2017-09-08, 16:58
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Han kan ta med sig de rasistiska moderatbögarna Tomas Tobe & Tobias Billström när han ändå byter till SD.

Kan du ge ett exempel på när Hanif Bali eller någon av de andra uttalat sig rasistiskt?
Citera
2017-09-08, 18:32
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Var skrev Bobbyboi att han påstår att vi har en miljon flyktingar i Sverige? Bobbyboi skrev " om 1 person av 1 000 000 får jobb" vilket är ett exempel.
Men för att tillägga så bor det nära 1,7 miljoner utlandsfödda i Sverige, så ditt resonemang om att han överdrev en siffra som han inte ens överdrev eftersom det var ett exempel, visar sig ändå vara en underdrift.

http://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/in-och-utvandring/

Vill även tillägga till dig "ladernacken" att om dessa 1,7 miljoner får ett barn per par så med dina beräkningar tidigare i tråden så skulle deras barn kosta ca 7 miljoner styck ( för det är väl samma kostnad för barn oavsett var föräldrarna kommer ifrån) vilket skulle ge en nettoutgift på 59 500 000 000 000 dvs 59500 miljarder på tjugo år eller 2975 miljarder per år.

Med tanke på vad ni skrev i inlägg #279:

Citat:
Prova att lära dig lite nationalekonomi innan du argumenterar om nettobetalare och transfereringar.
Du är heller ingen nettobetalare förrän du betalat bort din skuld till staten för din uppväxt, den skulden är inte betald förrän du jobbat i minst 20 år, förutsatt att du inte blir sjuk eller arbetslös.
Jag däremot har varit nettobetalare i över 30 år eftersom jag betalade betydligt högre skatt än dagens människor, och jag betalar fortfarande betydligt mer skatt procentuellt på inkomsten än dig, om du nu inte lever på bidrag som de flesta rasistiska internettroll gör.
Om en av dina så hatade invandrare får vilket jobb som helst är han en nettobetalare direkt, han/hon har inte kostat staten ett öre för uppväxten, i princip kan man säga att invandraren är mer värd för staten än dig i det fallet.
Citera
2017-09-08, 20:23
Medlem
AussieRedMans avatar
Grundfrågan i detta handlar inte om ålder eller om kostnader. Grundfrågan är om det ska löna sig som människa att ha turen att födas i Sverige eller Afghanistan, jag tycker inte det.
Jag brukar ta upp det med folk som tycker vi ska utvisa afghanerna, då brukar de tänka till ett tag o säga:
- Så har jag inte tänkt, intressant vinkel.
- Jo det är inte rättvist, de borde nog inte utvisas till fattigdom och misär.
Citera
2017-09-08, 20:37
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Grundfrågan i detta handlar inte om ålder eller om kostnader. Grundfrågan är om det ska löna sig som människa att ha turen att födas i Sverige eller Afghanistan, jag tycker inte det.
Jag brukar ta upp det med folk som tycker vi ska utvisa afghanerna, då brukar de tänka till ett tag o säga:

Eller kina. Eller indien. Eller nigeria. Vad är det för speciellt med Sverige/Afganistan just?

Typ 35 miljarder förra året. 6 killar på fem tjejer födda 1999. Du ser inget problem?

Ok för dig att vi tar emot 159k ensamkommande 2018? 90% födda 2001.
Citera
2017-09-08, 20:44
Avslutad
Citat:

Varför ska du ha turen att ärva dina föräldrar?
Du råkade bara bli deras barn genom ett gigantiskt lotteri där själar flyger omkring innan de dimper ner i en livmoder.

Så, all äganderätt ska bort med ditt synsätt.
Citera
2017-09-08, 20:46
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Varför ska du ha turen att ärva dina föräldrar?
Du råkade bara bli deras barn genom ett gigantiskt lotteri där själar flyger omkring innan de dimper ner i en livmoder.

