Citat:
Ursprungligen postat av
Hardbeck
Tagga ner språket lite Ugglan - kan vi inte spekulera vidare med det vi vet nu idag.
Jag tycker som Twiggy att PU blir intressant - kan man placera in honom här - det kan ju aldrig vara så att en kille minglar omkring i Mariestad - han har ju inte fastnat i ett buskage utanför PK - utan tex gått i mörkret ute i en skog el liknade. Att han var upprörd - har det bekräftas mer än av PK? Kan man koppla ihop PU och MR?
Det är onekligen påfallande hur väl PU:s "försvar" här i tråden i mycket stora drag påminner om försvaret från "mannen i pilotglasögon". PU var på Stadt ("mannen i pilotglasögon" var på Stadt), PU har svarat i tråden att han "bara morsade en gång på Helena" ("mannen i pilotglasögon" har sagt att han knappt var i närheten av Helena), PU kan inte förklara tiden mellan i vart fall 02:00 till 03:00 - även om jag anser att den tidsangivelsen sträcker sig fram till åtminstone 03:30 ("mannen i pilotglasögon" har "minneslucka" mellan 02:00 och 04:00, vad det verkar), PU har kört rena berg-och-dalbanan i tråden i hur han har betett sig angående olika uppgifter ("mannen i pilotglasögon" har ändrat sina uppgifter i förhören), PU var på förhör 1992 och 1998 - och sannolikt också 2001, eftersom han från början skrev att han var på förhör "runt 2000", även om han faktiskt i ett inlägg skriver att det kan ha varit 2001 ("mannen i pilotglasögon" har varit inne på förhör 1992, 1998, 2001 och 2017 etc., etc. Det är väldigt många saker som förenar PU och "mannen i pilotglasögon". Jag påstår inte att PU är "mannen i pilotglasögon", men jämförelsen ovan är intressant.
PU ska enligt uppgifter ha haft sin bil ner till Trädgårdsskolans parkering - själv säger han i tråden att han inte minns hur han kom ner till Stadt. PU skulle mycket väl kunna vara "mannen i pilotglasögon" (fast jag påstår inte att så är fallet!), men det som väl mest talar emot det är att PW hävdar att mannen inte är nämnd i tråden. Men då har vi ju möjligheten att PU skulle ha kunnat bli indragen lite senare - eller att PW rakt av återger orden från "mannen i pilotglasögon" om att han inte har nämnts i tråden, fastän det kanske är rena lögnen. Vem vet?