2017-09-06, 23:04
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Hans försvar säger att han har andra sexuella preferenser men att det inte gör honom till en mördare.
Och han erkänner S/M klubbar under åklagarens fråga, samt det här med strypsex som vid ett tillfälle i ett rollspel.- Står på Bt.dk i deras rapportering.

Jag får nog också säga att danskan är lurig att få exakta detaljer om vad fan han säger vilket också avspeglat svensk medias rapportering. Och det är nästan ingen blaska som rapporterar exakt samma.

Jo, såklart säger hon så, det ät hennes jobb!

Tror nog åklagaren lade detta fokus därför att de redan har jobbat med motivbilden tillsammans med bevisningen och fynden , annars skulle utfrågningen haft en annan vinkel så tror jag.

Jag har endast följt BT live och extrabladets live, utomordentliga rapporter som bör vara mest adekvata att utgå ifrån stämmer.
Går jag in på Aftonbladet live så får jag yrsel av ungdomarnas pladder!
Citera
2017-09-06, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Någon som har koll på tidsförloppet? Madsen påstår att de var nere i två timmar under vattnet, och sedan när de skulle gå upp så föll luckan ned på henne?

Inte i sådan detalj, nej, tyvärr. Mycket tyder ju dock på att något hänt mellan ca. 21:30 och midnatt då ett fartyg var nära att krocka med ubåten (PM hade nog uppmärksamheten riktad på något annat då).

Radaruppgifterna har vi inte sett (de är vad jag vet ej släppta) men de ger ju förhoppningsvis en bättre bild över tidsaxeln.

Vad jag förstått har PM tidigare uttryckt att han pga tidigare incident är rädd för att krocka med fartyg. Att han då körde / låg med släckta ljus / utan lanternor i en farled är en mycket kraftig indikation på att något var väldigt fel ombord.

Att PM skulle dyka med ubåten mitt i en farled är inte särskilt sannolikt vilket i så fall innebär att han inte var i den riskabla positionen pga nyss genomfört dyk. Han hade inte heller koll på trafiken i närområdet.

Att PM då låg och sov kan vi utesluta. Det hade varit lika intelligent som att lägga ut sovsäcken på en vältrafikerad motorväg och sedan ta en tupplur där.
Citera
2017-09-06, 23:07
Medlem
trngws avatar
Citat:
Med den information som jag känner till anser jag inte att det rent juridiskt finns tillräckligt för att fälla honom för mord. Det krävs mer bevis och detaljer.

Jag tycker nog att det finns tillräckligt med indicier för att fälla för mord, men det är ju inte alls säkert att en domstol håller med om det. PM's lögner och motsägelser skall också läggas på detta.

Men lägg sedan till all den bevisning som polisen har som vi inte känner till. Bara en sådan sak som nämndes att obduktionsrapporten innehåller saker som är "mycket försvårande" för PM.
Citera
2017-09-06, 23:08
Medlem
Citat:
Någon som har koll på tidsförloppet? Madsen påstår att de var nere i två timmar under vattnet, och sedan när de skulle gå upp så föll luckan ned på henne?
Detta går att kolla med radar-plottert som innehåller en tidaxel.
Citera
2017-09-06, 23:08
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Om min pojkvän/flickvän vet att jag har åkt tillsammans med en mentalpatient till en ödestuga, kommer patienten vara friskare och bete sig ”normalt” bara därför att mina närmaste vet att jag är där tillsammans med honom? ELLER är mentalpatienten lika sjuk för det och beter sig också därefter?

Tänk på alla ”kändispedofiler”, eller kändisar som använder droger eller kändisar som har psykiska sjukdomar/störningar...

Det konstiga i detta fall är att nästan alla skribenter här på FB, KW irl och KW:s pojkvän etc. tycks glömma bort/glömt bort det faktum att Madsen är GALEN..

