2017-09-09, 15:45
Medlem
motvalls avatar
Kevin Prince Boateng gör 0-1 för Frankfurt mot Gladbach borta.
Citera
2017-09-09, 15:50
Medlem
Germanofils avatar
Många tunga pjäser som duellerar i Hannovers straffområde. Än så länge lyckas Sané och Felipe freda målet mot Gomez och Origi. Samtidigt gör Anton ett bra jobb som libero mot Didavi.
Citera
2017-09-09, 15:54
Bannlyst
själv kör jag inte era exklusiva ölsorter håller mig till Turmbäu från Rewe, bra tysk starköl för under 3 spänn 50 cl burken.

kul att se om yarmolenko släpps in.
Citera
2017-09-09, 15:55
Medlem
motvalls avatar
Om nu kalle är nere i Bayern så kan han kolla på sitt hobbylag. Och då blev han glad för Finnbogasson gjorde nyss 1-0 till Augsburg.

Mål också i Mainz av Bayer/Kohr.
Citera
2017-09-09, 15:56
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Idag är jag med och testar Spaten, HB och en ny bekantskap Arcobräu. Tyvärr fanns inte förra årets favorit Karmeliten Festbier på "mitt" bolag, gillar däremot inte alls deras Biobier.

På skärmen blir det också blandat, kör Konferenz idag.
Vad tyckte du om HB? Köpte också några flaskor från dem. Ska ev. testa en ikväll.
Citera
2017-09-09, 15:59
Medlem
foool13s avatar
Nej skicka inte ut honom för det... han skickas ut. VAR.

Det är på gränsen men.. men, men.

Ok.

Schmelzer skadad.
Citera
2017-09-09, 16:00
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
själv kör jag inte era exklusiva ölsorter håller mig till Turmbäu från Rewe, bra tysk starköl för under 3 spänn 50 cl burken.

kul att se om yarmolenko släpps in.
Aldrig testat Turbräu men att en lokal ölsort säljs billigt behöver inte betyda att den är dålig. Paderborner är t.ex. helt okej tycker jag. Ölen alltså. Fotbollslaget därifrån är skit.
Citera
2017-09-09, 16:01
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Vad tyckte du om HB? Köpte också några flaskor från dem. Ska ev. testa en ikväll.
Har inte kommit så långt, håller på och avklarar Spaten. Som vanligt ok och god utan att glänsa.

Oj, efter VAR åker Freiburgs Ravet ut. Rätt beslut men oväntat eftersom domaren först gav gult.
Citera
2017-09-09, 16:06
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Nej skicka inte ut honom för det... han skickas ut. VAR.

Det är på gränsen men.. men, men.

Ok.

Schmelzer skadad.
Tycker nog det var rätt, som jag skrev tidigare. Gillar inte alls den typen av satsningar som kan skada spelare ganska rejält. Dobbar mot en spelares ankel/stödjeben är inte kul att se. Och så blev ju Schmelzer skadad, som du skrev.

Däremot straffen i Augsburg efter VAR - njaaa i bästa fall. 2-0 i alla fall.
Citera
2017-09-09, 16:07
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Tycker nog det var rätt, som jag skrev tidigare. Gillar inte alls den typen av satsningar som kan skada spelare ganska rejält. Dobbar mot en spelares ankel/stödjeben är inte kul att se.

Jag vet.. såg inte illa ut förräns reprisen.

Första instinkten som neutral är ju dock att man inte vill ha utvisningar..
Citera
2017-09-09, 16:10
Medlem
Germanofils avatar
Gomez får ett bra läge, missar bollen och snubblar på sina egna fötter. Sedan vill VW-spelarna ha videoassistenten.
Citera
2017-09-09, 16:12
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Gomez får ett bra läge, missar bollen och snubblar på sina egna fötter. Sedan vill VW-spelarna ha videoassistenten.

Det är nog bara att vänja sig vid det.. kommer nog hända ganska ofta nuförtiden. Att man vädjar efter VAR-överläggning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in