2017-09-09, 21:03
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
I och med att man har en konstaterad styckning så kan man faktiskt hävda att ett mord
redan är bevisat.
Ty man dristar sig ta mig fan inte till att bära sig åt på det här sättet med en kropp om
det "bara" handlar om en olycka som orsakat dödsfallet.
Det har aldrig hänt och kommer aldrig att hända. Alla fall av kroppsdelande har skett
mot en bakgrund av dödligt våld. Och det här ärendet utgör inget undantag därvidlag.
Dansken må vara duktigt skruvad i roten, men inte så skruvad att han skulle fått för sig
att plocka isär den kvinnliga svenska gästen om hon råkat gå och få en lucka i skallen
som tagit så illa att den släckt ut hennes liv. Eller dött genom nån annan olyckshändelse.
Nej, han har kommit att mörda henne och så vill han försöka dölja sin gärning och tror
att det låter sig bäst göras genom en styckningsakt.
Han lär ha varit fullständigt övertygad om att torson aldrig skulle lämna sin plats på
havets botten och flyta upp till ytan. När så ändå skedde måste det ha kommit som
ett dråpslag för honom.
Torson har säkert en hel del att berätta som vi ännu inte vet nånting om men i sinom tid blir
upplysta om. Spår efter sexuell aktivitet tror jag faktiskt man kunnat säkra vid
undersökningen.
Madsen fasar nu för att man också ska komma i besittning av Kim Walls huvud med hals.
Han vet så väl vilka spår efter sig som han där lämnat.

Jag tror att han så fort han fick se den mycket söta svenskan så bestämde han sig för
att försöka erövra henne. Det gick inte alls, hon ville inte veta av honom på annat sätt
än att få genomfört en djuplodande intervju med honom under vistelsen i hans
undervattensfarkost. Han gav sig inte och så slutade det mycket illa.

Han tillstår inte styckningen idiotiskt nog.
Vem skulle ha styckat henne om inte han själv? Det fanns ju ingen annan ombord.
Det var ju bara han och hon.
Visst, det finns säkert en och annan naiv och mindre skarptänkt varelse som kan tänka
sig det som fullt möjligt att nån styckningsbenägen fiskare eller nån annan stolle
råkat på en död kvinnokropp i havet och passat på nu när chansen gavs att kapa
av armar, ben och huvud.

Nej, Madsen har styckat och därmed också mördat. Våldtagit dessutom med all sannolikhet.
Det kommer nog vid den rättspsykiatriska undersökningen som är beslutad om som bekant,
visa sig att han är rätt bra störd.
Det blir inga fler ubåtsfärder eller raketuppskjutningar för den här mannen, den saken
tror jag vi kan vara säkra på. Lång, lång tids inlåsning och det blir väl i fängelse och
knappast inom vården.
Tror du är mycket nära sanningen här.
Citera
2017-09-09, 21:06
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
I och med att man har en konstaterad styckning så kan man faktiskt hävda att ett mord
redan är bevisat.
Ty man dristar sig ta mig fan inte till att bära sig åt på det här sättet med en kropp om
Det har aldrig hänt och kommer aldrig att hända. Alla fall av kroppsdelande har skett
mot en bakgrund av dödligt våld. Och det här ärendet utgör inget undantag därvidlag.
Dansken må vara duktigt skruvad i roten, men inte så skruvad att han skulle fått för sig
att plocka isär den kvinnliga svenska gästen om hon råkat gå och få en lucka i skallen
som tagit så illa att den släckt ut hennes liv. Eller dött genom nån annan olyckshändelse.
Nej, han har kommit att mörda henne och så vill han försöka dölja sin gärning och tror
Han lär ha varit fullständigt övertygad om att torson aldrig skulle lämna sin plats på
havets botten och flyta upp till ytan. När så ändå skedde måste det ha kommit som
ett dråpslag för honom.
Torson har säkert en hel del att berätta som vi ännu inte vet nånting om men i sinom tid blir
upplysta om. Spår efter sexuell aktivitet tror jag faktiskt man kunnat säkra vid
undersökningen.
Madsen fasar nu för att man också ska komma i besittning av Kim Walls huvud med hals.

