2017-09-08, 11:44
Medlem
Markus Rosenberg har kritat på! Bara att gratulera oss som får njuta av honom ett år till!
Citera
2017-09-08, 12:25
Medlem
mishimas avatar
Jag tycker väl att Rosenberg är på väg att ta slut som spelare. Han har tappat i år.

Däremot är han oerhört viktig för gruppen och med alla unga spelare som Sarfo, Innocent, Strandberg, Svanberg och så vidare blir han en mycket viktig förgrundsfigur.
Citera
2017-09-08, 12:30
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Sedan är det väl ganska troligt att AC blir såld under nästa år eller senast 2019. Kan han ha ett bestämt belopp som han ska släppas för inskrivet i kontrakt?
Det blir lägre ju mindre tid som återstår av kontraktet.
Utköpsklausuler är som jag förstått det aldrig något MFF velat tillämpa i kontrakten. Vi har aldrig haft det tidigare och försöker undvika det så gott det går.

Ja, det finns en stor risk att han efter en bra vår nästa år blir såld. Då ska dock ett kontrakt på 4.5-5 år brytas och det kommer kosta stora summor. Kan inte tänka mig att man skulle acceptera mindre än 60 miljoner.
Citera
2017-09-08, 12:33
Medlem
Balonzos avatar
Fan vad taggad jag är på nästa säsong. Då jävlar...
Citera
2017-09-08, 13:59
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Fan vad taggad jag är på nästa säsong. Då jävlar...

Ja du, julafton kom tidigt i år för oss MFF fans. Är AC klar för spel mot ÖSK?
Citera
2017-09-08, 14:56
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ja du, julafton kom tidigt i år för oss MFF fans. Är AC klar för spel mot ÖSK?
Osäker, tränade 10 minuter med laget i dag(uppvärmningen) sedan ett eget pass.

Malmö hade 4 olika startelvor som testades i dag, 2 stycken 4-4-2 och 2 stycken 3-4-3 uppställningar.
Citera
2017-09-09, 01:53
Medlem
Pallestroms avatar
Att MFF förlänger med både AC och Rosenberg - kunde väl inte förbereda för nästa säsong mkt bättre än så.👌
Då borde även Innocent kommit in i Malmös spelsätt och lyckats anpassat sig till hur de vill använda honom.
Strandberg lär ju inte blir sämre efter en längre tid i Malmö heller.
Ser ljust ut även inför 2018😊
Citera
2017-09-09, 03:18
Medlem
KavliBaconosts avatar
Dahlin
Vindheim/E Larsson, Nielsen, Brorsson, Safari

Svanberg, Innocent, AC, Sarfo

Mackan, Strandberg

Tror om MFF börjar spela ihop liknande elva mot seriens slut nu att man kan ta ett steg till nästa säsong. Innocent frågentecken hittills men får man ordning på han så har man säkerligen en grym bollvinnare oxå.
Senast redigerad av KavliBaconost 2017-09-09 kl. 03:20.
Citera
2017-09-09, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KavliBaconost
Dahlin

Mackan, Strandberg

Tror om MFF börjar spela ihop liknande elva mot seriens slut nu att man kan ta ett steg till nästa säsong. Innocent frågentecken hittills men får man ordning på han så har man säkerligen en grym bollvinnare oxå.
Magnus Pehrsson fortsätter utvecklingen ni gjort i år?
Citera
2017-09-09, 07:45
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KavliBaconost
Dahlin

Mackan, Strandberg

R.Bengtsson hoppas jag också kommer tillbaka till den nivån han har i sig. Håller honom höger än Brorsson då. Borde också satsas på en ny ordentligt duktig mittback. Verkar också som Carvalho får
Förlängt men det dröjer nog innan han kan ta det kliv de hoppas på. Förlänger nog också med Dennis.
Citera
2017-09-09, 13:10
Medlem
Samizdats avatar
Jag vet inte om Kralj är redo nästa år, men om han inte är det behöver vi en ny vänsterback. Safari är otillgänglig alldeles för ofta för att vara det enda alternativet.
Citera
2017-09-09, 15:45
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Jag vet inte om Kralj är redo nästa år, men om han inte är det behöver vi en ny vänsterback. Safari är otillgänglig alldeles för ofta för att vara det enda alternativet.

Ja det är han verkligen (Safari då alltså &#128516
Och även när han är tillgänglig vet man aldrig om han håller hela matchen även om det varit lite
Bättre på slutet.
Men för ett tag sedan kosta han ett byte varje match kändes det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in