2017-09-10, 01:59
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Det finns ytterligare ett scenario där luckan kan ha slagit igen i skallen på Wall. Ubåten hade enl uppg precis intagit ytläge. Låt säga att båda två befinner sig i förliga delen av ubåten innan ytläge. (Vad finns i den delen av båten?) Madsen klättrar upp, och ner, och ut på akterdäck. När Madsen befinner sig i aktern, börjar Wall gå från fören mot stegen, detta påverkar såklart båtens trim så att Wall får luckan i skallen lagom till att hon nått upp.

Detta med motvikt och lås finns ingen anledning att anta, då det inte finns några sådana uppgifter, utan är hämtat ur fria luften. Att en person som rör sig fram och tillbaks i kabinen påverkar båtens trim finns det uppgifter om i en artikel någonstans.

Edit: Det har även talats om någon ventil som krånglade, kanske den hade med saken att göra också.

Men snälla nån! Ursäkta, men hur korkad kan man bli. Vad tror du att PM och KW väger, 20 ton var?
Har du någonsin satt foten på en båt större än en eka? Dessutom står ju i stort sett allting i strid med vad som är känt och som har sagts.

Att det finns en motvikt på tornluckan har inte bara framgått av uttalanden, utan har även synts på bild.
Citera
2017-09-10, 02:06
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Att det finns en motvikt på tornluckan har inte bara framgått av uttalanden, utan har även synts på bild.

Jag är jäkligt intresserad av referenser på det, har det verkligen framkommit?
Citera
2017-09-10, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Kan alle se på den her videoen.

Den er fra en konferanse med PM og Kanskje KW tilstede.
Ca 0:32 ut i videoen så er en dame som ligner på KW.
Er det henne så har Madsen truffet henne før.

https://www.youtube.com/watch?v=oyfPs_a2PnA

Er det KW eller ikke? Noen andre mener at det er KW også.

Menar du pigen med röd tröja?
Det är väldigt likt, samma typ men har hon bruna ögon?
Citera
2017-09-10, 02:22
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Jag är jäkligt intresserad av referenser på det, har det verkligen framkommit?

Det påstods av någon som varit med och byggt ubåten i något sammanhang. Dessutom hittade jag någon bild på tornet, där man vid en närmare analys kunde skymta motvikten. Men det har varit så mycket länkar till vidoes, bilder och artiklar, att jag inte kommer ihåg exakt var sett/hört exakt vad.
Citera
2017-09-10, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Madsen är i vilket fall inte i närheten av att uppträda psykotiskt när han räddas och minutrarna därefter när han pratar och svarar på frågor.

En nyligen uppkommen psykos går inte över på några timmar.

När man befinner sig i psykos är man ej med i verkligheten.
Man beter sig inte rationellt som Madsen.
Psykoser kan se olika ut.
Tex att vederbörande tror att de är på kontoret och sedan hemma och klär av sig nakna.
Hela tiden samtalar de högt med personer som inte finns. I själva verket befinner de sig i en sjukhuskorridor.
Eller tex Mannen som upplevde resenärer på en tunnelbanestation som ett hot mot honom.
Vad han såg för syner vet ingen men han slog vilt omkring sig och råkade slå ihjäl en gammal farbror i tron att det var något hotfullt. Den här personen hade sökt men nekats vård på psykakuten precis innan. Man har alltså ingen uppfattning om tid,rum,vad man ser och vad man hör.
Stämmer absolut ej med PM.s målmedvetna handlande på ubåten.
Citera
2017-09-10, 02:30
Medlem
trngws avatar
Jag gjorde en enkel skiss på ubåt med motviktslucka för lite geometriberäkningar.
Jag blev lite förvånad när jag såg hur mycket ubåten måste luta för över akter, för att luckan skall slå igen. Jag hade trott någonstans runt 30 grader, men det visade sig vara runt 45 grader.

Det betyder i praktiken att ubåtens för måste vara 12 meter över ubåtens akter, för att luckan skall slå igen av sig själv.

Det betyder i sin tur, att svallet som det där fartyget orsakade, måste ha varit en i storleksordningen 12 meter hög våg, om den ska ha fått luckan att slå igen av sig själv. I praktiken mycket större, pga ubåtens tröghet i vattnet. Det skulle antagligen gå åt en våg på 20 meters höjd, eller så. Därtill så måste vågen ha rätt våglängd, det duger inte med några utdragna dyningar, utan våglängden får ju vara max 24m.

