2017-09-10, 11:06
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alamos
Ökning från 5x5 till 6.5x6.5 är inte en ökning med 1.5 cm åt varje håll.

Förlåt, du har rätt , då hade den varit 8*8 cm
Men få stämmer storlek 43-44🙃
Citera
2017-09-10, 13:02
Medlem
habets avatar
Enligt länkad "skostorleksomvandlare" är svensk storlek '48' omvandlat till cm =30,5 cm.
Det finns säkert variationer men de bör i så fall ligga inom någon halv cm hit eller dit.

http://www.storlekar.se/skostorlekar.html

Det skadar inte heller att åter påpeka att bloggen "Mysterium 24" är en minst sagt opålitlig blogg som skrivs av en anonym skribent.
Senast redigerad av habet 2017-09-10 kl. 13:05.
Citera
2017-09-10, 14:31
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Enligt länkad "skostorleksomvandlare" är svensk storlek '48' omvandlat till cm =30,5 cm.
Det finns säkert variationer men de bör i så fall ligga inom någon halv cm hit eller dit.

http://www.storlekar.se/skostorlekar.html

Det skadar inte heller att åter påpeka att bloggen "Mysterium 24" är en minst sagt opålitlig blogg som skrivs av en anonym skribent.

Yttermått?
Citera
2017-09-10, 15:13
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Yttermått?

Bör ju rimligen vara innermått så något större bör ju yttermåttet vara men frågan blir då vilken relevans en sådan bedömning har då vi inte har en aning om hur skon/kängan såg ut.
Jag tittade på ett par kängor jag själv har och där diffar det 0,5 - 1 cm mellan inner och yttermåttet.
Citera
2017-09-10, 16:52
Medlem
Skräddarens avatar
Citat:
Bör ju rimligen vara innermått så något större bör ju yttermåttet vara men frågan blir då vilken relevans en sådan bedömning har då vi inte har en aning om hur skon/kängan såg ut.
Jag tittade på ett par kängor jag själv har och där diffar det 0,5 - 1 cm mellan inner och yttermåttet.

Precis, och vad bevisar det? Hade GM skor led strl 43 så var det KL. Hade GM strl 48 så hade KL för stora skor på sig. Knappast. Detta är att anpassa fakta mot en förbestämd teori.
Citera
2017-09-10, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Har du hittat något motiv för Kaj att slå ihjäl Roger?

Citat: Har du hittat något motiv för Kaj (ATT SLÅ IHJÄL ROGER" ? Slut Citat / CarlJanne75 ett egendomligt formulerings-sätt.

Obs ! Olov Roger Lindberg slogs ihjäl redan Onsdagen den 14/4 År 2004 , så jag kan tyvärr inte förstå hur jag skall kunna hitta ett motiv för Kaj att slå ihjäl en människa som redan är ihjälslagen och död.

Olov Roger Lindberg misshandlades brutalt och empatilöst av gärningsmannen [TräPåksPsykopaten] utanför LaduGårds-anläggningen , och därefter var det gärningsmannens' vidare , brutala tillväga-gångs-sätt som orsakade Olov Roger Lindbergs' död inuti LaduGårds-anläggningen genom att strypa blod och syretillförslen ut till armarna ifrån stora kropps-puls-ådern Āorta. Detta i sin tur då större blod-mängder inte kan fördela sig under normala förutsättningar , utan ansamlas i större mängder i hjärnan , så påverkar detta i sin tur Nérvus Vágus , som i sin tur resulterar i att balansorganet i hjärnan påverkar centrum av gastrála in-effektiviteter och som du bör känna till , så kvävdes Olov Roger Lindberg till döds genom sina egna uppkastningar , då osmälta matrester i större mängder hade blockerat hans andningsväg. Som du absolut bör känna till , så var till exempel en av snör-fårorna kring Olov Roger Lindbergs' ena överarm strax ovanför arm-muskeln av ett djup med 1,5 centimeter och det borde för dig kunna tala om att gärningsmannen hade anatomiska kunskaper.