Jag har missat att PM var en mentalpatient. För mig var han en person som gjort sig känd för vetenskapliga experiment/byggen. Excentrisk krångelpelle med samarbetssvårigheter.
Det är ju massor av kända människor som är speciella i sitt slag, men inte fan är det tippat att de mördar och lemlästar.
Att nu i efterhand påstå att man kunnat se det komma är lika påhittat som PM egna lögner.
Citera
2017-09-06, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
här är ett stycke från liverapporteringen hos BT när åklagaren läser upp Madsens egen första förklaring som sedan skrivits ned.
här säger han inget om hur han bundit henne

Nej, där säger han inget om hel kropp alls. Det var före torson dök upp och visade sig vara styckat på alla övriga delar som han berättar en ny historia där han framhåller t.ex. fötter samt luckskadan på huvudet. Dom delar som är saknade. Så hans utsaga går därför vare sig verifiera eller falsificeras utifrån just dom kroppsdelarna. Det vet han.

Men torson som för Madsen oväntat dök upp kan fortfarande berätta mycket. Troligen mer än han anar.

Hans Grandiositet blir hans fall. Nu har han fyra hela veckor att slipa på sin historia så att i nästa variant där kommer han bevisa att han är helt utom skuld förutom den heroiska insatsen att se till att hon fick en värdig sjöbegravning.

Varje ny historia säger i sig också något, han kommer att snärja in sig i sitt eget nät av lögner.

Han har ingen aning om hur åklagaren leder utredningen än mindre vad dom exakt vet eller vilka resultat dom väntar på.

Under tiden får han vackert sitta och rita/berätta på sin nästa variant.
Citera
Medlem
trngws avatar
Här är en kommentar i Metro som påvisar den motsägelse PM gör om hur strumpbyxorna åkt av. GP gav samma beskrivning i live-rapporteringen.

"
Fyndet av strumpbyxor och trosor, som åklagaren berättar om, förklarar Madsen med att strumpbyxorna togs av för att repet skulle gå att fästa vid den döda kroppen och att då även trosorna följde med.
"

Ställ detta mot den utsago som citerats flera gånger i tråden, där MP säger att strumpbyxorna åkte av när han skulle hissa upp kroppen.
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du får väldigt gärna kopiera det stycket med tidsangivelse. Svårt att tro att jag missat det.
https://www.bt.dk/krimi/peter-madsen-skal-forblive-bag-tremmer-dommer-kraever-computer-undersoegt
Här läste jag. Orkar inte leta upp exakt var det stod om att han bundit benen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Vet inte om det var så han menade. Men mest troligt att han hissat upp henne via fötterna så har fötterna varit uppåt, har då repet lossnat kunde strumpbyxorna hängt med, tror dock inte trosorna hade hängt med också.
Men jag gissar på att det var hans utsaga.
Remmar runt benen går inte alltid bra:
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/224364
Citera
2017-09-06, 23:11
Medlem
Citat:
Här är en kommentar i Metro som påvisar den motsägelse PM gör om hur strumpbyxorna åkt av. GP gav samma beskrivning i live-rapporteringen.

Förstår inte detta tjat om strumpbyxor ni håller på med. PM har styckat henne, allt detta med strumpbyxor som åker av är helt irrelevant.
Citera
2017-09-06, 23:13
Medlem
trngws avatar
Google översätter Buntband med kabelbindere på danska, och spännrem blir strop.

Tveksamt alltså att nylonstrip skulle vara buntband, lutar mer åt någon form av spännrem, särskilt med tanke på kontexten.
Citera
2017-09-06, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Exactly my point. Man bör alltså hitta en hel del spår från styckningen. Men vi har inte hört om ett enda sådant spår. Under häktningsförhandlingen undvek man snarast att tala om styckningen. Antingen har polisen inga spår alls vad gäller den biten, eller så har man större delen av sitt case där och vill inget avslöja om det. Dock har jag förstått att den misstänkte löpamde får ta del av all information som framkommer under utredningens gång, i Danmark. Så det polisen hittat, har Madsen fått veta. Detta skulle också vara en anledning till att det inte är så vanligt med isolering vid häktning i Danmark, till skillnad från Sverige.
Har inte erfarenhet från dansk förhörsmetodik men är nog inte så olik andra metoder att få fram sanningen. Man håller på en hel del fakta för att kunna spräcka MGM på vad som sagts tidigare. Vid häktnings förhandlingar släppel man endast så mycket som framkommit att man är säker på att få fortsatt häktning, inte mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in