2017-09-07, 18:46
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du tror alltså på fullt allvar att någon tredje person, för PM okänd, har fiskat upp KW ur vattnet, plockat bort tyngderna PM försett henne med, styckat henne, och slängt tillbaka henne i vattnet men nu med nya tyngder likadana som hittades i både i PM's verkstad och ubåt?
Tyngderna protesterade han väl inte direkt emot, vill minnss att han sa att liknande fanns i hans verkstad. Det var nylon-spännbandet med Biltema på som inte var samma som han använt, enligt PM. Det var väl pinsamt att det kom fram att han handlar där kan jag tro!
Citera
2017-09-07, 18:46
Medlem
Ingen bra gatuadress. Där skulle inte jag gå en mörk natt. Men centralt dock
Citera
2017-09-07, 18:47
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jag tror fortfarande på Madsen. Han har ju faktiskt varit väldigt samarbetsvillig med polis och åklagare och om han ville så kunde han ha sagt noll. Wall har säkerligen klantat sig i ubåten och inte sett att Madsen tappade luckan i huvudet på henne.
Citat:
Du tror alltså på fullt allvar att någon tredje person, för PM okänd, har fiskat upp KW ur vattnet, plockat bort tyngderna PM försett henne med, styckat henne, och slängt tillbaka henne i vattnet men nu med nya tyngder likadana som hittades i både i PM's verkstad och ubåt?

Jag undrar hur sannolikhetssiffrorna ser ut för något sånt här? 0,00000000001%?

Nej. Det är så osannolikt att det kan vi stryka direkt. Peter Madsen har styckat henne. Men eftersom han ljuger om detta, trots att de tekniska bevisen visar på annat, så kan man lugnt utgå från att han ljuger om fler saker - utöver de lögner som redan avslöjats.

"Luckan på huvudet" är troligen en omskrivning av att han slog in skallen på henne.
Citera
2017-09-07, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Men är du trög?
PM var en känd personlighet, det kan du inte komma ifrån. Och nej, Kim kände inte honom eftersom hon, du, jag eller ens någon på denna jord kan känna ALLA människor på jorden.

Det är skillnad att hoppa i en båt med en okänd (och det är ju fan att man ska behöva förklara att en okänd i detta fallet betyder "en människa som varken är känd för en själv eller för samhället/media i stort") än att hoppa i en båt med en kändis.

Självklart känner man sig tryggare med en för allmänheten känd person och med vittnen som vet EXAKT var man befinner sig, än med en människa man aldrig sett, aldrig hört talas om och därmed inte vet vad denne livnär sig av eller zippo zero nada!

Jag hade med lätthet tagit en biltur med Sven Melander medan min sambo vinkade av oss inför bil-provkörningen om jag var potentiell köpare av hans bil exempelvis. Men jag hade inte gjort det med en random "Anders Andersson".
Ser du inte den skillnaden är det lönlöst att skriva ett enda ord till om saken. R.I.P ditt förstånd.

Ditt stora misstag är att du tycks tro att det är tryggare att hoppa i bilen med en ”fulle rulle – Melander” DÄRFÖR att du har sett honom i tv – än en random Anders Andersson.
Citera
2017-09-07, 18:56
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Tyngderna protesterade han väl inte direkt emot, vill minnss att han sa att liknande fanns i hans verkstad. Det var nylon-spännbandet med Biltema på som inte var samma som han använt, enligt PM. Det var väl pinsamt att det kom fram att han handlar där kan jag tro!

Vad jag förstod så medgav han att tyngderna som hittades på torson liknade de som fanns i hans verkstad, möjligen medgav han till och med att de skulle kunna ha kommit därifrån. Så nej, han protesterade inte emot tyngderna i sig, men han har, som sagt, vidhållit att "bältet" inte var det han satte på KW, och på själva remmen satt ju vikterna, så jag tolkar "bältet" som rem och vikter tillsammans. Det vore ju än mer märkligt om han erkänner vikterna men inte bältet.

Jag uppfattade hans svar om vikterna som ett erkännande om att de kom från hans verkstad, även om det var ett något indirekt sådant.
Citera
2017-09-07, 18:56
Medlem
valleros avatar
Det är naturligtvis väldigt bra för utredningen att PM blånekar till styckningen.

Att det kommer gå att bevisa att detta skedde ombord är ingen högoddsare, och vad ska PM säga då? Han har noll trovärdighet redan, och skulle han plötsligt ändra sin historia en tredje gång så lär den inte förbättras.

