2017-09-10, 21:59
Medlem
ErPupones avatar
Ville ha kaostifo och jag fick kaostifo!
Glad att nya ramsan börjat sätta sig. I övrigt tar jag inte med mig mycket mer än att vi tappar två poäng. Besvikelse över att vi inte vinner matchen.

Ska jag försöka göra någon läktaranalys så tycker jag vi gör det bra samt att Bajen har mer att hämta. Bra ljudkuliss på "gröna vita Hammarby"

Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Ont i knogarna eller tangentfingrarna?
Hey, jag stöttar klubben på alla fronter!
Senast redigerad av ErPupone 2017-09-10 kl. 22:48.
Citera
2017-09-10, 22:48
Medlem
Bra inledning på matchen från vår sida men likt laget på plan dör det sedan ut rejält.

Vi hade potential att få riktigt bra tryck men som att ingen ville, speglade lagets insats rätt väl.

Gnaget imponerade väl inte enormt men med tanke på hur dåliga vi var var de förmodligen bättre än oss.

Vår sämsta derbyinsats sedan uppflyttningen tycker jag.
Citera
2017-09-11, 07:42
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KetchupJude
Polisens senaste häxjakt på AIK supportrar? Varit ovanligt våldsamt senaste matcherna, svingar batong i bakhuvudet på ensam omhändertagen AIK:are som eskorteras tillsammans med 5 kravallutrustade poliser. Bra fingertoppskänsla.

Samma gnagare som http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jGnyL/flera-gripna-misstankta-for-hets-mot-folkgrupp ?

Citat:
När polisen skulle gripa två personer för hets mot folkgrupp gjorde de och ytterligare en person våldsamt motstånd, vilket gjorde att polisen grep alla tre, uppger polisen i Stockholm på sin webbplats.
En källa till Aftonbladet uppger att personerna försökte frita varandra och att polisen tvingades dela ut flera batongslag för att få kontroll på situationen. En av de gripna ska ha blivit slagen i huvudet och vårdas på sjukhus
Citera
2017-09-11, 08:26
Medlem
BertilEnstoerings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Ville ha kaostifo och jag fick kaostifo!
Glad att nya ramsan börjat sätta sig. I övrigt tar jag inte med mig mycket mer än att vi tappar två poäng. Besvikelse över att vi inte vinner matchen.
ÖSK-ramsan eller har ni hittat någon egen?

Måste säga att Malmö var en besvikelse på läktaren. Schysst pyro vid matchstart men ingen vidare ljudnivå från bortastå. Man väntar sig mer från en serieledande storklubb. Internbråk på slutet?
Citera
2017-09-11, 08:47
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Bra inledning på matchen från vår sida men likt laget på plan dör det sedan ut rejält.

Vi hade potential att få riktigt bra tryck men som att ingen ville, speglade lagets insats rätt väl.

Gnaget imponerade väl inte enormt men med tanke på hur dåliga vi var var de förmodligen bättre än oss.

Vår sämsta derbyinsats sedan uppflyttningen tycker jag.

Problemet var ju att vi hade nada i spelet som hade kunnat hjälpa till att dra igång tryck. Inga närkamper man vann på mittfältet, inga tacklingar, inget presspel som gav bollerövring, inga individuella prestationer framåt. Lägg till aik var snuskigt bra och att en nådastöt låg runt hörnet så var detta en svårare match att prestera bra på läktaren.
Citera
2017-09-11, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Problemet var ju att vi hade nada i spelet som hade kunnat hjälpa till att dra igång tryck. Inga närkamper man vann på mittfältet, inga tacklingar, inget presspel som gav bollerövring, inga individuella prestationer framåt. Lägg till aik var snuskigt bra och att en nådastöt låg runt hörnet så var detta en svårare match att prestera bra på läktaren.
Visst. Men något är fel om det ska krävas sånt för att vi ska ha bra stämning.

Ska vara villkorslöst bra tryck i ffa derbyn, det är när laget viker ned sig som vi behöver höja oss än mer.

