2017-09-10, 13:31
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jo, det var Prinzezzan som skrev en gång att han/hon hade uppgifter som sa att det ska finnas någon som ska ha sett åtminstone delar av det som hände Helena. Kan Prinzezzan utveckla detta lite?

Prinzezzans uppgifter är ej tillförlitliga på någon punkt. Läs Snurres inlägg igen.
Citera
2017-09-10, 13:41
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Tagga ner språket lite Ugglan - kan vi inte spekulera vidare med det vi vet nu idag.
Jag tycker som Twiggy att PU blir intressant - kan man placera in honom här - det kan ju aldrig vara så att en kille minglar omkring i Mariestad - han har ju inte fastnat i ett buskage utanför PK - utan tex gått i mörkret ute i en skog el liknade. Att han var upprörd - har det bekräftas mer än av PK? Kan man koppla ihop PU och MR?

Det är onekligen påfallande hur väl PU:s "försvar" här i tråden i mycket stora drag påminner om försvaret från "mannen i pilotglasögon". PU var på Stadt ("mannen i pilotglasögon" var på Stadt), PU har svarat i tråden att han "bara morsade en gång på Helena" ("mannen i pilotglasögon" har sagt att han knappt var i närheten av Helena), PU kan inte förklara tiden mellan i vart fall 02:00 till 03:00 - även om jag anser att den tidsangivelsen sträcker sig fram till åtminstone 03:30 ("mannen i pilotglasögon" har "minneslucka" mellan 02:00 och 04:00, vad det verkar), PU har kört rena berg-och-dalbanan i tråden i hur han har betett sig angående olika uppgifter ("mannen i pilotglasögon" har ändrat sina uppgifter i förhören), PU var på förhör 1992 och 1998 - och sannolikt också 2001, eftersom han från början skrev att han var på förhör "runt 2000", även om han faktiskt i ett inlägg skriver att det kan ha varit 2001 ("mannen i pilotglasögon" har varit inne på förhör 1992, 1998, 2001 och 2017 etc., etc. Det är väldigt många saker som förenar PU och "mannen i pilotglasögon". Jag påstår inte att PU är "mannen i pilotglasögon", men jämförelsen ovan är intressant.

PU ska enligt uppgifter ha haft sin bil ner till Trädgårdsskolans parkering - själv säger han i tråden att han inte minns hur han kom ner till Stadt. PU skulle mycket väl kunna vara "mannen i pilotglasögon" (fast jag påstår inte att så är fallet!), men det som väl mest talar emot det är att PW hävdar att mannen inte är nämnd i tråden. Men då har vi ju möjligheten att PU skulle ha kunnat bli indragen lite senare - eller att PW rakt av återger orden från "mannen i pilotglasögon" om att han inte har nämnts i tråden, fastän det kanske är rena lögnen. Vem vet?
Senast redigerad av Ugglan. 2017-09-10 kl. 13:58.
Citera
2017-09-10, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Tex MR, PU och PR har skrivit i tråden till och från i flera år. De har skrivit mycket och svarat på många frågor.

Människor är olika och uttrycker sig olika men vi reagerar ganska lika när vi blir oskyldigt anklagade eller ifrågasatta. De flesta dementerar vetskap, inblandning och skuld istället för att breda ut text kring andra frågor.

Har någon av dem skrivit det som skulle vara det första varje människa utan inblandning eller vetskap om Helenas försvinnande skulle skriva? "Jag vet inte vad som har hänt Helena. Jag har inget med Helenas försvinnande att göra."

Bra sammanfattat - man blir förundrad över den öppna "pajkastningen" framförallt från PK.
Har PK "rätt" är ju PU inblandad.
Senast redigerad av Hardbeck 2017-09-10 kl. 13:50.
Citera
2017-09-10, 13:45
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Bra sammanfattat - man blir förundrad över den öppna "pajkastningen" framförallt från PR.
Har PR "rätt" är ju PU inblandad.

