2017-09-10, 16:33
Medlem
Xeitums avatar
Ja man får tolka vad PW säger precis hur man vill. Jag känner mig däremot väldigt r tveksam till att hon skulle citera något rakt av som hon vet är lögn och vilket dessutom kanske skulle kunna bidra till att hon "skyddar" en potentiell mördare av hennes barndomsvän.

Resultatet är ju detsamma om man går på linjenn att Pilot medvetet ljuger när han påstår att han inte är nämnd, alltså enda orsaken till att han nämner det är att han egentligen redan är nämnd.
Citera
2017-09-10, 16:36
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Men du får faktiskt skylla dig själv när du läcker personuppgifter om Rudge till PR som sedan kontaktar Rudge med konsekvensen att PR blir avstängd. En annan sak var att du vidarebefordrade ett helt PM eller delar av ett PM från mig. Jag använde i det PM:et till dig ett ganska speciellt ord - ett ord (plus omgivande innehåll) som kort senare dyker upp i ett inlägg i tråden från en annan användare. Du handskas inte alls så konfidentiellt med information som du försöker att ge sken av i tråden. Och det är exakt just här som problemet ligger. Du kan försöka bättra dig, men visst är uppförsbacken lång.

För sista gången: Jag har inte läckt personuppgifter!

Det enda jag kommer ihåg att jag vidarebefordrat var ett par citat från ett av dina PM, men då talade jag om det för dig innan. Det handlade om något du anklagat mig för, och jag skrev att jag skulle kolla själv med den personen du påstod hade sagt detta till dig. (Det visade vara en rejäl överdrift...) Men jag vet inte om personen skrev något av dina ord i något inlägg. Eller tänkte du på något annat?

För att ha varnat skribenter från att ta kontakt med mig via PM eller annat, så verkar du inte ha anammat varningen själv... utan PM:at mig...

Mycket tråkigt att trådens fokus numera till stor del verkar vara inriktad på personangrepp och skitsnack, och inte det som är trådens ämne: Helenas försvinnande.
Citera
2017-09-10, 16:40
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Har det någon gång framkommit hur det gick till när de fick denna intervjun?
Har de någon gång efterfrågat eller är det rakt av på eget intiativ som han kontaktar dem?
Vet du vad som sagts om detta?
Var det något i "frågestunden" som framkom gällande detta?
Har du svaren på det Ugglan?

Nu är jag inte Ugglan, men jag svarar ändå. PW skrev i ett mail till någon i tråden att det var hon och MÖ som kontaktade mannen, inte tvärtom. Det postades igen för några dagar sedan, har jag för mig.
Citera
2017-09-10, 16:45
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
För sista gången: Jag har inte läckt personuppgifter!

Det enda jag kommer ihåg att jag vidarebefordrat var ett par citat från ett av dina PM, men då talade jag om det för dig innan. Det handlade om något du anklagat mig för, och jag skrev att jag skulle kolla själv med den personen du påstod hade sagt detta till dig. (Det visade vara en rejäl överdrift...) Men jag vet inte om personen skrev något av dina ord i något inlägg. Eller tänkte du på något annat?

För att ha varnat skribenter från att ta kontakt med mig via PM eller annat, så verkar du inte ha anammat varningen själv... utan PM:at mig...

Mycket tråkigt att trådens fokus numera till stor del verkar vara inriktad på personangrepp och skitsnack, och inte det som är trådens ämne: Helenas försvinnande.

Det jag refererar till bör väl ligga någonstans på sidorna "1300-talet" eller kanske "1400-talet". Jag har för mig att det var Freija21 som återvände något som jag hade skrivit till dig. Någon särskild anledning (som "anklagelse") kan jag inte minnas. Och du hade INTE talat om för mig innan att delar av PM:et skulle lämnas vidare. Hux flux stod det där bara.

Stämmer att jag PM:ade dig i förrgår. Jag tyckte att det var ett intressant läge att göra ett undantag. Men jag ska inte besvära dig mer.
Citera
2017-09-10, 16:50
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Du skriver det du tycker är relevant. Finns ingen som är bättre än någon annan - du har ju varit med i tråden en herrans massa år - har du haft tankar runt MR? PU?

