2017-09-07, 22:21
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja det var så jag tänkte att det var, att man i Danmark gör lite annorlunda än mot här. Men det var någon som hävdade motsatsen.
Vore bra om någon insatt dansk kunde klargöra, fast det lär ju snart visa sig gn mediarapportering om/när psykkollen inleds.

Ja inget kan ju uteslutas i nuläget; det kan ju vara så att han faktiskt seriöst fick en 'knäpp' och agerade psykotiskt.
Men det lär väl nu den danska psykvetenskapen komma fram till.🤔

det är väl rätt ovanligt ändå att man får en psykos om man ser en människa råka ut för en olycka, om man inte redan har benägenhet att utveckla en psykos och den man ser dö är en nära anhörig, och knappt då, att man får en psykos för att man ser en random människa skadas eller dö är nog väldigt ovanligt, om det nu inte var en ren olycka och han kände skuldkänslor för att ubåten var osäker och därför valde att dumpa henne i havet...men de flesta människor som inte direkt hade orsakat hennes död hade nog gått i hamn så fort de kunnat och försökt att förklara/ljuga för att klara sig...nä, jag är rätt säker på att han gjort sig skyldig till dråp på nåt sätt, det fanns väl dessutom likheter med en annan kvinna som hittats styckmördad i Köpenhamn för några år sen?
Citera
2017-09-07, 22:23
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror styckningen var av praktisk betydelse, efter den grova våldtäkt jag tror han begick. Förflyttning, sprida ut, sänk. Han insåg att han inte kunde städa. För mycket blod. Får sova på saken. När han vaknar irrar han runt i Öresund och funderar ut en historia. Den kommer han nog undan med. Han är ju kändis. Klart han blir trodd. Sänker ubåten. 1 timme senare fattar han. Shit. Resten är historia.
Om man som du tror på en våldsam våldtäkt följt av mord (eller möjligen efter) så kan det finnas vissa bevis. Torsot var styckat vid knäleden vilket betyder att underlivet är intakt, och kan analyseras.
Jag kan inte hitta någon som helst logik i styckningen. Påståendet (från vissa) att det skulle vara omöjligt att dumpa kroppen utan styckning är nonsens. Om han bara ville dölja spår av liket så vore en dumpning av kroppen intakt vara det enda logiska. Med ordentliga sänken så hade det fungerat. Men då han ägnade sina sista timmar i frihet med att mödosamt stycka kroppen så faller hela det scenariot. Ergo. Han styckade kroppen för att han ville göra det. Jag tror det var hans primära drivkraft och mål.
Senast redigerad av vallero 2017-09-07 kl. 22:31.
Citera
2017-09-07, 22:25
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Läste dansk tv:s direktrapportering och där framkom att "hårtussar" återfunnits i badrummet och maskinrummet på ubåten. I mina ögon vittnar detta om en strid som utspelat sig i ubåten. Dessutom hittades (hennes) trosor i maskinrummet men åklagaren bad aldrig PM förklara detta. Kanske sparar han dessa detaljer till åtalet?

Hårtussar i maskinrummet.. Tänkt väl det. Hon har alltså böjt sig mer för att kolla den av MP demonstrerade drivningen och råkat få in håret i drivremmen. Resten är historia.

Eller?
Citera
2017-09-07, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Her er portrættet af Peter Madsen
Kristian von Bengtson
blir intervjuad.

- Jeg kan huske, at mine børn var rædselsslagne for ham. De gange de har mødt ham, var han i gang med at kaste med et eller andet og råbte og skreg, fordi han havde tabt eller mistet noget.

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-08-26-her-er-portraettet-af-peter-madsen

Kastade saker omkring sig ropade och skrek när Kristian von Bengtsons barn var i närheten.

