Citat:
Ursprungligen postat av
Greensky
Det känns lite som SAAB-fabriken på slutet, skall svindyra advokatfirmor och svindyra konsulter kopplas in nu för att reda ut eller vad kommer att hända tror du?
Jag vet inte vad jag ska tro, jag kan faktiskt ens läsa artikeln i sin helhet eftersom den är låst.
Det ska bli intressant att se vad som hänt. Intressant att se var kontrollen har brustit (från HSB, banken och föreningens sida), hur mycket som är försvunnet och varför, om någon har berikat sig, om det är någon från föreningen, HSB eller en entreprenör. Vilka arbeten som utförts och vilka som inte gjort det. Vilka entreprenörer som är inblandade och vem det är som inte fått betalt. Än så länge är det bara frågor och inga svar.
Jag tror knappast att detta är en större härva. En sån här förening har inte nödvändigtvis fler fakturor per månad än en mindre förening, fakturorna är bara på större belopp. Saab var ett multinationellt storföretag, detta är en BRF med kanske 30-40 fakturor per månad som mest.
Det ska nog inte vara några större problem att följa betalningsströmmar och beslut i det här. Vi får se vad som händer kommande veckor.
Något som är mer kritiskt är vad som händer med de fakturor som föreningen måste betala men inte får lån för. Det vill ju till att härvan snabbt reds ut så pass mycket att banken släpper till de behövda lånen.
/T