2017-09-07, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Jag är helt överbevisad om att just det med hans självmordstankar var trams och enbart för att spela offerkortet och ett desperat sätt att få sympati i en situation där han inte förtjänar det. Tvivlar starkt på att han haft några seriösa självmordstankar de senaste åren.

Aldrig skulle han tillfoga skador på sig själv, Guds gåva till mänskligheten!
Citera
2017-09-07, 17:51
Medlem
Citat:
Ja du har nog rätt. Även intressant hur överdrivet han provade att överspela hur lite han kände till Kim Wall när han kommer på i land. "Jag vet bara hon heter Kim. Jag gör ingen bakgrundscheck när jag blir kontaktad av journalister." sa han bara sekunder efter polisen frågat om Kim Wall. Han får nog ingen Oscar för det framträdandet heller...

Ett överspel för att spela oskyldig som faktiskt fick motsatt effekt nästan omgående.

Exakt, tänkte på det också. Ett överspel som är så genomskinligt så att det står skyldig stämplat i pannan på honom.
Citera
2017-09-07, 18:09
Medlem
HGs avatar
Jag tror fortfarande på Madsen. Han har ju faktiskt varit väldigt samarbetsvillig med polis och åklagare och om han ville så kunde han ha sagt noll. Wall har säkerligen klantat sig i ubåten och inte sett att Madsen tappade luckan i huvudet på henne.

Tror knappast att Walls huvud hittas med tanke på att det snabbt blir uppätet av fisk och ålar. R.I.P Wall.
Citera
2017-09-07, 18:12
Medlem
Citat:
Ja du har nog rätt. Även intressant hur överdrivet han provade att överspela hur lite han kände till Kim Wall när han kommer på i land. "Jag vet bara hon heter Kim. Jag gör ingen bakgrundscheck när jag blir kontaktad av journalister." sa han bara sekunder efter polisen frågat om Kim Wall. Han får nog ingen Oscar för det framträdandet heller...

Ett överspel för att spela oskyldig som faktiskt fick motsatt effekt nästan omgående.

Förmågan till kommunikation om annat än hans smala intresse dvs raketer och ubåtar är snudd på obefintlig särskilt vad avser mänskliga relationer samt att förstå/sätta sig in i hur andra människor tänker/känner/reagerar. En naturlig följd av empatilöshet samt ett genuint ointresse för andra än sig själv.
Citera
2017-09-07, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jag tror fortfarande på Madsen. Han har ju faktiskt varit väldigt samarbetsvillig med polis och åklagare och om han ville så kunde han ha sagt noll. Wall har säkerligen klantat sig i ubåten och inte sett att Madsen tappade luckan i huvudet på henne.

Tror knappast att Walls huvud hittas med tanke på att det snabbt blir uppätet av fisk och ålar. R.I.P Wall.

Nu vet jag inte om du trollar? Han sa ju först att han släppt av Kim till att börja med. Sen använde han tyngder när han sänkte Kims kropp. Sen har han väl inte delat med sig av var han släppte de övriga kroppsdelarna? Sen sänkte han ubåten med vilje och dessutom råkade han tappa både sin och Kim Walls mobil i havet. Vilket otur. Jättesamarbetsvillig!

Att Peter Madsen pratar så mycket beror nog på en kombination av två faktorer.

1. Han är narcissist och älskar höra sin röst och är övertygad om att han kan överbevisa de som lyssnar att han talar sanning.
2. Indiciekedjan mot honom är så stark att han måste prova slå hål på den.
Citera
2017-09-07, 18:20
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vet du det? Eller tror?

Jag antar att det är så, därav min skrivning med "väl", i bägge meningarna.
Citera
2017-09-07, 18:25
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Vad vi ser spelar ingen roll, det är inte vi som skall knäcka Madsen. Häktningsförhören i DK anses mer betydelsefulla än de vanliga polisförhören eftersom grundlovsförhören sker inför domstol och antecknas i rättsboken.

Så dessa häktningsförhör är prio ett i Danmark och anledningen till att dessa oftast tar timmar där vittnen kallas osv mot Sveriges några minuter för att häkta någon med fulla restriktioner är för att de har ett mycket stark värde så ingen ide att försöka förminska dessa förhör för att du blir borttrollad av media och tappar tråden.

De danska rättsväsendet fixar detta galant skall du se både med eller utan media.

Det är vad dom tror som påpekar att han talar emot sig själv. Därför svarade jag också på deras påstående. Vill du påstå att grundlovsförhören inte innebär att Madsen får ljuga eller att han inte kan ändra sig? Skitprat i så fall skulle jag vilja säga. Han behöver inte ens svara på frågor om han inte vill, så dom kan i princip anteckna vad dom vill.

