2017-09-08, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det var ju livsfarligt hur-eller-hur. Han kunde ha satt i halsen och kvävts. Eller fått en hjärtattack eller hjärnblödning - han är i den åldern och dessutom i riskzonen p.g.a. av all fysisk och psykisk stress på sista tiden. Eller fått ett häftigt sjukdomsanfall - gallsten, magsjuka, feber eller vad som helst. Då hade hon suttit där på havets botten och inte haft en aning om hur hon skulle ta upp båten till ytan igen, eller ens kalla på hjälp. Om det ens FANNS någon möjlighet att kalla på hjälp från - sju meters djup? 40??? Hon kunde ha gått en hemsk, långsam kvävningsdöd till mötes, tillsammans med ett lik eller en medvetslös person som också förbrukade syre...

DET skräckscenariot hade jag varit MEST rädd för, när det var just en ubåt. En annan risk var att dom hade blivit rammade av något i u-läge, och vattnet hade forsat in så fort att dom drunknat, innan M hann göra något. Så det var vågdristigt/dumt i alla händelser.

Har du hört talas om en uppfinning som heter mobiltelefon? Man kan ta foto,filma,använda internet,skicka meddelande samt RINGA. Man kan tom ringa nödsamtal. Och syret ombord räcker ett dygn som sagt. Tydligen kände inte PM till den här uppfinningen heller. Nej ,visst ja. Han kastade den i havet för han behövde den inte mer.Snyft! Raket-Madsen dog ju så han behövde ingenting mer i denna världen...stackaren.
Citera
2017-09-08, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Jag funderar över tidslinjen. De går ut vid 19.30. Hoppar över alla som ser dem vinka i tornet på färd ut från hamnen. Vid midnatt siktas han i farleden nordost från Refshalöen utan lanternor. Vid 02.30 anmäls KW försvunnen och eftersökningar börjar inom en timme efter det. Vid 10- tiden får man radiokontakt och vid 11-tiden ber han en båt vänta (medan han öppnar ventilerna) för att han ska göra något som kan bli farligt. Och så hoppar han i vattnet (!? Varför egentligen) och blir räddad.
Han säger själv att Kim dog när de gick upp i tornet för att gå iland. Han har också sagt att "Raket-Madsen dog den 10 augusti om aftonen".
Kan det betyda att de faktiskt befann sig nära Refshalöen när dådet ägde rum? Att han efter det vände ut mot öster ut i farleden mot Saltholm och gick i ytläge utan lanternor, för att sedan styra sydväst in mot Kögebukten. Varför? Dumpade han kroppen i Kögebukten? Gjorde han det på morgonen den 11e?
Vi ska komma ihåg att det är en båt och att den varken i ytläge eller under en dykning kan lämnas helt utan kontroll, vattenrörelsr och strömmar påverkar farkosten hela tiden och det är sannolikt mycket trafik i farleden Öresund. När har han tid att mörda och stycka och dumpa kroppen utan att bli sedd? När kan han låta båten "dreja bi", flyta okontrollerat, så lång tid som det kan krävas?
Sedan väljer han att sänka Nautilus på 7 meters djup, väldigt grunt. Var det tänkt att hon skulle bärgas?

Jeg tror du har rett i at KW ble drept den 10 august og ikke den 11.
Citera
2017-09-08, 01:54
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Sedan väljer han att sänka Nautilus på 7 meters djup, väldigt grunt. Var det tänkt att hon skulle bärgas?

Som jag ser det finns det ingen större tankeverksamhet i Peters hjärna, denna natt. Han går bokstavligen ifrån en kris, till nästa, och nästa kris, allteftersom han panikartat försöker städa spåren efter sig, försöker lösa problemen han har skapat. Hjärnan går på högvarv.

Han befinner sig bokstavligen i en mardröm som han själv har skapat, ifrån början till slut.

Vet att vi ser lite olika på saken. Tror att slutligen vi aldrig kommer att få reda på svaret, detta p.g.a Peter kommer att neka resten utav sitt liv !
Citera
2017-09-08, 02:00
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Om man som du tror på en våldsam våldtäkt följt av mord (eller möjligen efter) så kan det finnas vissa bevis. Torsot var styckat vid knäleden vilket betyder att underlivet är intakt, och kan analyseras.
Jag kan inte hitta någon som helst logik i styckningen. Påståendet (från vissa) att det skulle vara omöjligt att dumpa kroppen utan styckning är nonsens. Om han bara ville dölja spår av liket så vore en dumpning av kroppen intakt vara det enda logiska. Med ordentliga sänken så hade det fungerat. Men då han ägnade sina sista timmar i frihet med att mödosamt stycka kroppen så faller hela det scenariot. Ergo. Han styckade kroppen för att han ville göra det. Jag tror det var hans primära drivkraft och mål.

Jag tror att idén med styckningen i begynnelsen var att sönderdela kroppen i fler delar än vad som verkligen skedde. Inte bara för att förenkla transporten upp genom tornet utan att lättare kunna smussla dom över bord. Vikter skulle förhindra delarna från att flyta upp. Just det här med gasbildning verkar vara något han kände väl till.