Hade han erkänt styckningen, så hade hans redan usla historia om olycka och den fullständigt omotiverade dumpningen av olycksoffret inte blivit sämre (det går liksom inte). Brottet mot griftefriden hade möjligen ansetts som grövre, men ändå en petitess jämfört med mord.

Vi vet ju inte vad PM anger för skäl till varför han tyckte det var en bra idé att göra sig av med kroppen, men man kan anta det mest uppenbara - att han desperat försökte bli rentvådd från all misstanke för att skydda sin "karriär". Att han i det ögonblicket tänkte att ingen kommer sammankoppla honom med KWs försvinnande om han bara säger att han släppt av henne. Det låter absurt (och det är det också), men vi antar att det är någonting åt det hållet.

Han uppger följdaktligen initialt för polis och sjöräddning via radio att han släppt av henne på Refshaleøen kvällen innan när han får frågan om var KW befinner sig. Men han uppfattar även att polisen är mycket intresserad av honom och ubåten (vilket han av ngn konstig anledning inte räknat med) och han vet ju att den ser ut som ett slakthus inuti. Dags för en hastigt och mycket hafsigt uttänkt Plan B. Han säger sig ha problem med ubåten, inväntar räddning, och sänker sedan skeppet med öppen lucka.

När han väl kommer iland, är allt frid och fröjd enligt PM. Tummen upp och synd att Nautilus sjönk men... Fullständigt oberörd. Kim vem? Ja, ja hon den där journalisten.
Han har synliga blodbesudlingar i ansikte och på händerna, men PM bekymrar sig inte direkt över det. Han är ju en riktig karlakarl.
Nu vill han bara hem till sin fru (som han inte bor med) och katt.

Först när den väntande polisen syr in honom på förhör inser han allvaret. Först då går det upp för honom att han inte längre är Raket-Madsen, utan en skäligen misstänkt brottsling. Att sänkningen inte skulle räcka för att skölja bort alla bevis blev för Madsen mer och mer uppenbart. Att polisen heller inte ens i början trodde på storyn om att han satt av henne vid land, och omedelbart började ta alla möjliga prover från hans kropp och naglar gjorde den store vetenskapsmannen bekymrad.
Dags för Plan C.
Han erkänner direkt att KW är död genom en olycka, och att han "begravt" henne till havs. Det förklarar alla blodspåren tänker han.
Och nöjer sig med det. När sedan KWs torso flyter upp finns ingen Plan D.

Kroppen är bevisligen styckad, genomborrad av stick för att minska gasbildning och försedd med sänken. Av någon anledning så kan han inte komma på ett bra skäl till varför han styckat kroppen och blånekar till det men håller fast vid allt det andra. Han menar alltså att ngn helt annan har hittat KWs sänkta kropp efteråt, styckat den och sedan sänkt kroppsdelarna igen.

Han kommer förmodligen bryta ihop när det bevisas att han styckat kroppen. Han har en otroligt hög uppfattning om sig själv (möjligen psykopat), och vissa saker är för honom otänkbara. Hans nuvarande story är för honom trovärdig, och låter honom behålla en inbillad värdighet. Allt han gjort är att som kapten gett stackars Kim som fick tornluckan i huvudet en värdig havsbegravning.
När styckningen bevisas kommer han krackelera. Men jag är säker på att polisen har mer. Mycket mer.
Citera
2017-09-07, 18:58
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Vad jag förstod så medgav han att tyngderna som hittades på torson liknade de som fanns i hans verkstad, möjligen medgav han till och med att de skulle kunna ha kommit därifrån. Så nej, han protesterade inte emot tyngderna i sig, men han har, som sagt, vidhållit att "bältet" inte var det han satte på KW, och på själva remmen satt ju vikterna, så jag tolkar "bältet" som rem och vikter tillsammans. Det vore ju än mer märkligt om han erkänner vikterna men inte bältet.
...inte märkligare än alla andra uppgifter han lämnat 😆
Citera
2017-09-07, 18:58
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Noen her som har en lenke til hvem PM`s fru er?

Citat:
Ursprungligen postat av sno
https://dk.linkedin.com/in/sirid-ane-laursen-958ba943

https://twitter.com/siridlaursen
https://ing.dk/blog/2015-alt-kan-ske-173788
Citera
2017-09-07, 19:00
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Där är vi oeniga. Jag tycker det är extremt svårt att förstå.

