Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-07, 22:32
  #15241
Medlem
sonofnatures avatar
Känns för min del att jag äntligen hittat rätt lag , rätt formation och ett sätt att spela bra matcher .
Synd nu när det bara e 2-3 veckor kvar ,

Men får hoppas 18 fungerar med mitt sätt å köra nu
Citera
2017-09-08, 08:19
  #15242
Medlem
EnLitenFryss avatar
POTM: You have until midnight BST on Monday 4 September to vote and the winner will be revealed on Friday 8 September.

Kom igen sista payday! Hade nog köpt på mig ett IF-kort av Mkhitaryan om jag hade haft cash till det, nu hoppas jag det behövs andra kort istället. Kommer POTM och ger lite avkastning så blir det yard sale i klubben för att försöka förbättra någon position i laget. Sen kanske jag måste spela lite med laget också
Citera
2017-09-08, 20:31
  #15243
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
POTM: You have until midnight BST on Monday 4 September to vote and the winner will be revealed on Friday 8 September.

Kom igen sista payday! Hade nog köpt på mig ett IF-kort av Mkhitaryan om jag hade haft cash till det, nu hoppas jag det behövs andra kort istället. Kommer POTM och ger lite avkastning så blir det yard sale i klubben för att försöka förbättra någon position i laget. Sen kanske jag måste spela lite med laget också

Sadio Mane vann alltså och det annonserades förhållandevis sent, runt 18 istället för 12-14 som var standard förra säsongen. Mane poserade med sitt kort från FUT18, inte något POTM-kort från 18. På en bild poserade han bara med priset vilket väckte lite hopp. Två timmar efter det släpptes har det inte kommit någon Sbc.

Jag förstår att allt krut nu går på att marknadsföra och testa FIFA 18. Det gör jag. Men det hade kostat EA så jävla lite att hålla produkten som fortfarande gäller levande. Hade det ens tagit en halvtimme av en medarbetares tid att sätta ihop en Sbc för Mane?

Och Manes POTM som ändå inte ens kommer vara med i FUT18. OTW-korten är döda - de gällde tydligen bara för säsongen 16-17. Fick vi veta när Pogba inte fick någon boost. Och WL har de dödat också. Att POTM och OTW skulle dö när förra säsongen avslutades har mg veterligen inte kommunicerats på något sätt.

Detta sammantaget - att EA väljer att pissa på sina befintliga kunder och lägga varenda millimeter på att få oss att köpa FUT18 - det sätter verkligen spiken i kistan för mig. Jag kommer inte spela FIFA 18. Inte ens trejda som jag hade tänkt mig. Jag är så sjukt besviken på att de fullkomligt skiter i den produkt vi redan köpt. det hade kostat dem så lite att ge oss något att leka med i väntan på FIFA 18, men de dödar istället produkten. Inget får skymma intresset för FIFA 18. Far åt helvete, EA.
Citera
2017-09-09, 03:07
  #15244
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Sadio Mane vann alltså och det annonserades förhållandevis sent, runt 18 istället för 12-14 som var standard förra säsongen. Mane poserade med sitt kort från FUT18, inte något POTM-kort från 18. På en bild poserade han bara med priset vilket väckte lite hopp. Två timmar efter det släpptes har det inte kommit någon Sbc.

Jag förstår att allt krut nu går på att marknadsföra och testa FIFA 18. Det gör jag. Men det hade kostat EA så jävla lite att hålla produkten som fortfarande gäller levande. Hade det ens tagit en halvtimme av en medarbetares tid att sätta ihop en Sbc för Mane?

Och Manes POTM som ändå inte ens kommer vara med i FUT18. OTW-korten är döda - de gällde tydligen bara för säsongen 16-17. Fick vi veta när Pogba inte fick någon boost. Och WL har de dödat också. Att POTM och OTW skulle dö när förra säsongen avslutades har mg veterligen inte kommunicerats på något sätt.

Detta sammantaget - att EA väljer att pissa på sina befintliga kunder och lägga varenda millimeter på att få oss att köpa FUT18 - det sätter verkligen spiken i kistan för mig. Jag kommer inte spela FIFA 18. Inte ens trejda som jag hade tänkt mig. Jag är så sjukt besviken på att de fullkomligt skiter i den produkt vi redan köpt. det hade kostat dem så lite att ge oss något att leka med i väntan på FIFA 18, men de dödar istället produkten. Inget får skymma intresset för FIFA 18. Far åt helvete, EA.

E bara 9 dagar kvar till både demo å webb app kommer .

Det har ju varit massa wl å squad builders under årets gång.

Å i tråden har du nästan bara diskuterats squad building .

Kör på nu istället å spela denna sista veckan av FIFA 17,
Sägs ju att inlägg kommer bli extra viktigt i 18.
Bara å kötta inlägg nu med Ronaldo till falcao 😎
Citera
2017-09-09, 03:21
  #15245
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Sadio Mane vann alltså och det annonserades förhållandevis sent, runt 18 istället för 12-14 som var standard förra säsongen. Mane poserade med sitt kort från FUT18, inte något POTM-kort från 18. På en bild poserade han bara med priset vilket väckte lite hopp. Två timmar efter det släpptes har det inte kommit någon Sbc.