När han väl påbörjat styckningen tror jag han snabbt fick klart för sig hur mentalt och tekniskt svårt projektet var, och blev då mer eller mindre tvungen att byta taktik. Rent logistiskt kan det även blivit brist på sänken.. Är rätt övertygad om att delarna som saknas är "viktade".
Citera
2017-09-08, 02:08
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Är det den tidigare nämnda fogsvansen? Rent spontant, är inte en fogsvans ett riktigt dåligt verktyg för att stycka lik? Jag är inte så van så...

Inte alls, av möjliga normalt förekommande verktyg är en vass fogsvans riktigt bra.
Nu har jag inte testat på människor men väl älgar. Bågfil fungerar av flera anledningar knappast alls, och fördelen med såg gentemot kniv är att det inte krävs förkunskaper i styckning och anatomi.
Citera
2017-09-08, 02:36
Medlem
Citat:
Jag funderar över tidslinjen. De går ut vid 19.30. Hoppar över alla som ser dem vinka i tornet på färd ut från hamnen. Vid midnatt siktas han i farleden nordost från Refshalöen utan lanternor. Vid 02.30 anmäls KW försvunnen och eftersökningar börjar inom en timme efter det. Vid 10- tiden får man radiokontakt och vid 11-tiden ber han en båt vänta (medan han öppnar ventilerna) för att han ska göra något som kan bli farligt. Och så hoppar han i vattnet (!? Varför egentligen) och blir räddad.
Han säger själv att Kim dog när de gick upp i tornet för att gå iland. Han har också sagt att "Raket-Madsen dog den 10 augusti om aftonen".
Kan det betyda att de faktiskt befann sig nära Refshalöen när dådet ägde rum? Att han efter det vände ut mot öster ut i farleden mot Saltholm och gick i ytläge utan lanternor, för att sedan styra sydväst in mot Kögebukten. Varför? Dumpade han kroppen i Kögebukten? Gjorde han det på morgonen den 11e?
Vi ska komma ihåg att det är en båt och att den varken i ytläge eller under en dykning kan lämnas helt utan kontroll, vattenrörelsr och strömmar påverkar farkosten hela tiden och det är sannolikt mycket trafik i farleden Öresund. När har han tid att mörda och stycka och dumpa kroppen utan att bli sedd? När kan han låta båten "dreja bi", flyta okontrollerat, så lång tid som det kan krävas?

Är det inte så att ett fartyg som sjunker kommer suga ner en vid sjunktillfället, så man gör bäst i att lämna innan detta sker. Kan ochså ha varit enbart för att sälja iden om en olycka. Han kan ses sitta blöt med en filt runt sig och avleder kanske därmed vissa obekväma frågor
Citera
2017-09-08, 02:59
Medlem
Citat:

Det tror jag inte. Förra ubåten han sänkte blev det inte. Han trodde nog i sin gigantiska enfald att Nautilus skulle möta samma öde.

Som att han är dirigent över en polisutredning, vilken utopi han fortfarande tycks sväva runt i. Rätten tror honom inte, tvärtom .... Men han verkar totalt oemottaglig för verkligheten utan anser att Han vann under denna rättsförhandling och kallar det nöjt för en delseger.

Jösses
Citera
2017-09-08, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Som jag ser det finns det ingen större tankeverksamhet i Peters hjärna, denna natt. Han går bokstavligen ifrån en kris, till nästa, och nästa kris, allteftersom han panikartat försöker städa spåren efter sig, försöker lösa problemen han har skapat. Hjärnan går på högvarv.

Han befinner sig bokstavligen i en mardröm som han själv har skapat, ifrån början till slut.

Vet att vi ser lite olika på saken. Tror att slutligen vi aldrig kommer att få reda på svaret, detta p.g.a Peter kommer att neka resten utav sitt liv !

Han går nog inte i någon panik utan han är en psykopat som gjorde det utan att vara stressad och sen sänkte ubåten för att det inte var städat tillräckligt för att hålla ihop med historien han tänkte berätta.
Citera
2017-09-08, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Huvudet ligger i en väska, säck eller påse, tillsammans med små stålrör. Det kan mycket väl vara så att ålar m.fl. inte tar sig in i den.

Och om myndigheterna bara är enträgna nog, kommer de snart att hitta den.
Jag undrar mest över om de verkligen fortfarande gör seriösa försök att hitta den.

Är bevisläget redan så överväldigande, spermaspår eller liknande, då kanske det inte är värt pengarna det kostar att söka efter hennes huvud.

Jag tror att PM plan var att sänka ubåten men på ett ställe bara han kände till och där han kunde simma in till land. Därför grisade han ner ubåten så mycket under styckningen och hade inga hämningar alls att lämna spår efter sig på detta till synes klantiga sätt.

Hur snabbt förstörs DNA spår i saltvatten i en sänkt ubåt? Tror man hittar information om detta i den dator han inte vill att polisen skall titta i.
Citera
2017-09-08, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Jag tror inte på kris. Man kan se ansiktsuttryck på en människa som krisar. PM visade inget sådant alls. Mer åt hållet kallt beräknande. Överrumplad över den snabba räddningen och eftersökningen men krisade tror jag inte. Hur klarar man av en styckning om man krisar?
Citera
2017-09-08, 03:21
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Med kniv delar ben och armar på några minuter. Huvudet tar inte mer än någon minut att ta bort.
Själva styckningen går fort om du har lite koll på leder mm.
Citera
2017-09-08, 03:23
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han har INTE erkänt styckningen.
Jag såg det sedan, det försämrar hans sak ytterligare.
Jisses vilken blådåre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in