2017-09-09, 20:00
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Av någon anledning kommer jag att tänka på Che Guevara.
Hemingway är skägg i så fall va?

Misstänker att Bohman är "har dotter som gifte sig med efterträdaren". Mia var väl hans dotter? Som gifte sig med Bildt? Helt ogooglat alltså.

Bohman gjorde ju det där berömda uttalandet om att folk i tredje världen "kan bo i plåtskjul och äta bananer". Kommer dock ej i håg i vilket sammanhang han fällde kommentaren. Ulf Adelsohn var än mer explicit vad det gällde "hudfärgsfrågor": https://pbs.twimg.com/media/CnhDueDWIAA8JEp.jpg
Citera
2017-09-09, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Bra gissningar (förstår hur ni tänker - tror jag!). I stället för att slänga in en till person så fyller vi på med:

- en av personerna är med enkom baserat på vederbörandes nationalitet, man tänker nog snarare personen som medlem av ett större europeiskt folk - ja se där, ytterligare en koppling till vår person!
Charles de Gaulle?

Edit: Vild gissning, erkänner! Relevans är inte relevant i kväll för min del tycks det.
Citera
2017-09-09, 20:11
Medlem
Citat:
Edit och OT-sorry; 1-2 går att vända Axis, halvtimme en evighet! Har själv satt 3-0 och 3-1 på Arsenal - står 3-0 nu, då är verkligen en halvtimme en jäkla evighet! Stäng matchen Wenger!
Tack för ditt stöd! Gick åt helsike denna veckan. 4 rätt med en match kvar när jag kollade. Har dock som sagt endast ett tecken per rad så man får tänka på det också.

Har som tur är klippt sönder mitt spelkort på Svenska spel...och sådana där kommersiella spelsajter är jag alldeles för DDR-nostalgisk för att vilja befatta mig med. Stryktipset inlämnat på ICA ska det va! Alla förluster går ju till skattekistan om man torskar hos statliga monopolet (sen kan man ju fundera på om det är så mycket bättre än psykopatföretagen med brevlådeadress på Caymanöarna).

Fast har klippt mitt kort som sagt. Man borde kunna porta sig själv på Systemet också.

Jag spelar alltså imaginära rader. Fick tvåsiffrigt antal rätt för några veckor sedan! Det är inte illa på en kupong som skulle ha kostat 1 kr om jag hade lämnat in den. Nåja.

Tillåt mig hylla "det gamla Sverige" en smula med denna fina video: https://www.youtube.com/watch?v=TwwMZD7_jqA&index=64&list=PLBVAbgar91ghzHY Cvax62vHoFm-GbAGRb

- Är det franskt?

- Ja, ja,ja...fina varor det här.

Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-09-09 kl. 20:15.
Citera
2017-09-09, 20:14
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Charles de Gaulle?

Edit: Vild gissning, erkänner! Relevans är inte relevant i kväll för min del tycks det.

Vi närmar oss! Men här skulle du googlat Axis, och funnit att MA kanske inte är lika fransk som Brie-ost...
Citera
2017-09-09, 20:20
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Tack för ditt stöd! Gick åt helsike denna veckan. 4 rätt med en match kvar när jag kollade. Har dock som sagt endast ett tecken per rad så man får tänka på det också.

Har som tur är klippt sönder mitt spelkort på Svenska spel...och sådana där kommersiella spelsajter är jag alldeles för DDR-nostalgisk för att vilja befatta mig med. Stryktipset inlämnat på ICA ska det va! Alla förluster går ju till skattekistan om man torskar hos statliga monopolet (sen kan man ju fundera på om det är så mycket bättre än psykopatföretagen med brevlådeadress på Caymanöarna).

Fast har klippt mitt kort som sagt. Man borde kunna porta sig själv på Systemet också.

Jag spelar alltså imaginära rader. Fick tvåsiffrigt antal rätt för några veckor sedan! Det är inte illa på en kupong som skulle ha kostat 1 kr om jag hade lämnat in den. Nåja.

Tillåt mig hylla "det gamla Sverige" en smula med denna fina video: https://www.youtube.com/watch?v=TwwMZD7_jqA&index=64&list=PLBVAbgar91ghzHY Cvax62vHoFm-GbAGRb

- Är det franskt?