Med PR menar du PK, eller?
Citera
2017-09-10, 13:48
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Jo, det var Prinzezzan som skrev en gång att han/hon hade uppgifter som sa att det ska finnas någon som ska ha sett åtminstone delar av det som hände Helena. Kan Prinzezzan utveckla detta lite?

Eftersom jag tydligen ses som icke trovärdig och "falskheten personifierad", så avstår jag från att svara. Vad jag än skulle skriva, så skulle det uppfattas som bluff och desinformation.
Citera
2017-09-10, 13:48
Medlem
Citat:
Med PR menar du PK, eller?

Helt rätt PK - Tack
Citera
2017-09-10, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Eftersom jag tydligen ses som icke trovärdig och "falskheten personifierad", så avstår jag från att svara. Vad jag än skulle skriva, så skulle det uppfattas som bluff och desinformation.

Du skriver det du tycker är relevant. Finns ingen som är bättre än någon annan - du har ju varit med i tråden en herrans massa år - har du haft tankar runt MR? PU?
Citera
2017-09-10, 13:54
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Men du får faktiskt skylla dig själv när du läcker personuppgifter om Rudge till PR som sedan kontaktar Rudge med konsekvensen att PR blir avstängd. En annan sak var att du vidarebefordrade ett helt PM eller delar av ett PM från mig. Jag använde i det PM:et till dig ett ganska speciellt ord - ett ord (plus omgivande innehåll) som kort senare dyker upp i ett inlägg i tråden från en annan användare. Du handskas inte alls så konfidentiellt med information som du försöker att ge sken av i tråden. Och det är exakt just här som problemet ligger. Du kan försöka bättra dig, men visst är uppförsbacken lång.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-09-10 kl. 13:59.
Citera
2017-09-10, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Mindre eller större faktafel. Lika förbannat faktafel. Freija yrar och har inte den kännedom om saker hen säger sig ha. Det är min poäng.

Håller helt och hållet med!
INGEN som är från Mariestad skulle uttrycka att man passerar hassle när man åker till torsö.
Så vad (Freija) skriver ger iaf inte jag mkt för.
Även om jag vet att bla M.R har kopplingar till dillö vilket inte är nån raketforskning att få fram
Citera
2017-09-10, 14:21
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
...

PU ska enligt uppgifter ha haft sin bil ner till Trädgårdsskolans parkering - själv säger han i tråden att han inte minns hur han kom ner till Stadt. PU skulle mycket väl kunna vara "mannen i pilotglasögon" (fast jag påstår inte att så är fallet!), men det som väl mest talar emot det är att PW hävdar att mannen inte är nämnd i tråden. Men då har vi ju möjligheten att PU skulle ha kunnat bli indragen lite senare - eller att PW rakt av återger orden från "mannen i pilotglasögon" om att han inte har nämnts i tråden, fastän det kanske är rena lögnen. Vem vet?

Det är väl inte omöjligt. Det är ett citat från pilotmannen under intervjun. Den enda anledningen till att säga något sådant i en intervju är att man redan är nämnd.
Man kan undra varför PW därefter upprepar det men det bör kanske ses som att hon inte har något val efter den publicerade intervjun.
Citera
2017-09-10, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jokko23
Håller helt och hållet med!
INGEN som är från Mariestad skulle uttrycka att man passerar hassle när man åker till torsö.
Så vad (Freija) skriver ger iaf inte jag mkt för.
Även om jag vet att bla M.R har kopplingar till dillö vilket inte är nån raketforskning att få fram

Håller helt med här - de enda gångerna jag åkte hassle vägen var när man bytte om i hasslerör för att spela på torsö ( fotboll)
Citera
2017-09-10, 14:25
Medlem
Citat:

Nej det skulle inte uppfattas som bluff om du svarar.
Om du inte svarar kan det däremot ses som bluff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in