Jag tror att han så fort han fick se den mycket söta svenskan så bestämde han sig för
att försöka erövra henne. Det gick inte alls, hon ville inte veta av honom på annat sätt

Visst, det finns säkert en och annan naiv och mindre skarptänkt varelse som kan tänka
sig det som fullt möjligt att nån styckningsbenägen fiskare eller nån annan stolle
av armar, ben och huvud.

Nej, Madsen har styckat och därmed också mördat. Våldtagit dessutom med all sannolikhet.
Det kommer nog vid den rättspsykiatriska undersökningen som är beslutad om som bekant,
Det blir inga fler ubåtsfärder eller raketuppskjutningar för den här mannen, den saken
tror jag vi kan vara säkra på. Lång, lång tids inlåsning och det blir väl i fängelse och
knappast inom vården.

Kom ihåg att han genomlevt ett trauma enligt advokaten, att först orsakat någons död trots påtalade
säkerhetsinstruktioner till passageraren, sett personen dö i sin egen blodpöl, gråtit över sin förlorade karriär och anseende som Raketen, sen hamnat i suicidal psykos o
velat ta sitt liv, känt att ubåten var en ovärdig plats för kroppen att stanna på, blivit trött och somnat, hittat några snören som fanns till hands på båten o surrat kring fotlederna medan skor o strumpbyxor/trusse rök, ha dumpat en hel död kropp i havet, sänka sin älsklingsbåt, själv blivit räddad och trott han skulle till sjöförklaring och sen bli häktad o sen anklagad o sen dyker kroppen upp - styckad denna gång!
Vilken chock för honom.

En farhåga jag har som gör att jag hoppas han får mesta möjliga övervakning i sin cell är att han kommer hitta på att ta livet av sig innan rättegången; nu när han insett att Betina antagligen inte kommer att få honom frikänd.
Hoppas de kollar honom dygnet runt nu och senare på rättspsyk, så det inte hänger nån i sina skosnören eller hopklippta lakan endera dagen vid frukostrundan.
Senast redigerad av PhDSalander 2017-09-09 kl. 21:08.
Citera
2017-09-09, 21:09
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Du kan ha hur rätt som helst i din argumentation, jag ligger nära din, men, det intressanta är inte våra spekulationer om vad som egentligen hänt, utan vad domstolen kan fastslå när den sannolikt försöker fälla PM för mord. Man måste hålla isär detta, vad som hänt vet bara PM, vad kan domstolen hävda för händelse.
Bestämmer du vad som är intressant?
Citera
2017-09-09, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Personligt handlar om att man för det första känner varandra eller är släkt. Partner, syskon som dödar och att man kan se ett grundläggande hat och raseri i det utövade våldet. Typ så skulle jag säga, men det är inte enkelt att förklara.

En viss typ av våld är det givetvis att stycka en kropp och sticka hål för att inte kroppen ska flyta, men personligt vete fan.
det behöver inte handla om personliga relationer,
det kan tolkas som om Madsen hade sina egna inre personliga skäl- eller drifter som styrde. Drivkraften till handlingen fanns hos honom i hans personlighet eller i hans personliga önskan.
Jag trodde att det var så det menades.
(Lustmördare mördar av sina egna personliga skäl- det blir svårt för andra att förstå varför mördaren gav sig på helt okända -typ Ted Bundy)
Citera
2017-09-09, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Du skriver så många ord i hatets tecken att man inte tror du är riktigt opartisk i din beskrivning av vad du hört... Du är för färgad av känslor för att jag skall orka besvara dig kompis.

Hatets tecken??? Vad menar du då?

Att jag har svårt att se Peter Madsens fina,mjuka samt ömtåliga själ.
Att jag borde visa förståelse för att man kan undanröja bevis i ca 12 timmar väldigt rationellt utan att ha en aning om vad man gör. Jag kan visst tycka synd om PM också för att han troligen är psykiskt sjuk. Och att jag hoppas att han får hjälp. Och jag hatar inte honom. Men mest synd tycker jag om den unga kvinnan. Offret och hennes anhöriga. Känner du ingen kärlek och förståelse för dem? Hur tror du KW:s pojkvän mår? Ingen empati för honom men massor av empati för PM.

