2017-09-08, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Att googla fakta från polisen presskonferenser ,försvarsadvokaten samt att lyssna på rättspsykiatriker,jurister m.fl tycker jag är viktigt. Samt att läsa på de fakta,bevis som framkommer.
För övrigt förstår jag inte riktigt vad du svarar på. (?)
När det gäller PM:s olycksförklaring så låter det trovärdigt. Men om det var sanning så hade han direkt kontaktat myndigheter. Det värsta han kunde blivit dömd för är villkorlig dom för vållande till annans död. Det finns ingen logisk förklaring i världen till att PM haft sådant intresse av att undanröja bevis pga av en olyckshändelse. Om KW hade gjort repotage hemma hos PM och hustrun på husbåten och krypit på golvet och kelat med hans katter samt fått en tung IKEA Malm byrå vält över sig-hade PM då fått panik och styckat henne och gett henne en begravning i hamnen? För att han slarvit glömt säkra byrån i väggen? Var finns logiken?
Om de haft frivillig sex före så skulle kanske ingen tro på han efter att han då i chock kastat henne överbord, sen att det är en styckning inblandad är ju lite besvärligt för han att förklara. Tyvärr verkar det inte som du vet vad folk kan göra i chock, med tanke på det fetade du skriver.
Citera
2017-09-08, 22:04
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=hfwUCoUcpcE

Ca 43 sekunder in i ovanstående video ser man att ubåten kränger rätt mycket när den kommer upp. Har även sett andra filmer när den gör det, men det har nog att göra med obalans när luft kommer in i tankarna vid uppstigning och inte stora vågor?
Citera
2017-09-08, 22:05
Medlem
Citat:
Om de haft frivillig sex före så skulle kanske ingen tro på han efter att han då i chock kastat henne överbord

Låter osannolikt att de skulle haft frivillig sex. Hade inte KW pojkvän? Att hon skulle gå ner i en ubåt med en för henne främmande man, även om han nu är känd, och sedan ha frivillig sex låter osannolikt.
Citera
2017-09-08, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Ja, men man kan ändå kalla det för "topplucka". Den andra luckan i fronten är belägen på en lägre nivå än luckan i tornet, det var därför jag kallade den för topplucka. Jag förstår att den inte sitter på toppen av tornet, utan som du säger, vid toppen av röret.

Dessa petitesser.

Man kanske benämna luckorna skrovlucka och tornlucka. Så, nu är vi säkert överens.

Her ser du tårnluken

https://youtu.be/-3FoSavlSZU?t=4m17s
Citera
2017-09-08, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jaha, det är den gamla felskrivna artikeln som valsar runt som en sanning här. Ja, då kan man nog konstatera att grovt personligt våld är något som förekommer i nära relation och inte av främlingar.
Således ska en borttagen artikel inte tas för sanning eftersom den faktiskt är borttagen handlar det om att det var felaktiga uppgifter. Det personliga ett vittne har sett är förmodligen det som polisen menar är gjort för att släppa gaserna.

Det sker ofta att någon påstår att det är en kunnig som utfört styckningen trots att det senare visar sig att det inte stämmer.

Nej,jag citerade polisen från en presskonferens. Jag jobbar på att lyssna igenom presskonferenser nu för att kunna länka det. Men jag kan ha sammanblandat från 4 veckors rapportering. Det som jag hitintills funnit nu är att hela styckningen anses som grovt personligt våld. I så fall ber jag på förhand om ursäkt. Men jag letar fortfarande.
Citera
2017-09-08, 22:15
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Låter osannolikt att de skulle haft frivillig sex. Hade inte KW pojkvän? Att hon skulle gå ner i en ubåt med en för henne främmande man, även om han nu är känd, och sedan ha frivillig sex låter osannolikt.

Jag tror inte att det finns på kartan. Han spelade inte i samma liga som den kvinnan helt enkelt, och även om han gjorde det tror jag inte att hon är typen som skulle göra något sånt; men det kan också vara det faktumet i kombination med hans narcissistiska drag som orsakat denna tragedi.
Citera
2017-09-08, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man kan hoppas. Nånstans hoppas jag att han får minst 15 år. Men fan tro´t.
Känns fortfarande tveksamt att komma i närheten av de riktigt långa straffen. Men grovt vållande med strafflängd upp till 8 år borde åklagaren kunna lyckas med som backup-plan.
Citera
2017-09-08, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Intressant hur han provade att ändra sin förklaring om varför luckan föll ner från

"Jag snubblade så den stängdes" till "Jag har ingen aning, den bara stängde sig helt plötsligt".

Kan det vara så att hans första förklaring gör det lättare att döma honom till vållande till annans död i högre grad än den nya förklaringen han provade ändra sig till genom att dra en fräckis?
Kan faktiskt vara samma förklaring. Dvs han vet inte hur den började stängas, men han förökte stoppa luckan men snubblade och misslyckades att få tag i luckan i tid. Har för med att någon av de danska citaten lät som att han eventuellt antydde att KW kunde ha gripit tag i insidan på luckan när hon sökte nya grepp medan hon klättrade upp.

Dessa funderingar blir ju dock irrelevanta om allt som avser luckan däremot är en total lögn.
Citera
2017-09-08, 22:20
Medlem
Har googlat och Youtubat runt lite, men inte hittat någon bild där man ser själva tornluckan. Det finns videofilmer där de filmer underifrån upp i röret, men man ser inte själva luckan.

Hade varit intressant att se hur luckan ser ut och vilken vinkel den har när den är uppfälld, dvs om det kan finnas någon sanning i att vågor orsakade luckans fall.
Citera
2017-09-08, 22:21
Medlem
Noen poster nye videoer om Madsens ubåt.

UC3 nautilus under construction

https://www.youtube.com/watch?v=CR9oLvQiOFo

https://www.youtube.com/watch?v=-7W95lz-ejY
Citera
2017-09-08, 22:28
Medlem
Citat:
Håller med- osannolikt.
Eftersom Kim W -var den hon var- så tog polisen hennes förvinnande på största allvar direkt.
Hon var inte känd för att gå försvinna med karlar hursomhelst.
Citera
2017-09-08, 22:28
Medlem
I denne videoen kan man se tårnluken stengt innenfra

https://youtu.be/jMypjsiaZMM?t=1m46s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in