Citat:
Ursprungligen postat av
motvall
Har inte kommit så långt, håller på och avklarar Spaten. Som vanligt ok och god utan att glänsa.
Oj, efter VAR åker Freiburgs Ravet ut. Rätt beslut men oväntat eftersom domaren först gav gult.
Nu känner jag att jag måste ingripa: Spaten är nog bästa Münchner Helles på Bolaget, om man inte handlar Augustiner för 3 x mer. Den är bäst i klassen, delar dock förstaplatsen med Tegernseer Helles, som är exakt likadan. Om man nu gillar den typen av öl.
Däremot så vill jag slå ett slag för tysk budgetöl, som slår det mesta till samma pris: DAB, jag vet "Echte Liebe, leck mich usw", men det är ingen stor skillnad mellan Dortmunder och Münchner Helles och den är extremt prisvärd. Den som hellre vill ha en pils, kan testa Wernesgrüner, som är likaledes extremt prisvärd.
Totalt sett, så har vår monopolist ett oerhört svagt urval av tysk öl och en löjlig överrepresentation av tokhumlad ale med smutsig smak.
OnT: Lite kul om Niko Kovac äntligen får Kevin-Prince att spela bra fotboll och inte spela Allan. Han har hittills visat sig vara sin egen värsta fiende.