är intressant för mig"
Han säger vidare " troligen har Helena till sin närmaste omgivning pratat om olika människor och där kan hon faktiskt ha nämnt det som så småningom blir hennes baneman"
Man funderar ju då på om hon nämnt något som absolut inte får komma fram. Något riktigt känsligt.
Citera
2017-09-11, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serephina
Pelle Jenven nämner i Efterlyst att före festen i Töreboda var Helena och såg till en god väns häst.
Jenven säger " Där finns det kontaktpunkter med människor som är intressant för mig"
Han säger vidare " troligen har Helena till sin närmaste omgivning pratat om olika människor och där kan hon faktiskt ha nämnt det som så småningom blir hennes baneman"
Man funderar ju då på om hon nämnt något som absolut inte får komma fram. Något riktigt känsligt.

Precis där är nog något känsligt som kan spöka här - någon var inne på att hon ev kunde vara med barn. Men det kanske är helt fel. Men om man tänker MR och PU och ev motiv? - finns det något eller är det bara någon typ av snedtändning etc som kommit upp - OM dessa 2 kunde vara aktuella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in