2017-09-06, 21:14
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag drar inga förhastade slutsatser.

Det är ett faktum att trosorna inte kan åka av om benen är bundna. PM kan inte förklara hur det kan gå till, inte ens kvinnor kan förklara det även om PM inför en häktningsdomstol försöker att inbilla sig det.

Poängen med min frågeställning är att PM har skitit i det blå skåpet, målat in sig i ett hörn. Han kan kan komma dragandes med vilka förklaringar han vill, dock så måste allt han säger vara rimligt, PM kan begå brott och skicka skrot ut i Östersjön men aldrig bryta mot fysikens lagar.

Du nu får du ge något med underlag här som att han inte kan förklara detta med att kläder åkt av då benen var bundna.
Det är ingen poäng så länge du inte kan visa att det är som du påstår. Kom igen nu annars blir det bara snömos nivå.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Googla ekstrabladet live madsen. Då kommer du till dansk liverapportering. Läs noga. Jag hade börjat runt 15.00 om jag var du. De håller på ytterligare ett par timmar. Så ha tålamod och läs.
Det duger inte utan länka direkt eller så strunta i det. Jag tänker inte sitta och leta igenom text för att någon påstår något så drastiskt som att han pratat emot sig själv. Återkom med länk.
Citera
2017-09-06, 21:16
Medlem
Citat:
Fortfarande fast i övertygelsen att om inte tre poliser och två domare bevittnar mordet som samtidigt filmas av tre oberoende filmteam, så finns det inget case!

Nja, juridiken fungerar ju så att det måste vara fastställt utom rimligt tvivel. Det krävs lite mer detaljer för att domare skall kunna döma honom.
Citera
2017-09-06, 21:19
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Så som du framför det har jag aldrig beskrivit det hela, men det jag har beskrivit framkom vid GP's liverapportering av den senaste häktningsförhandlingen, som inleddes med en uppläsning av vad som sagts vid den första. Och då framkom dessa detaljer. Så kolla www.gp.se och texten i deras live-rapportering, ändå från början. Där finns det.

Så här rapporterar GP att uppläsningen av vad PM sagt vid första häktningsförhandlingen löd

"Underkläder slets i samband med att kroppen hissades upp, hävdar Madsen. Åklagaren undrar varför kroppen saknade trosor. Madsen tycker att åklagaren kan fråga kvinnor i rättssalen, om hur trosor kan försvinna från kroppen i samband med att strumbyxorna gör det.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/madsen-h%C3%A4ktas-misst%C3%A4nkt-f%C3%B6r-mord-1.4602730

Det är långt ifrån hans senare utsago om att han tog av henne strumpbyxorna för att kunna knyta fast repet, som sedan användes för att hissa upp henne.
Citera
2017-09-06, 21:21
Medlem
I live-rapporteringen från Ekstrabladet står inget om att han band händer och fötter. Han skriver att han band ngt runt henne och drog henne upp och strumpbyxor och trosor drogs av.
Hmmm...
Var kom det det där ifrån? Vem har läst det?
Citera
2017-09-06, 21:21
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Jag fortsätter att bli häpen över det faktum att dåren fick för sig att begrava henne till sjöss.

Det finns ingen vettig logisk förklaring till detta - utom att dölja nåt/göra sig av med bevis/kroppen.

Givetvis förstår vi alla detta - utom idioten själv. Speciellt när han påstod att hon haft en olycka.

Vilken nolla. Verkligen en ren bedrift att kuka till det såhär.

Jag sätter en tia på att han bedöms som exeptionellt psykiskt störd.

Liksom andra här misstänker jag att dåren nog haft ihjäl ett par till kvinnor under åren.
Citera
2017-09-06, 21:23
Medlem
Citat:
Han skriver att han band ngt runt henne och drog henne upp och strumpbyxor och trosor drogs av.

De får väl göra experiment med en levande person som har exakt samma trosor och strumpbyxor som KW och testa med rep om de verkligen kan slitas av. Låter väldigt osannolikt. Tror inte på det. Han har styckat kroppen och tagit av strumpbyxor och trosor, kanske för att minska flytförmågan.
Citera
2017-09-06, 21:23
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Nej, torson flöt ju upp igen.

