2017-09-08, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Det var lite intressant att läsa om PMs skolgång han var fascinerad av kemi och fysik, inte så konstigt.

På bilden från 1999 har han glasögon, på alla videos på youtube har han inte glasögon, det hittades en kontaktlins på ubåten vilken tillhörde den, hade KW kontaktlinser eller PM?
Var kan man se fotot från när han bar ung?
Citera
2017-09-08, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Det vet inte jag har inte varit i Danmark på många år än mindre i hans hamn. Men okey jag tog bara upp vad man kanske kunde motiverat behovet av sågen ombord, nu vet vi då inte ens om den varit ombord, okey det är ju till åklagarens nackdel då, tack för informationen.
Har han inga stöttor så behöver han ingen såg, då kan man inte hänvisa till det angående den spontana styckningen. Vad finns det för verktyg bevisligen ombord som kan ha används?
Jag läste igår nånstans, i en dansk tidning, att det använts en såg i styckningen. Det är konstaterat efter den obduktion man gjorde på torson. Så inte helt otippat har han använt just den sågen. Och man hittar den inte. Den ligger säkert på havets botten tillsammans med några kroppsdelar. Jag vet inte varför han tog ner sågen, kanske hans kollegor har en förklaring.
Citera
2017-09-08, 11:55
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag läste igår nånstans, i en dansk tidning, att det använts en såg i styckningen. Det är konstaterat efter den obduktion man gjorde på torson. Så inte helt otippat har han använt just den sågen. Och man hittar den inte. Den ligger säkert på havets botten tillsammans med några kroppsdelar. Jag vet inte varför han tog ner sågen, kanske hans kollegor har en förklaring.

Intressant. Har du nån möjlighet att leta fram artikel?
Citera
2017-09-08, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Intressant. Har du nån möjlighet att leta fram artikel?
Tyvärr inte. Det är så många tidningar, och så många artiklar. Jag brukar kika i BT, Ekstrabladet samt Jyllandsposten. Har inte en susning vilken tidning jag såg det i.
Citera
2017-09-08, 12:01
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Tyvärr inte. Det är så många tidningar, och så många artiklar. Jag brukar kika i BT, Ekstrabladet samt Jyllandsposten. Har inte en susning vilken tidning jag såg det i.

Vet känslan. Jag läser också många tidningar och det är svårt att veta vad som stod i vilken. Jag hoppas du trillar över artikeln igen, för påståendet om att torson styckades med såg är högintressant.
Citera
2017-09-08, 12:05
Bannlyst
Citat:
Det viktiga är att kunna placera sågen ombord på båten, finns det inget vittne som sett han ta den ombord och det saknas användning för den, då kan man inte använda den i bevisningen. Skulle det varit som jag sa att man hade virke för att kunna stötta upp skrovet, då kunde man ju placerat den om bord.

Allt som är ikastat kan vi nog glömma att det hittas, kan ta ett exempel.
Vid en brygga har det fallit i en del saker med likvärdig vikt och några kilo tyngre än sågen, dykare (proffs som är statligt anställda) som fanns på platsen efter ett par dygn ombads kolla när de ändå var där och övningsdök, de kunde inte hitta något spår trots att det bara gällde ett litet område på kanske 30*30 meter, halvsströmt saltvatten...