The JokerMan.
Murder-Investigator of the case of KálaMark.
Citera
2017-09-10, 17:38
Medlem
Citat:

Skulle du [Habet] kunna tänka dig , att i vänlighetens namn , till att kunna vara god nog att svara JokerMannen på de flertalet frågor som JokerMannen tidigare låtit ställa till dig [Habet] , istället för att nonchalera mina tidigare ställda frågor , så vore jag tacksam. Beträffande den korrekta skostorleken , så har jag tidigare låtit framhålla i mina inlägg , att jag skall i noggranna detaljer beskriva detta. Jag hoppas att du nu vill vara vänlig att åtminstone försöka så gott du kan och förmår , att svara på JokerMannens' tidigare ställda frågor.

The JokerMan.
Murder-Investigator of the case of KálaMark.
Ps. Tacksam för återsvar ifrån Habet. Ds.
Senast redigerad av JokerMannen 2017-09-10 kl. 17:42.
Citera
2017-09-10, 18:00
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skräddaren
Precis, och vad bevisar det? Hade GM skor led strl 43 så var det KL. Hade GM strl 48 så hade KL för stora skor på sig. Knappast. Detta är att anpassa fakta mot en förbestämd teori.

Javisst, det tenderar ju att alltid vara där det slutar till slut.
Citera
2017-09-10, 18:22
Medlem
Citat:
Javisst, det tenderar ju att alltid vara där det slutar till slut.

JokerMannen frågar (Habet) varför denne undviker att svara på JokerMannens' tidigare ställda frågor till (Habet) och detta trotts att JokerMannen i vänlighetens namn bad om ett återsvar ifrån (Habet).

Hoppas nu på ett återsvar ifrån (Habet)

JokerMannen.
Citera
2017-09-10, 19:07
Medlem
Gratis121s avatar
Mina vinterskor mäter 31,5 cm och det är storlek EUR 44 i alla fall.
Det enda skostorleken kan hjälpa i utredningen är att man kan utesluta alla personer som har större fötter än storlek att 44, om det nu är GM spår, men det verkar ju mest sannolikt.
Citera
2017-09-10, 19:45
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Mina vinterskor mäter 31,5 cm och det är storlek EUR 44 i alla fall.
Det enda skostorleken kan hjälpa i utredningen är att man kan utesluta alla personer som har större fötter än storlek att 44, om det nu är GM spår, men det verkar ju mest sannolikt.

Men det var ju det jag skrev tidigare, då vi inte har en aning om hur skon såg ut så säger det ju ingenting. Bara för att din sko har det måttet innebär det inte att alla har det måttet. Det finns t.o.m. skor som är lika stor eller mindre i sulan än vad själva lästen är. T.ex. den gamla Graningestöveln var en sådan.
Man kan väl tränga på sig ett par storlekar för små också, så - nä det där spåren säger absolut ingenting.
Citera
2017-09-10, 19:58
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Men det var ju det jag skrev tidigare, då vi inte har en aning om hur skon såg ut så säger det ju ingenting. Bara för att din sko har det måttet innebär det inte att alla har det måttet. Det finns t.o.m. skor som är lika stor eller mindre i sulan än vad själva lästen är. T.ex. den gamla Graningestöveln var en sådan.
Man kan väl tränga på sig ett par storlekar för små också, så - nä det där spåren säger absolut ingenting.

Det enda storleken talar om är att personen som gjort skoavtrycken inte kan ha haft större storlek än 44 eller max 45 i o m att skoavtrycken bara var 32 cm minus ca 1,5 för snösmältningen. Lars Hjort kan det tex inte ha varit för om han hade haft graningekängor så hade storleken förmodligen varit ännu mindre än 43-44 i o m att sulan på dessa skor är extra stor.
Men jag håller med om att skostorleken har väldigt liten betydelse. Det går inte peka ut någon på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in