- Ja, ja,ja...fina varor det här.

Kör också bara Svenska spel -> sorry skrytet, saldo över de senaste 12 månaderna, + 302 kronor, lirar bara för småsummor, idag plus 64 (3-0 t Arsenal gav 8,41, hade det samt 3-1).

Däremot har jag ständigt gått back på bolaget! Klarar inte av måttfullheten som i spelandet så keeping my ass off that territory... sorry för OT!
Citera
2017-09-09, 20:23
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Vi närmar oss! Men här skulle du googlat Axis, och funnit att MA kanske inte är lika fransk som Brie-ost...

Sigmund Freud? Bör ju vara nån österrikare..
Citera
2017-09-09, 20:25
Medlem
Citat:
Nä, dra mig på en kall pilsner! Du har rätt för sjutton.

Detta är när quizen är som bäst...man lär sig nya prylar! Var helt 100% övertygad om att hon var lika fransk som croissant och Citroen!

Så, hon var tysk! Ja, österrikare då egentligen - fast dom är ju tyskar.

När jag tänker efter är det ju dock logiskt att hon kom från utlandet. Kungahusen brukade ju gifta sig med någon från grannlandet.

Detta kastar lite dunkel över von Fersens påstådda romans med Antoinette. Jag har alltid tänkt att det hade sin grund i att Marie i sin egenskap av fransyska var så sensuell och erotisk.

...så hon var av tysk stam. Det var ju von Fersen också. Hmm...
Citera
2017-09-09, 20:26
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0

Om vi har släppt nationaliteten via MA kan vi väl säga att Bohman är med i egenskap av "politiker som inte är politisk broiler, utan ger sig in i politiken efter 30"...
'
Citera
2017-09-09, 20:28
Medlem
Samizdats avatar
Adolf Hitler!
Citera
2017-09-09, 20:29
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Om vi har släppt nationaliteten via MA kan vi väl säga att Bohman är med i egenskap av "politiker som inte är politisk broiler, utan ger sig in i politiken efter 30"...
'

Cicciolina? Österrike-Ungern då..
Citera
2017-09-09, 20:29
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Nä, dra mig på en kall pilsner! Du har rätt för sjutton.

Detta är när quizen är som bäst...man lär sig nya prylar! Var helt 100% övertygad om att hon var lika fransk som croissant och Citroen!

Så, hon var tysk! Ja, österrikare då egentligen - fast dom är ju tyskar.

När jag tänker efter är det ju dock logiskt att hon kom från utlandet. Kungahusen brukade ju gifta sig med någon från grannlandet.

Detta kastar lite dunkel över von Fersens påstådda romans med Antoinette. Jag har alltid tänkt att det hade sin grund i att Marie i sin egenskap av fransyska var så sensuell och erotisk.

...så hon var av tysk stam. Det var ju von Fersen också. Hmm...

Nyhet för mig med. Av Habsburg-blod! Svensk som man är ville jag ju kvotera in en kvinna i sällskapet, det var fan inte lätt! Så det fick bli en "luring"...
Citera
2017-09-09, 20:34
Medlem
Citat:
Kör också bara Svenska spel -> sorry skrytet, saldo över de senaste 12 månaderna, + 302 kronor, lirar bara för småsummor, idag plus 64 (3-0 t Arsenal gav 8,41, hade det samt 3-1).

Däremot har jag ständigt gått back på bolaget! Klarar inte av måttfullheten som i spelandet så keeping my ass off that territory... sorry för OT!
Åh, vad skönt! Dom där rovföretagen med all sin reklam...nä, statligt ska det va!

Skönt att du spelar för småsummor också. Var lite orolig att du spelade för mycket. Har familjemedlemmar som spelat bort allt.

Härligt att du håller dig borta från Systemet (om du själv känner att du vill det alltså)! Bra jobbat!
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Det där om Stay behind var inte illa menat! Jag har bara sovit tre timmar i natt så jag skyller på det. Jag tycker ju förståss att dom där sovande cellerna är rätt häftiga.

Du behöver ej kommentera! Ska icke dryfta saken mer! Please accept my apologies.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in