2017-09-09, 16:27
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Ha ha! Sorry för OT då jag inte har en gissning, men det stämmer ju faktiskt! Ska vi tro på den här teorin så kommer den alltmer hårtunne Putin mjukna och inlemmas i den västliga sfären..?

On-topic; tror du ligger bra till tcfmog - från wiki; "Efter slutförd utbildning kastade han sig in i den livliga och burdusa ungdomskulturen i huvudstaden" - ett slags proto-raggare måhända?
"Hårteorin" introducerades av kremlologer på 1980-talet! Smarta snubbar med en myckenhet av forskarpoäng på en västlig statsvetenskaplig fakultet på något ansett universitet fick en snilleblixt en dag.

Vet dock inte om teorin kan appliceras på det "nya Ryssland". Putin känns mer som en hök än duva och då faller ju teorin lite. En gång argumenterade jag för att Putin var "den nye tsaren" inför en sexig ryska. Hon ville dock inte diskutera det.

0-0 fortfarande! Iiiiii, det är så spännande! Jag tror jag kissar på mig....https://www.google.se/search?q=Leicester+-+Chelsea&oq=Leicester+-+Chelsea&aqs=chrome..69i57j0l5.1343j0j7&sourceid=c hrome&ie=UTF-8
Citera
2017-09-09, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Aleksandr Pusjkin?

Dog likt Galois i duell och var likt Vergilius nationalskald. Kanske finns någon koppling till Reinfeldt och Ronny och Ragge också.

Pusjkin är korrekt! Liksom Reinfeldt hade Pusjkin afrikanskt påbrå, och i likhet med Ronny och Ragge tycks han ha haft en förkärlek för polisonger, om man ska tro porträtten.
Senast redigerad av Selmer 2017-09-09 kl. 16:31.
Citera
2017-09-09, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Selmer
Pusjkin är korrekt! Liksom Reinfeldt hade Pusjkin afrikanskt påbrå, och i likhet med Ronny och Ragge tycks han ha haft en förkärlek för polisonger, om man ska tro porträtten.
Historiequizen...där Ronny & Ragge är granne med Pusjkin!

Kan by the way rekommendera denna läsvärda artikel som lördagsunderhållning: https://www.svt.se/special/kim-jong-un/
Citera
2017-09-09, 16:49
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Klart! Polisongerna... och de fanns där in plain view! Och jag satt också fast i att det skulle vara skalle-Per länken till Ruinsväldt... snyggt tagen tcfmog!

Stort OT-sorry; håller du på Leister Axis!? Ser att Chelsea tagit ledningen, tyvärr, liksom Gunners, vilket glädjer! Skandal att Viasat inte sänder... hade bespetsat mig hela dagen... *suck* Stort OT-sorry!

Edit och OT-sorry; 1-2 går att vända Axis, halvtimme en evighet! Har själv satt 3-0 och 3-1 på Arsenal - står 3-0 nu, då är verkligen en halvtimme en jäkla evighet! Stäng matchen Wenger!
Senast redigerad av GoggeGogelius 2017-09-09 kl. 17:22.
Citera
2017-09-09, 17:02
Medlem
Citat:
Klart! Polisongerna... och de fanns där in plain view! Och jag satt också fast i att det skulle vara skalle-Per länken till Ruinsväldt... snyggt tagen tcfmog!

Stort OT-sorry; håller du på Leister Axis!? Ser att Chelsea tagit ledningen, tyvärr, liksom Gunners, vilket glädjer! Skandal att Viasat inte sänder... hade bespetsat mig hela dagen... *suck* Stort OT-sorry!
Jag har haft vissa framgångar i tipstrådarna med att förutsäga matcher. Förra veckan satte jag nio rätt med ett tecken per rad på Stryket: (FB) Tråden där vi spelar fattigmansstryktips

Jag vart lite styv i korken och satte all min fjärrskådarförmåga i pant på att Leicester skulle vinna i denna veckans omgång: (FB) Tråden där vi spelar fattigmansstryktips

Det verkar gå åt helsike!

--------------------> https://www.standard.co.uk/sport/football/leicester-vs-chelsea-live-score-premier-league-goal-updates-team-news-a3630801.html

Edit: Gunners leder? Tack gode Gud för det...puh!
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-09-09 kl. 17:05.
Citera
2017-09-09, 18:10
Medlem
tcfmogs avatar
Ok, då kör vi denna.

Söker ett slag.

1. Lite oklart exakt var det ägde rum
2. Skildringarna av det har inspirerat till många ballader och litterära verk
3. Involverade ett legendariskt skepp
Citera
2017-09-09, 18:14
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ok, då kör vi denna.

Söker ett slag.

1. Lite oklart exakt var det ägde rum
2. Skildringarna av det har inspirerat till många ballader och litterära verk
3. Involverade ett legendariskt skepp

Det som spontant comes to mind är ju slaget vid Svolder..?
Citera
2017-09-09, 18:20
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Det som spontant comes to mind är ju slaget vid Svolder..?
Snabbt och rätt!

Lite osäkert om det ägde rum i Östersjön eller Öresund. Har som sagt inspirererat till många ballader och litterära verk. Ormen Långe var ett legendariskt krigsskepp under vikingatiden, det användes vid detta slag av Olav Tryggvason.

Över till dig, Gogge!
Citera
2017-09-09, 18:49
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Snabbt och rätt!

Lite osäkert om det ägde rum i Östersjön eller Öresund. Har som sagt inspirererat till många ballader och litterära verk. Ormen Långe var ett legendariskt krigsskepp under vikingatiden, det användes vid detta slag av Olav Tryggvason.

Över till dig, Gogge!

Thanx! Känns som lite revansch att plocka den direkt när jag offrade 30 min Chuck Heston-googlande to no avail (dock byggde det på allmänbildningen, att A Jackson hade tre adoptivknodd tex!) på din fråga igår... sorry för lite OT men fan att han aldrig ran for office, ja Heston alltså! Se här vilket underbart tal till the best and brightest om PK-ism vs Common Sense, förebådar västerlandets ödeskamp vi nu ser!;
https://www.youtube.com/watch?v=yk2mXhnSxEg
Marcherade med M L King 63, då sedd som progressiv liberal, till NRA-ordförande som konservativ republikan. Men! Det är inte Heston som ändrat ståndpunkt - det är samhället runt omkring hon som förändrats... stort OT-sorry!

Vi kör en "en egenskap av vardera" ånyo!

- Gösta Bohman
- Paul McCartney
- Marie-Antoinette
- Ernest Hemingway
Citera
2017-09-09, 19:34
Medlem
atts avatar
Av någon anledning kommer jag att tänka på Che Guevara.
Citera
2017-09-09, 19:47
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Prince Alfred of Edinburgh? Försöker hitta en konservativ sångare som både blev avrättad och sköt sig själv
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2017-09-09 kl. 20:00.
Citera
2017-09-09, 19:59
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Bra gissningar (förstår hur ni tänker - tror jag!). I stället för att slänga in en till person så fyller vi på med:

- en av personerna är med enkom baserat på vederbörandes nationalitet, man tänker nog snarare personen som medlem av ett större europeiskt folk - ja se där, ytterligare en koppling till vår person!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in