Järn väger en del. De var 3,5 diameter x 6,5 cm långa och 11 till antalet efter vad jag läste någon (reporter) snappat upp.
Säg 300g st - x 11 = något över 3 kg.

Och det räckte inte eftersom torson vägde betydligt mer.
Håller med om att vikten är otillräcklig. Men det kan ju från början ha varit fler linor med rörstumpar och att dessa av någon anledning lossnat.
Citera
2017-09-06, 21:25
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag vill bara påpeka att en stilig familjefar med skräddarskydd kostym och en underbart vacker och trogen fru hemma kan mycket väl gå till prostituerade för att han vill bli piskad/vill piska eller för att han vill leka kiss och bajs leker eller för att han vill bli kränkt/vill kränka eller "våldta" /bli "våldtagen".

Samma sak gäller unga vackra kvinnor med stiligare och trogna pojkvänner.

Vi som har vistats på FB några år vet att det som verkar "konstigt, ologiskt och helt onormalt" är något vissa människor föredrar. Och det syns inte utanpå.
Hon skulle skriva en artikel om honom. Menar du att du tror att hon hade det som förevändning för att ha sex med honom?
Skulle en ung tjej gå till prostituerade menar du?
Tror det är extremt ovanligt att en tjej vill ägna sig åt sådant som du nämner.
Citera
2017-09-06, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Så här rapporterar GP att uppläsningen av vad PM sagt vid första häktningsförhandlingen löd

"Underkläder slets i samband med att kroppen hissades upp, hävdar Madsen. Åklagaren undrar varför kroppen saknade trosor. Madsen tycker att åklagaren kan fråga kvinnor i rättssalen, om hur trosor kan försvinna från kroppen i samband med att strumbyxorna gör det.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/madsen-h%C3%A4ktas-misst%C3%A4nkt-f%C3%B6r-mord-1.4602730

Det är långt ifrån hans senare utsago om att han tog av henne strumpbyxorna för att kunna knyta fast repet, som sedan användes för att hissa upp henne.
I liven sa han att han band henne med ett rep och hissade upp henne. Han band "något han hade i båten" om hennes kropp för att hon skulle sjunka. Men det var inte det som polisen visat honom på bild. Sänkena som hon hade på sig på bilden liknar dom han har i verkstaden.
Säger Madsen.
Suck.
Citera
2017-09-06, 21:26
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Tre knop någonting var det väl, som hyfsad promenadtakt.

Det var redan under första världskriget som britterna utvecklade den första aktiva sonaren för att jaga ubåtar med. ASDIC hette den och det kan väl inte uttalas på annat sätt än ass dick vilket kanske kan passa bra bland PM:s sexuella specialiteter. Undrar om brittiska amiralitetet tänkte på det när de döpte sin sonar för 100 år sedan?

Först 1880 började ordet användas som slang för penis, troligtvis inom brittiska militära kretsar. Det tog dock många årtionden innan det började bli mer allmänt brukat, så jag skulle gissa att det bara är ett sammanträffande som ingen brydde sig om då.
Citera
2017-09-06, 21:31
Medlem
Det här med rörbitarna tyder faktiskt på att det var oplanerat. Otillräcklig vikt. Hade han planerat detta hade han väl tagit med sig några rejäla vikter, stenar eller liknande.

Att han skulle ha rörbitar och en rejäl tyngd verkar märkligt. Varför inte bara en stor tyngd och ordentligt med rep runt kroppen? Nu tyder det på att endast rörbitarna utgjorde tyngden. Det tyder på att han fick ta det som fanns tillgängligt.

Ändå lite märkligt att han inte hittade mer vikter att fästa på kroppen. Ubåten borde vara full av prylar med tillräckligt vikt man kan fästa. Stekpannor, verktyg etc.
Citera
2017-09-06, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du nu får du ge något med underlag här som att han inte kan förklara detta med att kläder åkt av då benen var bundna.
Det är ingen poäng så länge du inte kan visa att det är som du påstår. Kom igen nu annars blir det bara snömos nivå.

Det duger inte utan länka direkt eller så strunta i det. Jag tänker inte sitta och leta igenom text för att någon påstår något så drastiskt som att han pratat emot sig själv. Återkom med länk.

Här är länken till Ekstrabladets live-referat:
http://ekstrabladet.dk/112/article6806629.ece
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in