2017-09-08, 12:57
Medlem
Arshys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Cady
Kanske har det redan sagts? Detta att PM begår brottet, trots att han visste att han var dokumenterat tillsammans med KW på utfärden, och sedan ihärdigt påstår att han dumpade henne helt i skick, trots återfunnen stympad torso, kvalificerar PM till ta hem titeln dummast i Danmark.

Dum må han vara, men det återstår att se om han blir dömd. Det finns många som har kunnat komma undan med mord, trots dumhet, vansinniga bortförklaringar och alternativa händelseförlopp. Mats Alm är typexemplet.
Citera
2017-09-08, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arshy
Dum må han vara, men det återstår att se om han blir dömd. Det finns många som har kunnat komma undan med mord, trots dumhet, vansinniga bortförklaringar och alternativa händelseförlopp. Mats Alm är typexemplet.
ot: det skulle hendt i Norge, der kan man dømmes på indisier
Citera
2017-09-08, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellen60
ot: det skulle hendt i Norge, der kan man dømmes på indisier
Man kan dömas på indicier överallt, men de måste vara väldigt övertygande. Här handlar det om ifall det var en olycka eller ett mord. Och just det kan vara svårt att döma utan rimligt tvivel. Håller han fast vid att det var olycka så finns stor risk att han enbart dömas för griftefridsbrott, dvs styckning (trots nekande) och dumpning i havet.
Citera
2017-09-08, 13:23
Medlem
M.Cadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och att han ljuger tills han överbevisas är ganska skrattretande.

Ännu mer huvudlöst är att han ljuger TROTS att han överbevisas.
Citera
2017-09-08, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Cady
Ännu mer huvudlöst är att han ljuger TROTS att han överbevisas.
Ja. Men jag tror att t o m han tycker styckningen är lite väl magstark. Och han måste neka för att behålla ansiktet. Han begriper ju att folk inte kan acceptera det. Han är inte dum på det viset, som GW skulle sagt .
Citera
2017-09-08, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man kan dömas på indicier överallt, men de måste vara väldigt övertygande. Här handlar det om ifall det var en olycka eller ett mord. Och just det kan vara svårt att döma utan rimligt tvivel. Håller han fast vid att det var olycka så finns stor risk att han enbart dömas för griftefridsbrott, dvs styckning (trots nekande) och dumpning i havet.
Men kanske vållande till annans död pga av säkerhetsbrist om dom inte kan motbevisa att det inte var en olycka.
Citera
2017-09-08, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Men kanske vållande till annans död pga av säkerhetsbrist om dom inte kan motbevisa att det inte var en olycka.
Man kan hoppas. Nånstans hoppas jag att han får minst 15 år. Men fan tro´t.
Citera
2017-09-08, 13:46
Medlem
Intressant hur han provade att ändra sin förklaring om varför luckan föll ner från

"Jag snubblade så den stängdes" till "Jag har ingen aning, den bara stängde sig helt plötsligt".

Kan det vara så att hans första förklaring gör det lättare att döma honom till vållande till annans död i högre grad än den nya förklaringen han provade ändra sig till genom att dra en fräckis?
Citera
2017-09-08, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Intressant hur han provade att ändra sin förklaring om varför luckan föll ner från

"Jag snubblade så den stängdes" till "Jag har ingen aning, den bara stängde sig helt plötsligt".

Kan det vara så att hans första förklaring gör det lättare att döma honom till vållande till annans död i högre grad än den nya förklaringen han provade ändra sig till genom att dra en fräckis?
Hans advokat har säkert förklarat det för honom. Att han kan ju säga att egentligen har jag ju ingen aaaaning.
Citera
2017-09-08, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas

Jo, och det är dom små detaljerna som kommer fälla honom. För mord.
Fräckis? Vad menar du?
Citera
2017-09-08, 13:53
Medlem
För fyra timmar sen:

https://www.bt.dk/krimi/raket-madsens-forsvarer-min-klient-har-vaeret-udsat-for-en-meget-traumatisk
Citera
2017-09-08, 13:54
Medlem
Han gräver ju sin egen grav med sina förklaringar. Han påpekar åt ena sidan att andra åkt ut med honom ensam hela 300 gånger (sen då fler gånger med mer än en passagerare). Samtidigt påpekar han hur halt det kan vara på golvet i tornet samtidigt som luckan av någon anledning väger hela 70kg. Och samtidigt påpekar han också hur hans byggen redan var under viss efterforskning för bristande säkerhet.

Lägg ihop två och två...

Borde det då inte vara rimligt att anta att han någon gång insett faran med att först gå upp, lattja runt på torndäcket medan besökaren klättrar upp därefter? Borde det inte vara rimligt att anta om dessa förhållanden gäller och luckan är så enormt ostabil, så borde det vara standard att antingen säkra luckan ordentligt eller hålla i den till alla som tänkt komma upp är uppe, särskilt när även en mindre olycka skulle kunna orsaka ett slut på hans ubåtsfantasier?

Peter Madsen:
Citat:
- Lugen er udstyret med en lukkemekanisme. Noget, jeg har tænkt i den lange tænketid, jeg har haft, er, at Kim har taget fat i lukkemekanismen. Hvis hun har trukket i den, så kan man altså trække lugen ned over sig selv, tilføjer Peter Madsen.

Om det är så och det är lätt gjort att få luckan över sig, känns det ju fullständigt extra skogstokigt att låta en besökare klättra ut ur luckan utan att någon håller i luckan. Låter ju som ett mirakel att detta inte inträffat ett tiotal gånger innan så som han beskriver det sett i relation till alla dessa hundratals ubåtsresor som han haft med besökare. Men igen så är väl detta sannolikt en lögn av en lögn av en lögn för att anpassa sig till saken. Tror inte något på att en olycka orsakade Kim Walls död.
Senast redigerad av Kanelgas 2017-09-08 kl. 14:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in