2017-09-08, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Kallar du hot om kärnvapenkrig för poesi?
Även hot kan naturligtvis ha litterära kvaliteter. Officiell nordkoreansk retorik är ju en alldeles egen poetisk genre.

Citat:
Pyongyang, September 8 (KCNA) -- The Korean people are greeting the 69th founding anniversary of the DPRK.

It is President Kim Il Sung who liberated Korea which eclipsed in the world map and who hewed out the way for building a powerful nation of Juche.

It was his high intention to build a powerful country and ideal society of the people on this land to be admired by the world.
https://kcnawatch.co/
Citera
2017-09-08, 16:53
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Så här ser den verkliga situationen ut, d.v.s. #RealNews och inte #FakeNews:

NK har erbjudit sig att frysa sitt kärnvapenprogram i utbytte mot att USA drar tillbaka sina trupper från Koreahalvön.

Kina har erbjudit sig att se till att NK avbryter sitt kärnvapenprogram och att sedan garantera fred på Koreahalvön i utbyte mot att USA framförallt drar tillbaka sitt THAAD-försvar från SK.

USA har avvisat båda erbjudandena.

Det verkar som USA ser kärnvapenkrig om poesi.

Att USA vägrar dra tillbaka sina trupper är inte att hota med kärnvapenkrig, som ju Nordkorea gjort ett antal gånger, vad är det för fantasier du har?

Och Sydkorea och för den skull också Japans åiskter tycks du totalt ignorera, ännu en cyklop alltså.

Snacka om att skruva till verkligheten.
Citera
2017-09-08, 16:56
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Även hot kan naturligtvis ha litterära kvaliteter. Officiell nordkoreansk retorik är ju en alldeles egen poetisk genre.

https://kcnawatch.co/

Ja Nordkorea påminner starkt om dig,
där lögn blir sanning, folkmördare är fredsvänner, och ryska propagandasidor ska läsas objektivt, svenska försvars-övningar är Nato-övningar

Kvalite i nivå med ett lik som legat i 60 dagar.....

Du uppfyller alla kritierier på ett internet-troll.
Citera
2017-09-08, 17:20
Medlem
Citat:
Nu varnar UD för resor till NK:

http://www.swedenabroad.com/sv-SE/Ambassader/Pyongyang/Reseinformation/Reseinformation-Nordkorea/

Det jag funderade på när jag såg det är om UD vet något vi inte vet ?
Citera
2017-09-08, 17:20
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Att USA vägrar dra tillbaka sina trupper är inte att hota med kärnvapenkrig, som ju Nordkorea gjort ett antal gånger, vad är det för fantasier du har?

Och Sydkorea och för den skull också Japans åiskter tycks du totalt ignorera, ännu en cyklop alltså.

Snacka om att skruva till verkligheten.
Jag skulle uppmuntra dig till att lyfta huvudet från MSM och exempelvis ta del av transkriptionerna från fredssamtalen mellan de inblandade parterna. De finns nämligen en alternativ lösning som faktiskt kan bli den vi kommer att se: att SK skickar hem USA-trupperna. Instant peace!
Citera
2017-09-08, 17:22
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Det jag funderade på när jag såg det är om UD vet något vi inte vet ?
Ja, med tanke på att vi är ganska ensamma om att ha diplomatisk representation där och att vi är USA:s kanal till regimen.
Citera
2017-09-08, 18:36
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Jag skulle uppmuntra dig till att lyfta huvudet från MSM och exempelvis ta del av transkriptionerna från fredssamtalen mellan de inblandade parterna. De finns nämligen en alternativ lösning som faktiskt kan bli den vi kommer att se: att SK skickar hem USA-trupperna. Instant peace!

Mainstreammedia, som du tycks förakta, har inte dolt dessa "alternativ" du bara fantiserar.

Sydkorea skickar hem USA trupperna, rena självmordet.
Dessutom går det inte att lita på NordKorea. Du lever i en fantasivärld.
Kina har lagt fram dessa "lösningar" som ren terapi, man vet ju att det aldrig kommer att hända.
Citera
2017-09-08, 18:41
Medlem
Citat:
Ja Nordkorea påminner starkt om dig
Tänk att du tycker att jag är så intressant att det är mödan värt att författa flera personangrepp på mig varje dag. Mycket smickrande, måste jag säga.
Citera
2017-09-08, 18:45
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Mainstreammedia, som du tycks förakta, har inte dolt dessa "alternativ" du bara fantiserar.

Sydkorea skickar hem USA trupperna, rena självmordet.
Dessutom går det inte att lita på NordKorea. Du lever i en fantasivärld.
Kina har lagt fram dessa "lösningar" som ren terapi, man vet ju att det aldrig kommer att hända.
Fortsätt att göra bort dig, det är inte NK och SK som är varandras fiende. Det är NK och USA eller rättare sagt, Kina och USA. Men det blir lite väl utanför dina geopolitiska insikter det, skulle jag tro med tanke på det du har visat i den här tråden.
Citera
2017-09-08, 18:56
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ja, med tanke på att vi är ganska ensamma om att ha diplomatisk representation där och att vi är USA:s kanal till regimen.
Det kan förklara 30 år av totalt misslyckande i Nordkorea medan andra kommunistregimer har reformerat sig.
Citera
2017-09-08, 22:04
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Fortsätt att göra bort dig, det är inte NK och SK som är varandras fiende. Det är NK och USA eller rättare sagt, Kina och USA. Men det blir lite väl utanför dina geopolitiska insikter det, skulle jag tro med tanke på det du har visat i den här tråden.
Javisst. Den mest råkommunistiska regimen genom tiderna hade säkert kommit jättebra överens med sitt mellanmjölkiga blandekonomiska syskon om det inte hade varit för USA. Man undrar ju vad du har rökt för något? Salvia x100 extrakt gissar jag. Nordkorea har återförening som mål, samtidigt som Lil' Kim aldrig skulle ge ifrån sig makten, i synnerhet inte till förmån för blandekonomi. En återförening kan bara ske på ett sätt.
Citera
2017-09-08, 23:28
Avslutad
Citat:

Skulle USA ta hem sina trupper från Sydkorea, så skulle Sydkorea ligga i händerna på den kommunistiska makteliten i Nordkorea, med hjälp av Kina och Ryssland. Tror du att Sydkoreanerna vill ha Kim som ledare. Nä du. USA ska stanna kvar till Kim o/c inom makteliten sitter inlåsta för gott, eller tills dem har avlivats. Många ser nog hellre att dessa monster avlivas. Och domstolen i Den Haag slipper lägga pengar på kommunistjävlar som gör sitt folk illa för minsta lilla skitsak.
Senast redigerad av senhackaren 2017-09-08 kl. 23:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in