Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Fabio Pecchia jobbar ju nästan ideellt i Verona. Trodde inte att dom var så pass risiga ekonomiskt. Pecchia var ju annars stor stjärna i Napoli på 90-talet. En fantastisk kreatör. Kom tillbaka sedan för en sejour i klubben efter att inte ha lyckats så himla väl hos Juventus, Sampdoria & Torino. Napoli hade dock gått ner sig vansinnigt sedan Pecchias glansdagar & han lyckades inte rädda kvar klubben i Serie A.
Hittade sammandrag från ett möte med Juventus, laget han sedan lämnade Napoli för. Lite dålig kvalitet på klippet men ändå kul med ett legendariskt starkt Juventus. Det är från 95/96. La vecchia Signora med Paulo Sousa, Gianluca Vialli, Alessandro Del Piero & Fabrizio Ravanelli. Tränas av Marcello Lippi.
Vujadin Boskov tränar Napoli. 1-1 i Turin efter mål av Pecchia & Vialli. Pecchia kommer fri & fintar målvakten vansinnigt snyggt.
Sedan upptäckte jag en spelare som jag inte kände till eller glömt. Carmelo Imbriani!! Vansinnigt vilka klacksparkar han står för i slutet av klippet. Är nära att sätta två praktmål av yttersta kaliber. Vansinne att han inte fick sätta någon av dem!
Imbriani var tydligen en stor talang men som inte lyckades slå igenom i Napoli. Tyvärr är han visst avliden. Dog i sjukdom bara 37 år & lämnade fru & barn. Tragiskt. Träningsanläggningen i Benevento är tydligen döpt efter honom. Det var där han mestadels spelade & även verkade som tränare.
Kolla Imbriani på slutet!
(4 min långt)
https://www.youtube.com/watch?v=veBXDlAsqtk