2017-09-07, 19:47
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Jodå, har velat få fram mer bara men tycker det är tillräckligt intressant. Det som hittills finns är från en källa (A) att KM och MR var goda vänner, hängde ute tillsammans osv. åren efter gymnasiet typ från 86 och över den tid som aktuellt försvinnande ägde rum (källan fanns delvis runt bekanta till KM). Exakt vilken relation eller gemensamma speciella intressen är oklart. Till saken hör dock att en helt annan källa (A, ngt yngre) har intygat den vänskapen även i modern tid, en källa som bott delvis ganska nära dessa herrar. Där behöver jag dock pressa lite mer för att förstå hur bekantskapen sett ut senare år.

Eftersom jag anser dej, Lubbe som trovärdig, och framförallt saklig, så ska du ha stort tack för infon.
Det är svårt att hålla sej ifrån tråden fast den suger. Jag tänker ej tjafsa med nån, utan bara skriva sånt jag anser är viktigt.
De två bodde ju nästan grannar i många år, så konstigt vore om inte M.R ens "kände till" Km, som han påstår.
Vill också säga att bilden (den arrangerade) på "pilot" är vad jag tror autentisk.
Den lilla biten av byxa som kom med, visar sand/jordfärgade typ pilotbyxor.
Såna byxor har M.R för det mesta. Antingen långa eller såna som slutar nedanför knäet. I alla år som jag känt till honom har jag aldrig sett honom i t.ex vanliga blåjeans.
Kolla gärna hans faceb en bit ner. Han har reflexväst och jordfärgade pilotbrallor.
Han har alltså, pilotbrillor,pilotbrallor och pilotutbildning.....Inte så himla vanligt med såna byxor.
Citera
2017-09-07, 20:28
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Eftersom jag anser dej, Lubbe som trovärdig, och framförallt saklig, så ska du ha stort tack för infon.
Det är svårt att hålla sej ifrån tråden fast den suger. Jag tänker ej tjafsa med nån, utan bara skriva sånt jag anser är viktigt.
De två bodde ju nästan grannar i många år, så konstigt vore om inte M.R ens "kände till" Km, som han påstår.
Vill också säga att bilden (den arrangerade) på "pilot" är vad jag tror autentisk.
Såna byxor har M.R för det mesta. Antingen långa eller såna som slutar nedanför knäet. I alla år som jag känt till honom har jag aldrig sett honom i t.ex vanliga blåjeans.
Kolla gärna hans faceb en bit ner. Han har reflexväst och jordfärgade pilotbrallor.
Han har alltså, pilotbrillor,pilotbrallor och pilotutbildning.....Inte så himla vanligt med såna byxor.

Mycket slående om bilden visar sig vara autentisk!
Citera
2017-09-07, 20:28
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jo vi VET är att det enligt polisen är "pilot" (KM) som är mördaren - PR är INTE "pilot" -

NEJ Pudel, du har FEL. Den som satt anhållen i månadsskiftet maj-juni, och som just nu är utsatt för en slags förundersökning är M.R.
En märklig förundersökning som gjorts upp i hopp om att hans namn inte ska komma ut. Alltså ett KRAV från M.R.
Polisen har varit tvungen att gå honom till mötes, annars skulle han inte "säga nåt". I värsta fall kan han tiga sej ur detta. Vilket jag tror kommer ske, om inga tekniska bevis eller ögonvittnen kommer.
Citera
2017-09-07, 20:38
Medlem
Citat:

Tycker det snarare ser ut som snickarbyxor i piratmodell...har sådana själv! (Elbranschen )?
Citera
2017-09-07, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Hej alla! För första gånge på länge så har jag något att tillföra till tråden. Var idag på campus på universitetet jag pluggar på. Många aktiviteter anordnas och alla beblandas med folk från hela Sverige och tom hela världen.