Så det gäller att kunna placera verktyg ombord som kan ha används för styckning, så vad fanns ombord egentligen.
Gick det att se om det var en lite såg kanske, typ metallsåg, en sån skulle ju vara möjlig att ha ombord.
Citera
2017-09-08, 12:05
Medlem
Citat:
Vet känslan. Jag läser också många tidningar och det är svårt att veta vad som stod i vilken. Jag hoppas du trillar över artikeln igen, för påståendet om att torson styckades med såg är högintressant.
Det fick dom ju reda på under obduktionen ett par dagar efter. Då gick de iofs inte ut med hur de visste, de sa bara att de vet att kroppen delats "med vilje". Nu har man gått ut med att det är en såg som använts. Och i och med att Madsen syntes med såg på väg till ubåten samma eftermiddag, och att denna såg inte går att finna nånstans, så är det ju ett väldigt starkt indicium att denna såg använts. Av Madsen. Åklagaren frågade ju Madsen nu vid omhäktningen, "vem tror du har styckat kroppen? Ryssarna?" (ironin av en åklagare är åtminstone inte JAG van vid så jag log när jag läste det). Madsen svarade ganska irriterat att "Detta är fakta, jag begravde henne hel". Minns inte orden men kontentan var detta.
Citera
2017-09-08, 12:11
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Det fick dom ju reda på under obduktionen ett par dagar efter. Då gick de iofs inte ut med hur de visste, de sa bara att de vet att kroppen delats "med vilje". Nu har man gått ut med att det är en såg som använts. Och i och med att Madsen syntes med såg, och att denna såg inte går att finna nånstans, så är det ju ett väldigt starkt indicium att denna såg använts. Av Madsen. Åklagaren frågade ju Madsen nu vid omhäktningen, "vem tror du har styckat kroppen? Ryssarna?" (ironin av en åklagare är åtminstone inte JAG van vid så jag log när jag läste det). Madsen svarade ganska irriterat att "Detta är fakta, jag begravde henne hel". Minns inte orden men kontentan var detta.

Jag har tyvärr inte kunnat följa med så mycket i skeendet och tråden den här veckan, vet därför väldigt lite om häktningsförhandlingen. Men jag läste nu att åklagaren frågade honom om han hade med sig en såg i ubåten. Och med det så vet vi ju indirekt att hon styckades med en såg.

Ja, åklagaren håller inte igen och accepterar inte undvikande eller självcentrerade svar. Gillar det. Lite som åklagaren i Johanna Möller-rättegången.
Citera
2017-09-08, 12:18
Medlem
Citat:
Jag har tyvärr inte kunnat följa med så mycket i skeendet och tråden den här veckan, vet därför väldigt lite om häktningsförhandlingen. Men jag läste nu att åklagaren frågade honom om han hade med sig en såg i ubåten. Och med det så vet vi ju indirekt att hon styckades med en såg.

Ja, åklagaren håller inte igen och accepterar inte undvikande eller självcentrerade svar. Gillar det. Lite som åklagaren i Johanna Möller-rättegången.
Är du intresserad och kan läsa och förstå lite danska så kan du googla ekstrabladet live Madsen. Skrolla ner lite så kommer du till häktningen. Den börjar 14.00 och håller på i 3,5 timme (!). I Sverige tar en sån förhandling max nån timme. Och går verkligen inte in på sådana detaljer som man gör i Madsens fall.
Citera
2017-09-08, 12:43
Medlem
M.Cadys avatar
Kanske har det redan sagts? Detta att PM begår brottet, trots att han visste att han var dokumenterat tillsammans med KW på utfärden, och sedan ihärdigt påstår att han dumpade henne helt i skick, trots återfunnen stympad torso, kvalificerar PM till ta hem titeln dummast i Danmark.
Citera
2017-09-08, 12:48
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Är du intresserad och kan läsa och förstå lite danska så kan du googla ekstrabladet live Madsen. Skrolla ner lite så kommer du till häktningen. Den börjar 14.00 och håller på i 3,5 timme (!). I Sverige tar en sån förhandling max nån timme. Och går verkligen inte in på sådana detaljer som man gör i Madsens fall.
https://www.bt.dk/krimi/peter-madsen-skal-forblive-bag-tremmer-dommer-kraever-computer-undersoegt
Den här är bättre.
Citera
2017-09-08, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Cady
Kanske har det redan sagts? Detta att PM begår brottet, trots att han visste att han var dokumenterat tillsammans med KW på utfärden, och sedan ihärdigt påstår att han dumpade henne helt i skick, trots återfunnen stympad torso, kvalificerar PM till ta hem titeln dummast i Danmark.
Han tänkte med fel huvud helt enkelt. Och tog det för långt. Jag tror inte det är första gången han är för hårdhänt med någon. Men nu gjorde han det med en journalist. Vilket han kom på efteråt. Och då var han tydligen tvingad att ta till extraordinära åtgärder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in