Citat:
Nej, det kommer vi aldrig att att säkert få veta, men uppenbarligen fattade han helt enkelt ett snabbt beslut, där och då, att "ge fan i alltihopa".
Och till er som verkar tro att ett självmord alltid planeras och att det skrivs avskedsbrev osv...kan jag berätta att det ofta, när det handlar om unga människor, så fattas såna beslut i ett ögonblick, av impuls och utan planering, och ofta utan föregående tecken på att personen tänker avsluta sitt liv.
En faktor att räkna med i såna impulsiva tankar, är om Patrik nyligen fått SSRI-preparat utskrivet. Om så är fallet, så ökar risken för impulsiva självmord under de första veckorna/månaderna med medicinen.
Den borde inte alls få förskrivas till någon enda person under 50 år, enligt mig.
Att tänka rationellt är inget man gör i dessa fall, man ser bara att man gör sina nära en tjänst att bara försvinna från jordens yta.
Det tror jag han gjorde, och jag tror att man kanske så småningom kommer att finna en del bevis, nånstans efter järnvägsspåret...tråkigt nog.
Det här är inget jag önskar att någon ska behöva uppleva, men det sker väldigt ofta.
Mina tankar och mitt deltagande till de anhöriga, och förhoppningen att någon gång få hem pojken...om inte annat för att ha en grav att gå till.