Citat:
Grundlovsforhøret är muntligt. Domstolens protokoll är ett viktigt dokument och uppgifterna
som presenteras i det anses ha ett starkare värde än uppgifter ur ett polisförhör. Den
anhållne och hans försvarare ska närvara och beredas möjlighet att uttala sig. Vid
förhandlingen prövar domstolen grunderna för häktning (varetæktsfængsel). De grunder som
kan åberopas är i det närmaste identiska med de svenska – flyktfara, kollusionsfara, fara för
fortsatt brottslig verksamhet. Domstolen tar endast ställning till fortsatt frihetsberövad. Under
utredningen förfogar åklagaren över frågan om restriktioner.
Danmark tillämpar muntlighets- och omedelbarhetsprincipen. Den misstänkte har ingen
sanningsplikt men uttalanden gjorda under förundersökningen får åberopas vid
huvudförhandlingen om den åtalade lämnar andra uppgifter. Sådana avvikelser kan påverka
tilltron till den åtalades uppgifter i allmänhet. Dock uppfattas bevisvärdet som tveksamt. Den
misstänkte ska innan han eller hon hörs underrättas om sin rätt att tiga och att underlåta att
avslöja egen brottslighet.

Domstolen ska enligt 82 § i den danska straffeloven vid straffmätningen ta hänsyn bl.a. till att
gärningsmannen frivilligt angett sig och avlagt ett förbehållslöst erkännande eller att
gärningsmannen har gett upplysningar som är avgörande för att klara upp straffbara
handlingar som begåtts av andra. Straffet kan under sådana omständigheter sättas under
det för brottet stadgade straffet eller helt bortfalla. Högsta domstolen i Danmark har i dom
den 4 maj 2011 i mål 102/2011 fastställt en dom på fängelse 12 år och samtidigt bedömt att
straffvärdet låg på fängelse livstid eller i vart fall 16 år, om det inte hade förelegat
förmildrande omständigheter. Dessa bestod i att den dömde hade angett sig själv och erkänt
förhållanden som polisen dessförinnan inte hade kännedom om och att han hade gett
upplysningar som varit avgörande för att klara upp mycket allvarliga brottsliga handlingar
som hade begåtts av andra.
https://www.aklagare.se/globalassets/dokument/rapporter/ovriga-rapporter/2011_-_haktning_och_restriktioner_-_en_europeisk_utblick.pdf
Senast redigerad av Moosky 2017-09-07 kl. 18:33.
Citera
2017-09-07, 18:25
Medlem
trngws avatar
Citat:

Du tror alltså på fullt allvar att någon tredje person, för PM okänd, har fiskat upp KW ur vattnet, plockat bort tyngderna PM försett henne med, styckat henne, och slängt tillbaka henne i vattnet men nu med nya tyngder likadana som hittades i både i PM's verkstad och ubåt?
Citera
2017-09-07, 18:28
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du tror alltså på fullt allvar att någon tredje person, för PM okänd, har fiskat upp KW ur vattnet, plockat bort tyngderna PM försett henne med, styckat henne, och slängt tillbaka henne i vattnet men nu med nya tyngder likadana som hittades i både i PM's verkstad och ubåt?

Huvudet ligger i en väska, säck eller påse, tillsammans med små stålrör. Det kan mycket väl vara så att ålar m.fl. inte tar sig in i den.

Och om myndigheterna bara är enträgna nog, kommer de snart att hitta den.
Jag undrar mest över om de verkligen fortfarande gör seriösa försök att hitta den.
Citera
2017-09-07, 18:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KennyOscarsson
Du påstår att det finns sperma i henne när det inte har klarlagt om det faktiskt gör det. Det är ungefär lika dumt som att jag skulle påstå att det finns bevis på luckan att hon har slagit i huvudet där. Att prata om spekulationer som att det är direkt sanning är inte särskilt givande. Vänta in bevisningen och prata som sagt inte som att dina "teorier" är sanningen. I Sverige och Danmark så har vi oskuldspresumtion om du är emot en rättsstat som bygger på konkreta bevis så föreslår jag att du flyttar till någon form av diktatur.
Jag påstår ingenting. " Finns det" betyder inte " Det finns".

Finns det så sitter han än djupare i skiten.
Precis som andra skriver, der räcker med med en sammanhängande indiciekedja.

Är inte PM's förklaringar trovärdiga så åker han dit. Om det finns bevis på våld mot kön och anal.
Eller att man kan fastställa att BO inte dog på det sätt PM påstår( torde kräva en skalle).
Citera
2017-09-07, 18:34
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:

Men va f..n!?
Hon har klantat sig....är det hennes fel!?
Hon såg inte att han tappade luckan...!?
Vad hade det hjälpt om hon såg det. Huvudet har han troligen "paketerat", åtminstone enligt statistiken. Det är svårt att hitta för att det är litet och sjunker, till skillnad från torso som innehåller gaser. Även ett kraniumfynd kan hjälpa polisen mycket.
Hur hon dött är för oss utomstående ännu en gåta, kanske också för polisen. Men att PM styckat kroppen gör honom mycket misstänkt för mord. Vem styckar ett olycksoffer!!??
Citera
2017-09-07, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Noen her som har en lenke til hvem PM`s fru er?

https://dk.linkedin.com/in/sirid-ane-laursen-958ba943
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in