Jag förstår att allt krut nu går på att marknadsföra och testa FIFA 18. Det gör jag. Men det hade kostat EA så jävla lite att hålla produkten som fortfarande gäller levande. Hade det ens tagit en halvtimme av en medarbetares tid att sätta ihop en Sbc för Mane?

Och Manes POTM som ändå inte ens kommer vara med i FUT18. OTW-korten är döda - de gällde tydligen bara för säsongen 16-17. Fick vi veta när Pogba inte fick någon boost. Och WL har de dödat också. Att POTM och OTW skulle dö när förra säsongen avslutades har mg veterligen inte kommunicerats på något sätt.

Detta sammantaget - att EA väljer att pissa på sina befintliga kunder och lägga varenda millimeter på att få oss att köpa FUT18 - det sätter verkligen spiken i kistan för mig. Jag kommer inte spela FIFA 18. Inte ens trejda som jag hade tänkt mig. Jag är så sjukt besviken på att de fullkomligt skiter i den produkt vi redan köpt. det hade kostat dem så lite att ge oss något att leka med i väntan på FIFA 18, men de dödar istället produkten. Inget får skymma intresset för FIFA 18. Far åt helvete, EA.

Hahahaha detta har jag sagt sen fifa 13, men likväl har man gått och köpt skiten varje år ändå
Blir svårt att undvika när många vänner köper spelet och man vill spela mot varandra, så det blir till att rulla förbi webhallen och köpa fifa 18 vid release
Citera
2017-09-09, 03:34
  #15246
Medlem
Manes POTM kort kommer troligen i Fifa 18 andra veckan efter släppet. Kolla Goldenbear på Twitter
Citera
2017-09-09, 06:33
  #15247
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calculated65
Manes POTM kort kommer troligen i Fifa 18 andra veckan efter släppet. Kolla Goldenbear på Twitter

Jag kollade nu och ser att augustis POTM förra säsongen (Sterling) kom när spelet släppts, så troligen blir det så ja. POTM hänger ihop med säsonger.

Det förändrar inte särskilt mycket dock. Jag tycker det hade kostat EA så otroligt lite att ge lite content till spelet som fortfarande gäller. Istället har de strypt spelet bitvis efter futties. De kunde gett oss en last big bang för att rensa klubben på untradables, eller åtminstone potm och någon Sbc. Men uppenbart är att de inte vill att något ska skymma sikten för FIFA 18, det enda FIFA 17 nu används till är reklam för 18.

Och det tycker jag är så jävla snålt, så girigt. Mitt största skäl till att inte spela 18 var att det tar för mycket tid, inte att jag var missnöjd med 17. Men nu har de fått en förbannad ex-kund istället.
Citera
2017-09-10, 14:21
  #15248
Medlem
Div 3 är så högt jag kan nå i FIFA, och när jag gör det så slutar det aldrig bra. Jag pendlar hela tiden mellan Div 3 och 5. Hur kommer det sig att just Div 3 är så svår?

Jag har lärt mig ett flertal skillmoves och tricks för att överraska, men ändå räcker det inte. Vad är det man måste kunna i Div 3 för att komma ner till 2:an och 1:an? När jag ser proffsen lira så ser deras spelsätt inte ut att skilja sig allt för mycket från mitt eget.
Citera
2017-09-10, 15:05
  #15249
Medlem
FatherMartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Div 3 är så högt jag kan nå i FIFA, och när jag gör det så slutar det aldrig bra. Jag pendlar hela tiden mellan Div 3 och 5. Hur kommer det sig att just Div 3 är så svår?

Jag har lärt mig ett flertal skillmoves och tricks för att överraska, men ändå räcker det inte. Vad är det man måste kunna i Div 3 för att komma ner till 2:an och 1:an? När jag ser proffsen lira så ser deras spelsätt inte ut att skilja sig allt för mycket från mitt eget.

Spela väldigt passivt i anfallsspelet. Passa runt bollen och låt motståndaren vara den som tar fel beslut för att du ska få målchanser.
Citera
2017-09-10, 16:58
  #15250
Medlem
http://www.futhead.com/18/players/30...n-ibrahimovic/

Zlatan 88 ratad 65 pace 82 dri 82 fysik.

Ska kanske skaffa hans Tots endå eftersom det verkar vara sista bra kortet tills han får legend-kort
Citera
2017-09-11, 12:51
  #15251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatherMartin
Spela väldigt passivt i anfallsspelet. Passa runt bollen och låt motståndaren vara den som tar fel beslut för att du ska få målchanser.

Men man ska väl spela rätt snabbt för att överraska motståndaren? Att bara spela boll på mittfältet är ju ganska lätt att förutse. Jag har försökt båda och tycker typ det går bättre när man överraskar.

Skulle vara intressant att veta vad ni har för custom tactics också.
Citera
2017-09-11, 13:06
  #15252
Avstängd
Halloween2s avatar
Folk på twitter grinar angående Rashford har 79 och G Jesus har 81. ''Apparently being Brazilian grants you extra points!'' Lol, Jesus är ju hundra resor bättre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback