2017-09-09, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Derby och derby.. Ja visst men det är inte antagonism på allvar. Framför allt DIF-aik men även DIF-bajen är riktig antagonism (DIF-bajen p.g.a bajens vidrighet senaste åren). aik-bajen är Stockholms gull-derby. Gnaget lär vinna på läktaren. Bajen är kvantitet men inte kvalitet allt som oftast.

/Dom bästa i stan i tabellen
Ingen riktig derbyhets utan en tvilling som ska påpeka hur tvillingderbyt är det riktiga derbyt och att tvilling 2 kommer slå Bajen på läktaren.

Vi har varit strået vassare än motståndaren i årets två derbyn så om vi inte är kvalitet antar jag att ni är ruggigt missnöjda med era insatser.
Citera
2017-09-09, 20:02
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Derby och derby.. Ja visst men det är inte antagonism på allvar. Framför allt DIF-aik men även DIF-bajen är riktig antagonism (DIF-bajen p.g.a bajens vidrighet senaste åren). aik-bajen är Stockholms gull-derby. Gnaget lär vinna på läktaren. Bajen är kvantitet men inte kvalitet allt som oftast.

Är väl precis samma som gäller för oss som för andra Stockholmslag, nämligen att man som bortaklack levererar bättre än som hemmaklack.

Sen tycker jag personligen att hetsen mellan dif och aik numer är totalt död och inte som den var förr i tiden.
Citera
2017-09-09, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Ingen riktig derbyhets utan en tvilling som ska påpeka hur tvillingderbyt är det riktiga derbyt och att tvilling 2 kommer slå Bajen på läktaren.

Vi har varit strået vassare än motståndaren i årets två derbyn så om vi inte är kvalitet antar jag att ni är ruggigt missnöjda med era insatser.

Även om.jag inte gillar att säga det så.spelar faktiskt resultat enormt stor roll numera. Alla Stockholmslagen är på sån hög nivå och väldigt jämna med varandra så ofta kommer resultaten på planen vara helt avgörande hur det slutar på läktarn med några få undantag.

Enda derbyt jag inte kan komma på rak arm som varit så var första förlusten mot er men då var vi ändå i ledning ganska långt tag där med.
Citera
2017-09-09, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Även om.jag inte gillar att säga det så.spelar faktiskt resultat enormt stor roll numera. Alla Stockholmslagen är på sån hög nivå och väldigt jämna med varandra så ofta kommer resultaten på planen vara helt avgörande hur det slutar på läktarn med några få undantag.

Enda derbyt jag inte kan komma på rak arm som varit så var första förlusten mot er men då var vi ändå i ledning ganska långt tag där med.
De nya arenorna är bra märkliga. Varenda gårdare jag talat med har lyft fram den matchen som en av era kanske bästa läktarinsatser någonsin. Stod på långsidan och kan ärligt talat säga att jag inte hörde er en enda gång, även om man såg att det var bra tryck stundtals. Blev väldigt förvånad när man kikade in här senare under kvällen och kollade vad folk skrev.
Citera
2017-09-09, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
De nya arenorna är bra märkliga. Varenda gårdare jag talat med har lyft fram den matchen som en av era kanske bästa läktarinsatser någonsin. Stod på långsidan och kan ärligt talat säga att jag inte hörde er en enda gång, även om man såg att det var bra tryck stundtals. Blev väldigt förvånad när man kikade in här senare under kvällen och kollade vad folk skrev.

Ja alltså, så länge jag kan minnas har vi nog inte gjort en bättre insats de första 55 min sedan tar ju ni över efter 2-1. Normalt sett har man ju några fågelholkar runt sig men var fan inte många den här matchen utan det var verkligen bra ös. Innan matchen var också riktigt bra tryck. Utan att vara allt för kaxig tror jag det är den bästa insatsen någon av stockholmsklubbarna gjort under en halvlek.
Citera
2017-09-09, 22:57
Medlem
Citat:
Samma upplevelse här, jag stod i klackkurvan. Hörde gårdarna knappt någonting under hela matchen så var klart nöjd med läktarkampen och ser sen att gårdarna utmålat det som en överkörning från deras sida. Vilka som har rätt låter jag vara osagt för jag vet faktiskt inte.

Väldigt intressant faktiskt.
Citera
2017-09-10, 01:08
Medlem
Julinhos avatar
Citat:

Kysser du din mor med den där munnen?
Citera
2017-09-10, 01:27
Medlem
Nu har illamåendet och derbyångesten kommit. Trodde jag skulle slippa den men den kom lagom till att man skulle sova.

Skönt att matchen spelas i Stockholm imorgon. Jag gillar i övrigt bortamatcher utanför stan men Solna är lika pisstråkigt som Södertälje och Grimsta.
Citera
2017-09-10, 01:27
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Strået vassare säger du? Hinner ni sy ihop alla stygn till imorgon säger jag.
Citera
2017-09-10, 02:05
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Strået vassare säger du? Hinner ni sy ihop alla stygn till imorgon säger jag.

Ont i knogarna eller tangentfingrarna? :)
Citera
2017-09-10, 08:14
Medlem
Citat:
Visst känner ni nervositeten komma krypande? Tror att det blir ett jävla bra derby faktiskt. Ingen hype överhuvudtaget borgar för rätt folk på plats. Råttorna säljer slut sent vilket brukar innebära mindre fågelholkar.

För den som inte bevittnat ett derby som neutral åskådare så slår jag ett slag för det. Riktigt nice att uppleva när man själv inte sitter på helspänn i 90 minuter.
Inte nervös alls. Förvånansvärt otaggad. Missförstå mig rätt - det är derby och det komner vara mkt folk på läktarna - men lite avslaget.

Vid avspark kommer jag säkert må sämre och inte hålla med om ovanstående.

Hur taggad kommer du vara när Djurgården ska göra nästa spökjägarförsök jämfört nu?
Citera
2017-09-10, 08:22
Medlem
Citat:

Inte så oväntat att en djurgårdare tycker att AIK-DIF och HIF-DIF är hetare än Gnaget-Bajen.

Som AIK:are dyker jag våra derbyn än hetare än El Plastìco på Tele2. Bajen sätter säkert tvillingderbyt lägst

BPs 12 supportrar tycker säkert att de är mest äkta när de vrålar mot storlagens tiotusentals medgångare.

Spöket undrar nog om ni ens vill gå på, och ser fram, mot derbyn längre? 😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in