Hanif Bali är en typisk gökunge. Jag har nog skrivit detta i tråden "Vad tycker vi om Hanif Bali" eller en liknande tidigare tråd.
Hanif Bali kom till Sverige som tre- eller fyraåring, dvs han uppenbarades inne i Sverige som ett ensamkommande barn. Sådana barn hittas ibland på en station, eller någon lämnar in dem till polisen eller så. Självklart kan en tre-fyraåring inte ta sig på egen hand från Iran, och Bali säger att han minns att en man hade hand om honom under resan, men han vet inte vem den mannen var. Så strängt taget var Bali inte ensamkommande, eftersom någon var med på transporten av honom hit.
Bali dumpades alltså av sin familj i syfte att det svenska samhället skulle ta hand om honom. Och det gjorde vi förstås, man kan ju inte strunta i ett litet barn, hur jävla hänsynslöst kalkylerande och snyltande barnets familj än är. Bali växte upp i flera olika fosterhem och jag vill minnas att han har berättat att det var en svensk fosterpappa som hjälpte honom att bli vad han nu är.
Jag tror att hans familj så småningom kom hit. Ensamkommande minderåriga asylsökande barn har nämligen rätt att återförenas med sin sin familj. Och återföreningen sker förstås i Sverige, inte i hemlandet.
Bali fick förstås utbildning i det svenska skolväsendet och utbildade sig i IT-branschen. När han var kring 22 år gjorde han några datajobb på Moderaternas partikansli. Han var inte moderat, men någon tyckte att detta var en lämplig alibiblatte och så sattes han upp på M:s kandidatlista till riksdagen. 23 år gammal valdes han in i riksdagen i valet 2010.
En annan ungdom som blev M-ledamot på ungefär samma sätt var Anton Abele, som 18 år gammal också valdes in 2010. Han är den yngste svenske riksdagsledamoten någonsin. Abeles merit var att han ordnat protestmöten mot gatuvåldet sedan en ung man knivmördats. Abele insåg att han inte var mogen uppgiften och ställde inte upp i valet 2014.
Jag kan uppskatta Balis utveckling, men kan inte komma över att en invandrargökunge som är här genom ett bedrägeri mot det svenska samhället ska tilldelas viktiga positioner i det svenska samhället.
Det finns gott om liknande gökungar. De flesta kommer aldrig till allmänhetens kännedom, men en annan är Zanyar Adami, som var mediernas gullegris i några år. Han dumpades här som liten, ca 6 år, av sina föräldrar eftersom han har blödarsjuka och föräldrarna tyckte att de svenska skattebetalarna skulle vårda honom till de miljonkostnader det innebär. (Föräldrarna kom senare också hit).
En tredje är Ardalan Shekarabi som föddes av en iransk mor i Storbritannien och blev brittisk medborgare. Modern återvände senare med sonen till Iran, men tog sig så småningom med sonen till Sverige och sökte asyl eftersom hon hade släktingar här. De fick avslag, gömde sig ett par år och fick sedan stanna av humanitära skäl. Som SSU-ordförande i Uppsala var han inblandad i skandaler som fusk med pengar och medlemsfusk. Nu är Shekarabi vår civilminister.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ardalan_Shekarabi
Eftersom jag är så heligt förbannad på allt fusk och bedrägeri med gökungebarn och allt annat fusk av invandrare kan jag aldrig förlika mig med Hanif Bali, hur skickligt han än har vänt sin kappa.