I min grupp får jag på en gång kontakt med en kille som visar sig inte ha fyllt 30 än. Skittrevlig och pratsam. Han kommer från Mariestad. Vid lunchtid sätter vi oss tillsammans och snackar lite allmänt. Jag känner att jag vill ta upp ämnet HA men tycker att det kan bli ett lite konstigt samtalsämne. Jag bestämmer mig för ta fram mobilen och går in på en av våra stora tidningar. Ubåtsdansken ses på bild och jag känner på en gång att detta är ett sätt för mig att komma in på ämnet. Jag nämner att han verkar vara en galen och han håller med mig. Jag låtsas minnas med "ah just det Mariestad", där kom ju HA ifrån. Undra vad som hände henne. Så svarar han: polisen har en misstänkt och min farsa blev jävlig förbannad när han fick höra detta för den misstänkte har tydligen varit bekant med min farsa. Så han hade ringt upp den misstänkte och frågat vad fan som var frågan och den misstänkte hade blivit väldigt tyst i luren och darrat på rösten.

Jag frågade vad den misstänkte hette och han sa att han inte visste. Men han skulle höra med farsan och återkomma (vi böt nummer). Han sa också att hans farsa hade sagt på telefon : du ger fan i och ringer mig nå mer.

Detta var det jag fick berättat. Försökte återberätta så tydligt som möjligt.

/ T

Av fler anledningar finner jag detta rätt hett tikimon. Återkom gärna som sagt!
Citera
2017-09-07, 21:47
Medlem
lugnåss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Intressant ,då jag uppfattar dig som mycket seriös och trovärdig!

Hej.

Tackar för omdöme.

Åter till sak, då så pass många som "vet" att KM är pilot bör väl således det inte vara några som helst problem att uppvisa bild från/på KM från aktuell tid ?

Jag vet inte hur personen såg ut aktuell tid men var ute på stan under denna period, dock ej aktuell kväll.

Ska villigt erkänna att jag kört förbi fastigheten där pilot ska bo, dock ej någon visuell iakttagelse av denna.

//lugnås.
Citera
2017-09-07, 21:56
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Mycket slående om bilden visar sig vara autentisk!

Under bilden står det klart och tydligt: (för alla som är läskunniga)
Arrangerad bild. Foto: Pernilla Wadebäck/Sveriges Radio

Om ni ändå inte kan ta till er att det varken är KM eller MR man ser på bilden så kan jag berätta att det är p.g.a. säkerhets skäl och för att skydda "pilot's" identitet som man har val att publicera en arrangerad bild under radiointervjun på Radio Skaraborgs sida.

Ugglan har tjatat till leda om hur viktigt det var att "pilot's" identitet skulle skyddas, ja det var t.o.m SÅ viktigt att hen misstänkliggjorde Sveriges Radio med PW & Mats i spetsen för att medvetet ha ljugit ang. huruvida "pilot" tidigare hade varit omnämnd i Flashback-tråden eller inte... Men kan PW alltså delvis ha ljugit när hon med "pilot's" egna ord dramatiskt återberättade intervjun med Helena's förmodade baneman efter mötet på rastplatsen? - Ja, det är fullt möjligt enligt Ugglan. När det i intervjun framkommer att namnet på "mannen med pilotglasögon" ALDRIG TIDIGARE har varit ute i FB-tråden så kan PW alltså medvetet, ljuga lyssnarna rätt upp i ansiktet för att skydda "pilot". Men är det verkligen rimligt och tro att PW frivilligt skulle gå med på att medvetet föra lyssnarna bakom ljuset för att skydda sin väninnas mördare? - Ja det är fullt möjligt enligt Ugglan, som hänvisar till att det hela i sådant fall var en "säkerhets manöver" för att skydda "pilot's" identitet och något som mycket väl kunde ha bestämts efter en hemlig överenskommelse mellan "pilot och radioteamet. Detta TROTS, att en av avsikterna med radiodokumentären var att man hoppades att serien skulle få folk att börja minnas på nytt och att någon då kanske skulle lämna det där sista avgörande tipset, den sista pussel-biten som familjen Andersson så länge har väntat på.

