2017-09-09, 16:14
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Jag vet.. såg inte illa ut förräns reprisen.

Första instinkten som neutral är ju dock att man inte vill ha utvisningar..
Gott, då är vi överens. Var den utvisade fransmannen Yoric Ravets första match i Freburg, kom från Young Boys i Schweiz. Aldrig sett honom förr men det verkar vara en tuffing, ut efter 30 minuter efter att skadad motståndarnas kapten är lite udda.
Citera
2017-09-09, 16:15
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Har inte kommit så långt, håller på och avklarar Spaten. Som vanligt ok och god utan att glänsa.

Oj, efter VAR åker Freiburgs Ravet ut. Rätt beslut men oväntat eftersom domaren först gav gult.

Nu känner jag att jag måste ingripa: Spaten är nog bästa Münchner Helles på Bolaget, om man inte handlar Augustiner för 3 x mer. Den är bäst i klassen, delar dock förstaplatsen med Tegernseer Helles, som är exakt likadan. Om man nu gillar den typen av öl.

Däremot så vill jag slå ett slag för tysk budgetöl, som slår det mesta till samma pris: DAB, jag vet "Echte Liebe, leck mich usw", men det är ingen stor skillnad mellan Dortmunder och Münchner Helles och den är extremt prisvärd. Den som hellre vill ha en pils, kan testa Wernesgrüner, som är likaledes extremt prisvärd.

Totalt sett, så har vår monopolist ett oerhört svagt urval av tysk öl och en löjlig överrepresentation av tokhumlad ale med smutsig smak.

OnT: Lite kul om Niko Kovac äntligen får Kevin-Prince att spela bra fotboll och inte spela Allan. Han har hittills visat sig vara sin egen värsta fiende.
Citera
2017-09-09, 16:23
Medlem
Grus-Kalles avatar
Meine liebe Kollegen und Freunde des deutschen Fußballs!

Var tittar ni på omgången? Jag har reggat mig med en hunka på Unibet och fått 500 SEK bonus med helt utopiska villkor. MEN, jag kan se TSG 1899-FCB på datorn och Gladbach-Eintracht som uppvärmning, utan att behöva kasta bort pengar på sportvad med odds > 1,4.
Citera
2017-09-09, 16:23
Medlem
Germanofils avatar
Gomez gjorde tydligen illa sig i den där sekvensen och är nu utbytt.

0-0 i paus. Fysisk och taktisk match. Båda lagen står perfekt i defensiven. Inget för den neutrale åskådaren om man inte är funtad som Mourinho. Själv är jag helnöjd om det slutar 0-0.
Citera
2017-09-09, 16:30
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Nu känner jag att jag måste ingripa: Spaten är nog bästa Münchner Helles på Bolaget, om man inte handlar Augustiner för 3 x mer. Den är bäst i klassen, delar dock förstaplatsen med Tegernseer Helles, som är exakt likadan. Om man nu gillar den typen av öl.

Däremot så vill jag slå ett slag för tysk budgetöl, som slår det mesta till samma pris: DAB, jag vet "Echte Liebe, leck mich usw", men det är ingen stor skillnad mellan Dortmunder och Münchner Helles och den är extremt prisvärd. Den som hellre vill ha en pils, kan testa Wernesgrüner, som är likaledes extremt prisvärd.

Totalt sett, så har vår monopolist ett oerhört svagt urval av tysk öl och en löjlig överrepresentation av tokhumlad ale med smutsig smak.
Vi diskuterade årets Oktoberfestbier inte deras "standardbira". Har nu kommit till HB och den gillar jag bättre. Deras brukar vara antingen eller, vissa år häller jag ut den i slasken andra år njuter jag.

Annars håller jag med dig, utom då DAB. Har extremt svårt för just den.

Angående fotboll så tycker jag Bosz borde ta in antingen Isak eller Yarmolenko. BVB har typ 90% av bollinnehavet och SCF har helt parkerat bussen sedan utvisningen. Behövs mer spelare centralt i anfallet som stångas.
Citera
2017-09-09, 16:41
Medlem
Germanofils avatar
Fin aktion från Klaus. Tyvärr gör Casteels en fin parad.
Citera
2017-09-09, 16:42
Medlem
motvalls avatar
Kass frisparksmur och 1-0 till VW av Didavi.
Citera
2017-09-09, 16:43
Medlem
Germanofils avatar
Fan också. 1-0 VW på frispark från Didavi.
Citera
2017-09-09, 16:44
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Kass frisparksmur och 1-0 till VW av Didavi.
Ja Sané och Felipe måste stå tätt där!
Citera
2017-09-09, 16:46
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Vi diskuterade årets Oktoberfestbier inte deras "standardbira". Har nu kommit till HB och den gillar jag bättre. Deras brukar vara antingen eller, vissa år häller jag ut den i slasken andra år njuter jag.

Annars håller jag med dig, utom då DAB. Har extremt svårt för just den.

Angående fotboll så tycker jag Bosz borde ta in antingen Isak eller Yarmolenko. BVB har typ 90% av bollinnehavet och SCF har helt parkerat bussen sedan utvisningen. Behövs mer spelare centralt i anfallet som stångas.

Ursäkta, det hade jag inte uppfattat. O-festbier med +1% alkohol och mindre humle blir sällan kioskvältare i jämförelse med standardmodellen, men har sin givna och naturliga plats.

Framför allt just nu med 30 min kvar, så känns det relativt riskfritt att ta ut en defensiv spelare och skicka in en offensiv dito med numerärt övertag.
Citera
2017-09-09, 17:02
Medlem
motvalls avatar
Missade att Batra fick lämna planen redan i 18:e, Bosz kan alltså bara göra ett byte till. Förklarar passiviteten med mer offensiv kraft.

Vid Rhen klappar Bayer ihop, 3-1 till Mainz nu.
Citera
2017-09-09, 17:02
Medlem
Grus-Kalles avatar
Vafan, Mainz trycker in 3-1 mot B04, ska det bli ännu en säsong med grav underprestation från Vizekusen?

Gedanke Nr Zwei: Vilket bidrag har Rudi Völler - som jag både respekterar och gillar - gjort som sportchef? OK för punktinsatser som t ex Chicharito, men går det inte att hitta en tränare som plockar ut mer ur denna trupp?
Senast redigerad av Grus-Kalle 2017-09-09 kl. 17:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in