En bild på PM i unga år 1999, finns i artikeln.
jättebra. nu kan alla lyssna på rapporteringarna.
Citera
2017-09-07, 22:27
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Om man som du tror på en våldsam våldtäkt följt av mord (eller möjligen efter) så kan det finnas vissa bevis. Torsot var styckat vid knäleden vilket betyder att underlivet är intakt, och kan analyseras.
Jag kan inte hitta någon som helst logik i styckningen. Påståendet (från vissa) att det skulle vara omöjligt att dumpa kroppen utan styckning är nonsens. Om han bara ville dölja spår av övergrepp/våld/mord så vore en dumpning av kroppen intakt vara det enda logiska. Med ordentliga sänken så hade det fungerat. Men då han ägnade sina sista timmar i frihet med att mödosamt stycka kroppen så faller hela det scenariot. Ergo. Han styckade kroppen för att han ville göra det. Jag tror det var hans primära drivkraft och mål.

tror att han styckade panikartat, hittar man en arm eller ett ben från en random människa som har försvunnit så bevisar det ingenting,bara att stackaren kanske hade en skuld till nån lånehaj, men hittar man en arm eller ett ben från en människa där man känner till den människans sista timmar så pekar allt mot att personen mördats av den de träffade sist
Citera
2017-09-07, 22:29
Medlem
rytaris avatar
sånadär friluftsgökar brukar ofta ha något i skallen som inte stämmer, de är adrenalinknarkare, många psykopater finns bland dessa människor
Citera
2017-09-07, 22:32
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Men behovet att städa undan efter hans köttsliga lustar tillgodosetts rimmar väldigt illa med styckning. Styckningen var nog grejen han gick igång på mest. The man is a sicko.
Absolut. Städningen kommer efteråt. Att få ut och sänka kroppen. Att sänka Nautilus. Att berätta om en olycka. Han måste dölja sin mörka sida för att fortsätta vara grandios och ett unikum.
Citera
2017-09-07, 22:33
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Men behovet att städa undan efter hans köttsliga lustar tillgodosetts rimmar väldigt illa med styckning. Styckningen var nog grejen han gick igång på mest. The man is a sicko.
Börjar också tro det. Någon hade sett honom med en såg strax innan. Och en person hade sett en bild i hans dator på en styckad del av en kropp. Om detta stämmer.
Citera
2017-09-07, 22:34
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollpungen
Helt korrekt! Att han runkat i morsans trosor och med fler av dem på huvudet för att känna lukten av fitta. Därefter måste han som du beskriver, gör sig av med dem. Likaså är det i detta fall, fast en kropp, som han fortfarande runkar till..
Trors ditt grova språk är jag benägen att hålla med. Jag tror han är väldigt kluven. Både en riktigt snuskig typ och en önskan att vara super Madsen.
Citera
2017-09-07, 22:36
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Trors ditt grova språk är jag benägen att hålla med. Jag tror han är väldigt kluven. Både en riktigt snuskig typ och en önskan att vara super Madsen.

det behöver ju inte ens vara nåt sexuellt, han kanske bara fick en djävulsk adrenalinkick av att döda någon och sen försöka komma undan med det
Citera
2017-09-07, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunmoonandstars
Ett exempel på detta är vid 1:50:
https://www.youtube.com/watch?v=85apuqUzWCo
En tjej skrattar till i bakgrunden, ubåtsräven vet hur man charmar tjejerna..
Han HAR charm. Det är det som gör honom så farlig med tanke på det facit vi nu sitter med.
Citera
2017-09-07, 22:41
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
det behöver ju inte ens vara nåt sexuellt, han kanske bara fick en djävulsk adrenalinkick av att döda någon och sen försöka komma undan med det
Det är människokännedom som får mig att övertygat tro att det handlar om sex. Adrenalinkickar får vi av att bestiga berg, köra väldigt fort eller kasta oss ut från hög höjd (med fallskärm eller gummiband om fötterna). Men när en man dödar en kvinna i ett trångt, mörkt och slutet rum brukar det handla om sex. Sedan kan den driften ta sig mycket olika uttryck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in