Så, all äganderätt ska bort med ditt synsätt.
Jag skulle gärna sett att arv går in i ngn form av pensionsfond eller liknande.
Nu har man tex helt tagit bort skatten på arv, när blev Sverige detta högerland, jo under Reinfeld 👎🏻
Senast redigerad av AussieRedMan 2017-09-08 kl. 20:48.
Citera
2017-09-08, 20:50
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:

Är du retorisk nu? "Intressant vinkel" är en av många artighetsfraser som du måste känna till.
Eller är din tro att pengarna kommer från bankomaten, och din tanke att tillvaron är ett slags lotteri, och att man kan byta bort sin nitlott genom att flyga till just Sverige, där samhället är så lättlurat, ger bort pengar gratis och riksdagsmän välkomnar alla och skrattar "welcome", man får IDkort med valfritt namn och ålder på, Alien's passport så du kan flyga fram och tillbaka mellan familjen och hemlandet, medan man cashar in sina bidrag rakt in på kontot/ kontona man fått i Sverige med sina olika identiteter.
Citera
2017-09-08, 20:52
Avslutad
Citat:
Hur funkar den där turen egentligen?

Deltar man i ett lotteri innan man föds? Var köper man lotterna i så fall och hur sker dragningen?
Citera
2017-09-08, 20:53
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:

Den liknelsen finns redan i Gamla Testamentet. Två kvinnor strider om ett barn som båda säger att det är deras. Och det är ju mycket orättvist att bara den ena av dem har ett barn.

Kung Salomo löser frågan genom att ge order om att en soldat skall dela barnet med ett svärd, så får kvinnorna var sin halva.

Den ena kvinnan tycker det är rättvist. Den andra säger, Nej ge den andra kvinnan barnet hellre än att dela det rättvist!

Vilken av kvinnorna tror du var barnets moder?

Bättre med något för någon. Än inget för alla, hur rättvist det än är.

Måste också tillägga, att välstånd lika med "lägre entropi" inte kan uppstå spontant i mänskliga samhällen, utan måste gå hand-i-hand med en minimering av parasiter och rovdjur för att kunna utvecklas.

Däremot kan sådana "öar" av välstånd växa och sprida sig utåt. Så de "öar" med kombinationen av välstånd och låg frekvens av rovdjur och parasiter som faktiskt råkar finnas måste skyddas mot just invasion av rovdjur och parasiter så att de kan växa och fler människor kan få leva i en sådan "ö".

"Rättvisa" nu meddetsamma, i den form som sker nu genom just invasion av rovdjur och parasiter, är en katastrof, inte bara för Sverige utan för hela världen. No future.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2017-09-08 kl. 21:05.
Citera
2017-09-08, 20:55
Avslutad
Citat:
Jag skulle gärna sett att arv går in i ngn form av pensionsfond eller liknande.

Visst att du skulle. Bullshit. Säg att det är sant, hur många tror du håller med dig? Hur många välbeställda vänstermänniskor är beredda att ge upp sina arv eller acceptera att deras pengar inte kommer att gå till deras barn? Utan lottas ut.

Grundfrågan handlar om äganderätt - till Sverige i detta fall.

Anser man att en afghan har precis lika mycket rätt till Sverige och svensk välfärd som en etnisk svensk har, urholkar man äganderätten vilket betyder att det avskaffandet kan sträcka sig hur långt man vill.

Det är dessutom oerhört fräckt att anse att någon annan ska betala för att du ska känna dig god.
Citera
2017-09-08, 20:58
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Den liknelsen finns redan i Gamla Testamentet. Två kvinnor strider om ett barn som båda säger att det är deras. Och det är ju mycket orättvist att bara den ena av dem har ett barn.

Kung Salomo löser frågan genom att ge order om att en soldat skall dela barnet med ett svärd, så får kvinnorna var sin halva.

Den ena kvinnan tycker det är rättvist. Den andra säger, Nej ge den andra kvinnan barnet hellre än att dela det rättvist!

Vilken av kvinnorna tror du var barnets moder?

Bättre med något för någon. Än inget för alla, hur rättvist det än är.
Var en dålig liknelse.
Finns i Koranen en bättre där Mohammed säger att alla trogna muslimer skall dela lika på alla tillgångar.
Citera
2017-09-08, 21:06
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Var en dålig liknelse.
Finns i Koranen en bättre där Mohammed säger att alla trogna muslimer skall dela lika på alla tillgångar.

Hustrur också? Det är annars väldigt orättvist att några kan ha tre, medan många får gå helt utan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in