Ugglan har nyligen postat 3-4- inlägg som handlar just om denna påstådda "radio-konspiration", och han gör det medvetet för att sprida osäkerhet och tvivel i tråden. Agendan är uppenbar, konspirations-teorin är alltså ett "verktyg" för att försöka få bort det nu rådande fokuset från KM i tråden, för att misstankarna istället ska riktas mot ett antal andra personer vilka samtliga, tidigare har omnämnts i Flashback-tråden.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-09-07 kl. 22:12.
Citera
2017-09-07, 21:58
Medlem
Väldigt intressanta uppgifter kring MR som kommit fram senaste dagarna. Skulle bara vara för sjukt ifall han skulle visa sig vara inblandad på något sätt.

Om jag får tänkta lite högt så kan ju en förklaring till att pilots namn under inga som helst omständigheter får komma ut, vara just att han ledde skallgångarna och at "alla" i Mstad vet vem han är. Behöver inte vara konstigare än så faktiskt.

Eller om han inte är pilot utan inblandad på något annat sätt (t.ex bistå med bil, bortforsling etc.) och KM är pilot så kan ju det förklara att han nekar till att känna KM för att inte dras in i utredningen.

Det skulle kännas väldigt bra om MR är oskyldig att han kommer in och rätar ut frågetecknen som uppkommit de senaste dagarna

mvh
Citera
2017-09-07, 22:18
Medlem
Citat:

Ugglan som har tjatat så mycket om hur viktigt det var för "pilot" att hans identitet skulle skyddas, ja det var t.o.m SÅ viktigt att Sveriges Radio med PW & Mats i spetsen misstänkliggjordes för att medvetet ha ljugit ang. huruvida "pilot" tidigare hade varit omnämnd i Flashback-tråden eller inte, allt enligt Ugglan. Kan PW alltså delvis ha ljugit när hon med "pilot's" egna ord dramatiskt återberättade intervjun med Helena's förmodade baneman efter mötet på rastplatsen? - Ja, det är fullt möjligt enligt Ugglan. När det i intervjun framkommer att namnet på "mannen med pilotglasögon" ALDRIG TIDIGARE har varit ute i FB-tråden så kan PW alltså medvetet, ljuga lyssnarna rätt upp i ansiktet för att skydda "pilot". Men är det verkligen rimligt och tro att PW frivilligt skulle gå med på att medvetet föra lyssnarna bakom ljuset för att skydda sin väninnas mördare? - Ja det är fullt möjligt enligt Ugglan, som hänvisar till att det hela i sådant fall var en "säkerhets manöver" för att skydda "pilot's" identitet och något som mycket väl kunde ha bestämts efter en hemlig överenskommelse mellan "pilot och radioteamet. Detta TROTS, att en av avsikterna med radiodokumentären var att man hoppades att serien skulle få folk att börja minnas på nytt och att någon då kanske skulle lämna det där sista avgörande tipset, den sista pussel-biten som familjen Andersson så länge har väntat på.

Ugglan har nyligen postat 3-4- inlägg som handlar just om denna påstådda "radio-konspiration", och han gör det medvetet för att sprida osäkerhet och tvivel i tråden. Agendan är uppenbar, konspirations-teorin är alltså ett "verktyg" för att försöka få bort det nu rådande fokuset från KM i tråden, för att misstankarna istället ska riktas mot ett antal andra personer vilka samtliga, tidigare har omnämnts i Flashback-tråden.