Om vi nu fortsätter med din hypotes att Kim dog mer eller mindre momentant i en olycka:

I det ögonblicket han börjar stycka Kim Wall begår han ett massivt misstag på så många sätt. Det finns ingen rationalitet bakom det alls (med din hypotes). Kim är död och kommer vara saknad. Alla vet att Peter Madsen är den sista som setts ihop med henne och om han ens har den minsta kunskap till hur polisen jobbar borde han inse att polisen kommer vara otroligt intresserad av både honom och ubåten relativt snabbt samt att en sanering av ubåten efter en styckning är extremt krävande att utföra på ett sätt som gör att utredarna inte hittar något som ifrågasätter PMs historia att han släppte av Kim Wall och allt var frid och fröjd.

Så han hade varit i stora problem hur som helst, vare sig en torso hittats eller ej. Varför har vi hittat massa blod från Kim Wall i ubåten Peter Madsen? Jo , alltså, öööö, jo alltså, nu var det så här att... nu ska ni lyssna, det var så här att... ööö...

Vad ska Peter Madsen säga då? Han måste i princip erkänna att hon råkade ut för något ganska allvarligt i ubåten eftersom det var så mycket blod, men då är ju hans story att hon släpptes av och Peter Madsen hade NOLL oro för henne (som man tydligt ser när han går i land) inte längre trovärdig. Varför sa du inte att hon råkade ut för ganska stor olycka i din båt? Du måste väl förstå att det är viktigt för efterforskning efter hennes försvinnande?

Så med din hypotes är styckningen 99.9% irrationell. Han ger sig själv bara en mikroskopisk chans att undvika att hennes fatala olycka i hans ubåt kan komma till känna samtidigt som han inte blir siktad för mord eller brott mot griftefriden. Det är ju det enda scenariot som är mer fördelaktigt för PM än att larma, åka i land omedelbart. Samtidigt utsätter han sig för en uppenbar risk att bli dömd för brott mot griftefriden (oberoende om någon del av Kim Wall hittats), samtidigt som han med sitt agerande riskerar att bli mordåtalad för ett mord han ej begått och som han sannolikt lätt ej blivit dömd för om han bara larmat, åkt till land och berättat sanningen.

Så nej, enligt spelteori är hans agerande givet den hypotesen du har, inte alls logisk.
Applåder till dig som orkar försöka förklara hur det realistiskt ligger till, men du talar för döva öron.
Citera
2017-09-07, 19:04
Medlem
Mooskys avatar
Læs hele historien på borsen.dk: http://borsen.dk/nyheder/generelt/artikel/1/350710/landsret_peter_madsen_skal_forblive_faengslet.html #ixzz4s0suRW8F
Landsret: Peter Madsen skal forblive fængslet
Citat:
I kæreskriftet til landsretten argumenterer hans advokat, Betina Hald Engmark, blandt andet for, at politiet udelukkende har fremskaffet beviser for, at der skal være sket skader på Kim Walls lig, efter at hun er død.

Byretsdommer Anette Burkø fortalte tirsdag, at der i sagens detaljer er en såkaldt begrundet mistanke om, at han har dræbt Kim Wall. Hun mener også, at han på fri fod vil forsøge at forpurre den videre efterforskning.

"Der er ikke givet nogen rimelig forklaring på, at man har kastet afdøde i vandet. Og forklaringen stemmer ikke overens med det, man har fundet på afdødes torso," sagde dommeren tirsdag.

Dansk motsvarighet till Hovrätten anser att Madsen ska sitta kvar häktad.
Citera
2017-09-07, 19:09
Medlem
Kan fortfarande inte förstå varför PM ville ha häktningsförhandlingen offentlig? En gåta. Han gjorde ju bara sig själv till ett ännu större åtlöje inför allmän beskådan.

Måste helt enkelt ha att göra med hans narcissistiska störning, att han har ett stort behov av att synas och höras. Någon annan anledning kan jag inte komma på.
Citera
2017-09-07, 19:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Kan fortfarande inte fatt varför PM ville ha häktningsförhandlingen offentlig? Gjorde ju bara sig själv till ett ännu större åtlöje inför allmän beskådan.

Måste helt enkelt ha att göra med hans narcissistiska störning att han har ett stort behov av att synas och höras. Någon annan anledning kan jag inte komma på.

Givetvis detta är en person som tror hela världen börjar och slutar med honom själv. Ett tydligt ytterligare bevis på att han denna störning är att han pratar om sig själv i tredje person.

Det kommer förmodligen som en chock för honom att rätten inte tror på honom för fem öre. Sedan ytterligare en chock att folket inte heller protesterar i Köpenhamn för att han ska bli fri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in