Men utöver att jag längtar tills den dagen K Olsson drar på sig en smärtsam karriäravslutande skada så orkar jag inte vara besviken på gårdagen. Tråkigt derby som spikade fast att vi åtminstone återigen tog hem derbyligan.
Citera
2017-09-11, 10:14
Medlem
Citat:

Det här inlägget ska jag komma ihåg. Så mycket vi blivit rövkörda varenda derby har vi ju ett antal ursäkter om ni inte ens klarar av det vid 1-1.
Citera
2017-09-11, 10:40
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
För mycket julgranar och selfie-generationenbesökare på långsida som håller käften. Då blir det inte bättre. Är involverad i Linjeprojektet och har således kunnat "undersöka" hur vi låter. Är det välkända ramsor låter långsidan men blir det "på Söderstadion fanns hjärtat" et al så tystar långsidan. Folk som representerar långsidan har klargjort deras inställning flertalet gånger: där står man för att se så bra som möjligt och om andan faller på sjunger man. Det är såklart helt oacceptabelt och bevisar att en enad kortsida är det enda tänkbara.
Citera
2017-09-11, 10:44
Medlem
Mr.Alexanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Samma gnagare som http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jGnyL/flera-gripna-misstankta-for-hets-mot-folkgrupp ?

"Flera personer har gripits misstänkta för hets mot folkgrupp i samband med söndagens fotbollsderby i Stockholm, skriver polisen på sin webbplats.
Enligt uppgift till Aftonbladet är de gripna organiserade nazister som gjorde Hitlerhälsningar mot personer vid tunnelbanestationen Blåsut." Citat ur artikeln ovan.

Jag såg en film på Youtube om händelsen vid Blåsut. Handlar om personer från Nordiska Motståndsrörelsen.

Länk till videon där polisen griper flera personer.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=dwvvMXcSeJM
Senast redigerad av Mr.Alexander 2017-09-11 kl. 10:49.
Citera
2017-09-11, 11:19
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Alexander
"Flera personer har gripits misstänkta för hets mot folkgrupp i samband med söndagens fotbollsderby i Stockholm, skriver polisen på sin webbplats.
Enligt uppgift till Aftonbladet är de gripna organiserade nazister som gjorde Hitlerhälsningar mot personer vid tunnelbanestationen Blåsut." Citat ur artikeln ovan.

Jag såg en film på Youtube om händelsen vid Blåsut. Handlar om personer från Nordiska Motståndsrörelsen.

Länk till videon där polisen griper flera personer.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=dwvvMXcSeJM

Verkar vara samma personer som KetchupJude hänvisar till i sitt inlägg.
Citera
2017-09-11, 12:09
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Visst. Men något är fel om det ska krävas sånt för att vi ska ha bra stämning.

Ska vara villkorslöst bra tryck i ffa derbyn, det är när laget viker ned sig som vi behöver höja oss än mer.

Men utöver att jag längtar tills den dagen K Olsson drar på sig en smärtsam karriäravslutande skada så orkar jag inte vara besviken på gårdagen. Tråkigt derby som spikade fast att vi åtminstone återigen tog hem derbyligan.

Nä, visst borde vi ha styrt upp det bättre.

Jämför vårderbyt där vi är lika tillbakatryckta men ändå är grymma på läktaren matchen igenom. Lättare att organisera hardcore som dessutom står samlade blir väl den inte alltför avancerade slutsatsen.
Citera
2017-09-11, 12:14
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Det här inlägget ska jag komma ihåg. Så mycket vi blivit rövkörda varenda derby har vi ju ett antal ursäkter om ni inte ens klarar av det vid 1-1.

I vilket syfte ska du komma ihåg inlägget?

Ni har aldrig blivit såhär rövkörda som vi blev i andra halvlek, det vet jag då jag sett alla era derbyn sen vi gick upp.

Jag säger inte att det var okej att vi hade dåligt tryck igår, utan jag försökte bara ge logiska förklaringar till varför det uteblev. Matchbild och momentum har såklart stor påverkan på det, hur gärna man än vill att detta ska vara irrelevant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in