Om ugglan har en annan agenda vill jag och kan jag inte sia om men för övrigt anser jag du har rätt i sak här. Du skriver: "Men är det verkligen rimligt och tro att PW frivilligt skulle gå med på att medvetet föra lyssnarna bakom ljuset för att skydda sin väninnas mördare?" Svaret är nej på den frågan, och står det att det är en arrangerad bild så är det givetvis det. Skulle radioteamet ha lagt ut en bild på den misstänkte så hade de satt sig själv i klistret.
Citera
2017-09-07, 22:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
NEJ Pudel, du har FEL. Den som satt anhållen i månadsskiftet maj-juni, och som just nu är utsatt för en slags förundersökning är M.R.
En märklig förundersökning som gjorts upp i hopp om att hans namn inte ska komma ut. Alltså ett KRAV från M.R.
Polisen har varit tvungen att gå honom till mötes, annars skulle han inte "säga nåt". I värsta fall kan han tiga sej ur detta. Vilket jag tror kommer ske, om inga tekniska bevis eller ögonvittnen kommer.

Nej då.

Men du kanske ändå kan svara på när skallgångarna inleddes? var det i sådant fall när MR - "din pilot" var sjukskriven, dvs. veckan efter mordet?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-09-07 kl. 22:59.
Citera
2017-09-07, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugnås
Hej.

Tackar för omdöme.

Åter till sak, då så pass många som "vet" att KM är pilot bör väl således det inte vara några som helst problem att uppvisa bild från/på KM från aktuell tid ?

Jag vet inte hur personen såg ut aktuell tid men var ute på stan under denna period, dock ej aktuell kväll.

Ska villigt erkänna att jag kört förbi fastigheten där pilot ska bo, dock ej någon visuell iakttagelse av denna.

//lugnås.

Finns folk som har bilder från skolkatalog, kommer inte ihåg vem nu. Andra av oss har mer nytagna bilder, men detta har väl länkats till tidigare.
Citera
2017-09-07, 22:26
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:

Om ni ändå inte kan ta till er att det varken är KM eller MR man ser på bilden så kan jag berätta att det är p.g.a. säkerhets skäl och för att skydda "pilot's" identitet som man har val att publicera en arrangerad bild under radiointervjun på Radio Skaraborgs sida.

Ugglan har tjatat till leda om hur viktigt det var att "pilot's" identitet skulle skyddas, ja det var t.o.m SÅ viktigt att hen misstänkliggjorde Sveriges Radio med PW & Mats i spetsen för att medvetet ha ljugit ang. huruvida "pilot" tidigare hade varit omnämnd i Flashback-tråden eller inte... Men kan PW alltså delvis ha ljugit när hon med "pilot's" egna ord dramatiskt återberättade intervjun med Helena's förmodade baneman efter mötet på rastplatsen? - Ja, det är fullt möjligt enligt Ugglan. När det i intervjun framkommer att namnet på "mannen med pilotglasögon" ALDRIG TIDIGARE har varit ute i FB-tråden så kan PW alltså medvetet, ljuga lyssnarna rätt upp i ansiktet för att skydda "pilot". Men är det verkligen rimligt och tro att PW frivilligt skulle gå med på att medvetet föra lyssnarna bakom ljuset för att skydda sin väninnas mördare? - Ja det är fullt möjligt enligt Ugglan, som hänvisar till att det hela i sådant fall var en "säkerhets manöver" för att skydda "pilot's" identitet och något som mycket väl kunde ha bestämts efter en hemlig överenskommelse mellan "pilot och radioteamet. Detta TROTS, att en av avsikterna med radiodokumentären var att man hoppades att serien skulle få folk att börja minnas på nytt och att någon då kanske skulle lämna det där sista avgörande tipset, den sista pussel-biten som familjen Andersson så länge har väntat på.

Ugglan har så rätt i det. Programmet var en konspiration MOT "pilot", i samband med polis. Och M.R gick i fällan. Så enkelt är det. Tänker man till ordentligt så förstår man det. Samtidigt måste man ta i M.R med silkesvantar. Såna här knep från polis och media är inte ovanliga. Om det är enda sättet att fånga en mördare så tar man till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in