MR och PU har diskuterats en hel del i tråden, i alla fall PU. Det fanns ju en hel del frågetecken när det gällde PU. Han bekräftade vissa uppgifter, men dementerade andra. PK var mycket kategorisk i sitt utpekande, och det är klart att jag funderade en hel del runt detta.

MR har väl tidigare inte varit på tapeten lika mycket. Jag har inte funderat så mycket på honom och har ingen åsikt, förutom att han inte bör vara mannen med pilotglasögonen, då jag litar på PW:s uttalanden.

Vem denne man är låter jag vara osagt, innan jag vet mer. Jag står på + - 0, dvs jag har ingen tro eller åsikt om vem mannen med pilotglasögonen är. Jag tror dock att det inte är osannolikt att mannen som intervjuades är gm.
Citera
2017-09-10, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Om du vill bli trodd är det nog viktigt att du bemödar dig om att kolla fakta INNAN du postar. Gör ett försök

Det viktiga i vad jag postade var inte huruvida man tolkar hur stor Dillö är jämnfört med tex Torsö. Jag skulle nog vilja påstå att de som har stugor/hus på Dillö inte är så många.

Dillö har tydligen några Lant/skogsbrukare så mycket åker och skog

Har du något att komma med?
Citera
2017-09-10, 17:05
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Det jag refererar till bör väl ligga någonstans på sidorna "1300-talet" eller kanske "1400-talet". Jag har för mig att det var Freija21 som återvände något som jag hade skrivit till dig. Någon särskild anledning (som "anklagelse") kan jag inte minnas. Och du hade INTE talat om för mig innan att delar av PM:et skulle lämnas vidare. Hux flux stod det där bara.

Stämmer att jag PM:ade dig i förrgår. Jag tyckte att det var ett intressant läge att göra ett undantag. Men jag ska inte besvära dig mer.

Nej, det jag talade om för dig att jag skulle kolla, var inte något ang. Freija, utan en annan skribent.

Jag har nu gått igenom alla PM mellan Freija och mig. (Jag har alla kvar.) Det enda jag nämner något från en annan skribent, är detta:

"Det var alltså, enligt Kejsarinnan, två hemtjänsttanter som befunnit sig vid torget. De hade sett en bil med två män i. Den ene killen sade de var lik en Anders Norlander (radio-/TV-affär?). De menade att PR:s bror var lik Anders N. Därav drog de slutsatsen att kíllen var PR:s bror, MR. Eftersom killen var lik AN, och MR var lik AN, och de drog slutsatsen att killen alltså var MR, så antog de att killen bredvid var PR. Logik på hög nivå."

Jag har även lagt ut PM från Kejsarinnan (avstängd sedan länge) i tråden, ang. denna fråga.

Det finns alltså INGET som du skrivit som jag vidarebefordrat till Freija. Påstår du det, ljuger du.
Citera
2017-09-10, 17:07
Medlem
Citat:

Nu blev jag intresserad eftersom mitt namn drogs upp vad gällde det?
Citera
2017-09-10, 17:09
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Jag har svarat dig i PM

Då är det dålig postgång, för det har inte dykt upp något.

Jag skulle vilja att du svarar på mina två frågor här i tråden, om vad du menar. (Såg att även Xeitum undrade.)
Citera
2017-09-10, 17:09
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Det viktiga i vad jag postade var inte huruvida man tolkar hur stor Dillö är jämnfört med tex Torsö. Jag skulle nog vilja påstå att de som har stugor/hus på Dillö inte är så många.

Dillö har tydligen några Lant/skogsbrukare så mycket åker och skog

Har du något att komma med?

Nej, google har nog samlat det hyfsat åt dig.
Citera
2017-09-10, 17:15
Medlem
Citat:
Nej, google har nog samlat det hyfsat åt dig.

Nej jag har varit där och plockat blåbär på själv plockningen av amerikanska blåbär som de har ute på Dillö... som enligt mig är en pytte liten ö!!
... och för övrigt en liten livsfarlig smal bro för att komma över till tycker jag!
Citera
2017-09-10, 17:22
Medlem
lugnåss avatar
Hej.

En fundering jag har ang MR, vill minnas att han svarat med att om han ens skulle vara misstänkt för ett grovt brott så skulle hans legitimation blivi återkallat.
Någon vänlig själ som har lust att kolla om detta stämmer i förordningslagen, jag är för lat helt enkelt.

//lugnås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in