Citat:
Jodå, har velat få fram mer bara men tycker det är tillräckligt intressant. Det som hittills finns är från en källa (A) att KM och MR var goda vänner, hängde ute tillsammans osv. åren efter gymnasiet typ från 86 och över den tid som aktuellt försvinnande ägde rum (källan fanns delvis runt bekanta till KM). Exakt vilken relation eller gemensamma speciella intressen är oklart. Till saken hör dock att en helt annan källa (A, ngt yngre) har intygat den vänskapen även i modern tid, en källa som bott delvis ganska nära dessa herrar. Där behöver jag dock pressa lite mer för att förstå hur bekantskapen sett ut senare år.
Eftersom jag anser dej, Lubbe som trovärdig, och framförallt saklig, så ska du ha stort tack för infon.
Det är svårt att hålla sej ifrån tråden fast den suger. Jag tänker ej tjafsa med nån, utan bara skriva sånt jag anser är viktigt.
De två bodde ju nästan grannar i många år, så konstigt vore om inte M.R ens "kände till" Km, som han påstår.
Vill också säga att bilden (den arrangerade) på "pilot" är vad jag tror autentisk.
Den lilla biten av byxa som kom med, visar sand/jordfärgade typ pilotbyxor.
Såna byxor har M.R för det mesta. Antingen långa eller såna som slutar nedanför knäet. I alla år som jag känt till honom har jag aldrig sett honom i t.ex vanliga blåjeans.
Kolla gärna hans faceb en bit ner. Han har reflexväst och jordfärgade pilotbrallor.
Han har alltså, pilotbrillor,pilotbrallor och pilotutbildning.....Inte så himla vanligt med såna byxor.