Ursprungligen postat av
Yrisens
Du förstår verkligen inte? Trots alla försök att förklara så förstår du inte fortfarande?
Okej, jag ska vara övertydlig, inte för att hacka ner på dig på nått vis men jag känner att jag måste.'
Ok, så här.
GS har en grupp på fb, där är GS ansvariga för att man rensar i kommentarer osv, annars kan sidan stängas ner om man tillåter olagliga saker tex. Kan vara hot i text eller olagliga bilder mm..Är du med så långt? Okej, sen vad ni skriver på andra sidor med eran egna fb profil tex så är man själv ansvarig för vad man skriver.. okej? Det är du med på?
Skulle någon använda GS och skriva någon annanstans så är det gs kontot man isåfall använder och då är det gs ansvar för det man skriver eller hur?
Är du med så långt?
Okej, då kör vi igen.. #jagärhär är en grupp där det finns några värderingar som gruppen har, tex motverka hot och hat osv, väljer man att gå med i gruppen så accepterar man villkoren i gruppen.
Det är du med på va???
Okej, i gruppen så finns ett öppet inlägg överst där man kan skriva av sig eller fråga något osv
Sen finns dagens tråd med länkar till sidor där mycket hot och hat finns.
Okej? Så långt är du med. I gruppen gäller reglerna, man får inte skriva vad som helst, ungefär samma regler som nästan alla har för sina grupper. Inga personangrepp osv osv.
Men, i gruppen skrivs inte nått särskilt alls, det är ute på fb, olika grupper och sidor som medlemmarna är.
MEN, det är fortfarande den enskildes ansvar likväl ditt ansvar när du skriver på fb.
OM du inte skulle använda GS konto och skriva något.
Vänder på det då, de som är med i GS, ta Fabian då efter som det är känt att han är med och driver den.
Skulle han använda sin privata fb och skriva en massa så är det ju han som är ansvarig, inte GS, men GS kanske då tycker att Fabian inte ska vara med i gruppen för han har inte de värderingar som gruppen har.
Är du med så långt??
Ok, så nej, gruppen bestämmer inte VAD någon ska säga, inte hur någon ska skriva.
Det är inte gruppen som ansvarar för vad 75000 pers skriver på fb, det är var och ens ansvar.
Har hag förklarat tydligt nog???
Att det finns gökar i jagärhär som kanske inte skulle vara med? Visst, säkert.. isåfall får admin kolla det.
Om dom får reda på det, alla använder inte taggen ens.
En del kanske skriver i affekt i nån tråd, jaha?? Det får ju den enskilde ansvara för.
Har jag förklarat detta tydligt nu????
Till sist, att anmäla konton, ja vaddå? Trollkonton skall bort, finns regler på fb som man godkänner när man skapar ett konto.
Tex så måste man ha sitt riktiga namn på fb, stängs det av så ska man skicka kopia på leg osv för att få det öppnat.
När GS skriker om olagliga anmälningar av konton. Rätt larvigt. Inte ens tillåtet att ha trollkonto .
Men okej , har jag förklarat tydligt nog nu???