Jo, jag är kvinna. Men jag tänker inte med trosorna även om jag tycker att PM är charmig, rolig, intressant och orginell. Men jag tycker inte att hemska våldsbrottslingar är romantiska.
Ska jag be om ursäkt för det?
Citera
2017-09-09, 21:12
Medlem
Citat:
redan är bevisat.
ett dråpslag för honom.
undersökningen.

av armar, ben och huvud.

knappast inom vården.

Du är mycket enkelspårig och förstår dig uppenbarligen inte på udda personligheter. Om du läst på vem PM är, skulle du kanske förstått, att just han kan begå mycket irrationella handlingar, eftersom han uppfattar verkligheten helt annorlunda än du och jag gör.

Han har i sin egna och ensamma värld nere i ubåten fattat beslutet att göra sig av med KW's kvarlevor. Det beslutet kom, oberoende på dödsorsak. Om det var en ren olycka, mindre sannolikt men möjligt, tänker hans sjuka hjärna att han ändå får kritik för dålig säkerhet på båten, och klarar inte av tanken att ha gjort fel, offentligt. Han tar en chans, att ta bort problemet, och gör sig av med liket.

Kan du förstå att PM är en alldeles särskild udda varelse, som inte tänker och agerar som de flesta andra?
Citera
2017-09-09, 21:14
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Ja det var därför jag tänkte att det kanske har en annan betydelse för danskar. Det passade inte in här. Våld mot kroppen?

Citat:
Kroppsligt våld i stället för personligt.

Polisen säger då man har träff på DNA gällande torson att det är skador som ska vara försök till att få ut luftgaserna ur kroppen- Han pratar om obduktion och avsaknaden av lemmar på kroppen.

https://www.youtube.com/watch?v=m9HrnFmzj0c
https://www.youtube.com/watch?v=0V6wy8cabNM
Senast redigerad av Moosky 2017-09-09 kl. 21:17.
Citera
2017-09-09, 21:14
Medlem
Citat:
Bestämmer du vad som är intressant?

Nej, inte bestämmer, taxlort, utan föreslår. Om du uppfattar det som bestämmer, är du nog lite överkänslig.......
Citera
2017-09-09, 21:16
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ja det var därför jag tänkte att det kanske har en annan betydelse för danskar. Det passade inte in här. Våld mot kroppen?

Ja, det är säkert lite olika definitioner och språkkullerbytta.
Våldet KAN ha varit lustbetonat o personligt visavi sina egna fantasier, inte personligt mot just brottsoffret som endast är symbol/objekt.
Citera
2017-09-09, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
jag såg delar av inslaget, och ja jag kan dela Ottos-uppfattning.
Madsen gjorde inget gott intryck.
Känner man dessutom någon som känner Kim W - så gör det hela än värre.
Hoppas du förstår hur det känns för anhöriga att få hem sin dotter i bitar, och den person som delat henne inte vill bidra till att man får veta hur Kims sista timmar blev, och vilket slut hon fick.
Alla föräldrar som mist sitt barn på sådant groteskt sätt -lider helvetets kval.
Jag har förstått att Madsens bror lider också i det som hänt.
Jag försvarar inte ubåtskaptenen, men samtidigt så tycker jag inte man skall döma folk efter hans personlighet, det finns många goa gubbar, men bara för att de e de så är inte det en anledning att döma någon, därför är fakta så viktiga.
Citera
2017-09-09, 21:20
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Våldet KAN ha varit lustbetonat o personligt visavi sina egna fantasier, inte personligt mot just brottsoffret som endast är symbol/objekt.
Men eftersom vittnet som såg torson inte vet något om det, menade han/översättaren nog kroppsligt våld.
Citera
2017-09-09, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Bra -du uttrycker dig på bättre sätt än jag gjorde.
Det här är inte ett relationsmord
alltså inte mord som begåtts mellan närstående
utan - personliga skäl hos mördaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in