2017-09-09, 11:29
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Flera har skrivit om piratmodell? Vad menas med det?

Längden på byxbenet
https://media.blaklader.com/09432a26-811c-42f8-8f88-8d8ddc9c5d6d.jpg?preset=38
Citera
2017-09-09, 11:40
Medlem
Ankias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Hur har MR varit under sin uppväxt - ljuger han ofta för att själv komma i bättre dager?

Herregud, håller ni fortfarande på och tragglar om MR. Har ni inte begripit vid det här laget att han inte har något med Helenas försvinnande att göra. Mer än att han hade vänligheten att leda sökandet.
Citera
2017-09-09, 12:17
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MstadBoSen1986
Sen när låg detta ärende INTE i händerna på Polismyndigheten menar du?
Sedan vilket datum menar du att denna tråd haft större betydelse än polis och åklagare? (Oavsett vad vi/ni tycker om deras arbete)??

Hur ända in i h-te kan man misstolka ett inlägg så som du gjort? Grattis till trådens mest idiotiska inlägg!

Att bollen ligger hos polisen nu är inget annat ment än att jag menar att det är de som sitter på mest troliga svaret om vad som hänt Helena (förutom gm själva) vilket de gjort hela tiden men nu är de förmodligen ännu mer säkra än vad de någonsin varit.

Bollen= Svaret på fallet.
Citera
2017-09-09, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
Herregud, håller ni fortfarande på och tragglar om MR. Har ni inte begripit vid det här laget att han inte har något med Helenas försvinnande att göra. Mer än att han hade vänligheten att leda sökandet.

Du som varit med länge - MR säger att han inte känner till KM - kanske du kan bidra till ett bra motargument till detta - istället för att slänga ur sig "tragglar".
Han gjorde en jätteinsats - men det blir så här om vissa som figurerat i tråden - håller sig till halva sanningen. Han vet mycket mer än han säger utåt sett - tyvärr.
Citera
2017-09-09, 12:48
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Du som varit med länge - MR säger att han inte känner till KM - kanske du kan bidra till ett bra motargument till detta - istället för att slänga ur sig "tragglar".
Han gjorde en jätteinsats - men det blir så här om vissa som figurerat i tråden - håller sig till halva sanningen. Han vet mycket mer än han säger utåt sett - tyvärr.

Frågan var inte ställd till mig men tar mig friheten ändå att svara, det är mycket lätt att glömma namn på folk och utseende också.

Inte ett helt ovanligt fenomen även för mig själv...

Typexempel: Någon kommer fram: Hej det var längesedan! Hur är det?
Mitt svar: Jo det är bra, hur är det själv?
Pratar lite väder och sånt alldagligt.....

Sen tänker jag: Vem var det? Minns inte!

Vem bryr sig?

Jo, vissa skribenter i H-fallet i forumet Flashback.

Sist men inte minst: Jag själv känner ingen i eller från Mariestad och jag känner ingen överhuvudtaget som har med fallet att göra bortsett från i den här tråden så jag är 100% helt opartisk utan grundar mina värderingar utifrån erfarenhet, inget annat.
Citera
2017-09-09, 14:36
Medlem
Är det någon här som har lätt tillgång till tidningsarkiv? Skulle vilja kolla om jag minns rätt om en sak. Två personer som intervjuades som jobbade aktuell kväll, en sas vara delägare på hotellet. Troligen i SLA. Pm:a gärna.
Citera
2017-09-09, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Frågan var inte ställd till mig men tar mig friheten ändå att svara, det är mycket lätt att glömma namn på folk och utseende också.

Inte ett helt ovanligt fenomen även för mig själv...

Typexempel: Någon kommer fram: Hej det var längesedan! Hur är det?
Mitt svar: Jo det är bra, hur är det själv?
Pratar lite väder och sånt alldagligt.....

Sen tänker jag: Vem var det? Minns inte!

Vem bryr sig?

Jo, vissa skribenter i H-fallet i forumet Flashback.

Sist men inte minst: Jag själv känner ingen i eller från Mariestad och jag känner ingen överhuvudtaget som har med fallet att göra bortsett från i den här tråden så jag är 100% helt opartisk utan grundar mina värderingar utifrån erfarenhet, inget annat.

Pust. MR har inte glömt KM.
Citera
2017-09-09, 14:50
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
Och vad grundar du det på?
Citera
2017-09-09, 21:19
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Ja, dom har gjort blodgruppsbestämning på blodet. Det var Helenas blodgrupp iaf. Men många har ju samma blodgrupp. Däremot läste jag nånstans att det fanns annan substans på andra skon. Har inte hittat var jag läste det. man hoppas ju på nåt sånt. Jag är försiktigt hoppfull.

Var det inte på samma sko?
Citera
2017-09-09, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Hur många vakter har uniformsbyxa av piratmodell med stretchparti bak?

Ja tycker inte att det ser ut som piratmodell, tycker det ser ut son vanliga längd på byxor..
Visa mig gärna om jag missat vart man ser det är pirat?
Annars känns dessa byxor som vaktbyxor, militärbyxor osv...
Citera
2017-09-09, 23:26
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Var det inte på samma sko?

Joo, nåt annat har man inte hört förut. Men jag läste nånstans i allt jag gått igenom, att det var även "en substans" på andra skon". Vet inte om dom skrev fel,men jag hittar det inte igen. Om jag hittar det så lägger jag ut infon.
Citera
2017-09-09, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Joo, nåt annat har man inte hört förut. Men jag läste nånstans i allt jag gått igenom, att det var även "en substans" på andra skon". Vet inte om dom skrev fel,men jag hittar det inte igen. Om jag hittar det så lägger jag ut infon.

Vet inte om jag har fel, men jag tror den andra skon kom bort. I polisens hantering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in