Kanske att vi kan uppbringa någon sådan våg i orkanen Irmas framfart...
Senast redigerad av trngw 2017-09-10 kl. 02:45.
Citera
2017-09-10, 02:50
Medlem
Ja, en enda sak har han inte ljugit om. Det är att Raket-Madsen dog den kvällen.
Citera
2017-09-10, 02:51
Medlem
Clickbait till er som av någon outgrundlig anledning spekulerar i propellerstyckning, 5-bladig bronspropeller, 125 cm diameter. Just forget it, inte ens PM skulle komma med en så korkad förklaring...
https://minfil.org/6cd9x1c6bb/uc3_propeller.jpg
Citera
2017-09-10, 03:02
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Jag gjorde en enkel skiss på ubåt med motviktslucka för lite geometriberäkningar.
Jag blev lite förvånad när jag såg hur mycket ubåten måste luta för över akter, för att luckan skall slå igen. Jag hade trott någonstans runt 30 grader, men det visade sig vara runt 45 grader.

Det betyder i praktiken att ubåtens för måste vara 12 meter över ubåtens akter, för att luckan skall slå igen av sig själv.

Det betyder i sin tur, att svallet som det där fartyget orsakade, måste ha varit en i storleksordningen 12 meter hög våg, om den ska ha fått luckan att slå igen av sig själv. I praktiken mycket större, pga ubåtens tröghet i vattnet. Det skulle antagligen gå åt en våg på 20 meters höjd, eller så.

Kanske att vi kan uppbringa någon sådan våg i orkanen Irmas framfart...

Förutsatt att de befinner sig i riktning diagonalt mot en svallvåg från ett lastfartyg så kommer de vågorna först att dra ubåten nedåt och därefter uppåt-frammåt. Vågorna behöver inte vara 20 meter höga för att kunna få luckan att slå igen, däremot måste de i princip ha varit på kollisionskurs och kört in i vågorna. Då räcker det med 5 meter över vattnet för att du skall få en ökande hävstångseffekt eller kanske rättare sagt "gungbrädeeffekt".

Är inte storyn Madsen kör med den här veckan att hon redan var död när fartyget kommer in i bilden f.ö? Vem har han som försvarare? Johnnie Cochran?

Har f.ö själv varit med om hög sjö på väg från Gotska Sandön. Då snackade de om kring 8 meter, utöver maginnehållet på sjösjuka så minns jag inte att någonting åkte överbord. Tror att det var en dörr som smällde litegrann. Innuti båten var det knäpptyst och ingenting som rörde på sig särskilt. Måste väl ha att göra med hur fort svängingen upp och ned gick. Kanske det gick att kryssa fram för att hålla nere det hela något.
Citera
2017-09-10, 03:23
Medlem
Btw, är de saltvattensdränkta våta trosorna DNA-testade? Kan ju vara nå'n annans än KW's som legat och skräpat i nå'n vrå...

Visserligen från Kraka-tiden men han kanske samlade på gamla trosor och tog dom med till Nautilus. Notera att det finns fyra kameror i periskopet.. den bakåtrikade verkar vara en muskamera... lol...
https://minfil.org/0bebx6cdb9/kraka_party4.jpg
Senast redigerad av Sarcasmium 2017-09-10 kl. 03:41. Anledning: ...
Citera
2017-09-10, 03:28
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Det påstods av någon som varit med och byggt ubåten i något sammanhang. Dessutom hittade jag någon bild på tornet, där man vid en närmare analys kunde skymta motvikten. Men det har varit så mycket länkar till vidoes, bilder och artiklar, att jag inte kommer ihåg exakt var sett/hört exakt vad.

Ok, kan så varit, men jag tror inte helt på det förrän jag ser en bild. Om luckan har motvikt kan den inte ha fallit ner o dödat KW, finns ingen anledning att inte balanser ut vikten helt isf. Men visst kan luckan varit mordvapnet, isf har PM slatt den i huvudet på henne, den levande kraften finns där, med eller utan motvikt.
Citera
2017-09-10, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Hon (Eller han) verkar också störd. Notera det teatraliska utspelet mär hon tar tag i gallret och låtdsssmyfta att hon vill röra vid honom.

Säga vad man vill om Madsen. Men han verkar intelligent. Likaså hans hustru som verkar vara akademiker. Och så den här korkade blondinen. Tror inte PM har ngt. intellektuellt utbyte av henne.
Jag förstår att hon försvarar mannen som "hon kan tänka att gifta sig med vilken dag som helst". Även om de är liberala i Danmark så tror jag inte att de tillåter månggifte ännu.

Hennes förklaring att sju lastfartyg det ena efter det andra hade styckat kW:s kropp med en del i taget då och lämnat sågtandade snittytor på torson, är nog det mest infantilt korkade jag hört av en vuxen människa. Eller att PM gått i sömnen och styckat henne och sedan blockerat det i sitt minne. Vilka dumheter. Den här kvinnan gör ju PM mer skada än nytta. Är hon verkligen hans älskarinna? Han kanske ber henne hålla andan hela tiden så att han slipper lyssna på henne. Hennes namn låter som ett artistnamn från en P-rulle också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in