2017-09-06, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Källa på det??
Haha. Jag har såklart ingen källa på att det inte var planlagt, lika lite som du har källa på att det var planlagt.
Även om han är galen är det ganska osannolikt att han planlade att mörda henne redan innan och sedan låtsas som han lämnat henne i land för att sedan sänka båten.
Citera
2017-09-06, 19:47
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Nej- det sas i dansk rapportering att makarna bodde på en båt.
Inte i u-båten.
Det är inte så ovanligt att folk bor i båtar-typ en pråm. Det skulle röra sig om en vanlig båt -
var båten var belägen sas aldrig. Tror inte att det menades att den fanns i varvs området.
Säger man att de bodde på en båt-antar jag att båten/pråmen låg i vatten. Inte torrdocka.
(Jag lyssnar på danska rapporteringar då jag just nu befinner mig i Skåne.)
Det har sagts i den där boken om Madsen- att han och hans fru lever i öppen relation.
Han har u-båten för lite "egna äventyr" tycks det,
till hans "verkstad " bjöds svenska strippan/prostruerade kvinnan.
Han har då tre olika boenden/övernattnings ställen.

Finns ju en hel del båtar som folk bor på runt om i Köpenhamn och även i närheten av PM´s verkstad. Kolla på Google Earth.

En artikeln om nuvarande status för Rumlaboratoriet inkl kommentarer....

https://ing.dk/artikel/raketbyggeriet-hos-rml-ligger-stille-paa-fjerde-uge-204781
Citera
2017-09-06, 19:48
Medlem
---
Senast redigerad av Picasso2 2017-09-06 kl. 19:50.
Citera
2017-09-06, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Han har ju erkänt att hon dog och att han dumpade henne havet. Lär ju knappast vara någon annan som hittat henne, styckat hennes kropp och sänkt den med rör då. Så han har ju indirekt erkänt.
Ja så långt är jag med men om han erkänt de där metallrören. Han har erkänt till olycka men inte mord som det garanterat är.
Citera
2017-09-06, 19:50
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har PM förklarat hur trosorna kunde åka av när benen var bundna?

Känns spontant som om att PM är samma typ av mördare som Nerijus från Litauen som mördade LH i Blomberg.

Intresse för S/M.

Tillfället gjorde mördaren så att säga.

Detta är en av de punkter där PM, om medierapporteringen stämmer, har sagt emot sig själv.

Dels har han påstått att de åkte av när han försökte dra upp henne med rep bundet runt benen. (Vid första häktningsförhandlingen)
Dels har han påstått att han tog av dem för att kunna knyta repet runt benen. (Vid andra häktningsförhandlingen)
Citera
2017-09-06, 19:53
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är lite sorgligt att alla i rättsapparaten vet att det är han som mördat och gjort allt detta med Kim. Men kanske inte kan bevisa det så att han blir fälld. Som utredare hade jag blivit otroligt frustrerad om han kommer undan med griftefridsbrott.

Det är lite anmärkningsvärt hur alla i den här tråden helt glömmer bort att man kan bli dömd på indicier I alla fall i Sverige, minns t.ex. Arbogamorden.

Det finns nog indicier så det räcker, om man bara lyckas övertyga rätten om att KW faktiskt blev mördad. Dvs, kan argumentera för att olyckan inte kan ha gått till som PM beskriver, vilket jag tycker vi redan visat i tråden att den inte kunde.
Citera
2017-09-06, 19:53
Medlem
johanjosefssons avatar
Styckar man en kropp ÄR man tillräckligt kallblodig för att kunna begå ett mord. De flesta brukar bara dra med sig kroppen till någon skog och dumpa/gräva ner den. Inte stycka och klyva i människokött! Möjligtvis om man tagit Rohypnol och Alkohol...
Citera
2017-09-06, 19:55
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Jag skulle inte åka ubåt ensam med en främmande kvinna heller.. vem vet? Hon blir hysteriskt och galen nere under vattnet och börjar dra i alla spakar. Kanske drogad av fulcrack. Drar fram ett vapen. Dessutom oduglig vid en nödsituation. Oduglig över huvud taget. Nä skulle vägra att åka ensam med en kvinna.

Varför åka ensam med en kvinna i en ubåt? Det är som att ta med en höna.. lika kompetent och bara i vägen. Självklart hade han andra planer...
Citera
2017-09-06, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Ja så långt är jag med men om han erkänt de där metallrören. Han har erkänt till olycka men inte mord som det garanterat är.
Han verkar inte ha erkänt rören, mer än att han har likadana på verkstaden.
Även om det verkar troligt att det är mord är det inte garanterat i nuläget. Finns en liten chans att det faktiskt var en olycka, han fick panik, styckade kroppen och sänkte den med rör.
Han är ju trots allt en kändis och tycker säkert hans rykte är extremt viktigt, ryktet ser inte så bra ut när han styckat en kropp.
Det är såklart inte rationellt tänkande i det stora hela, men han kanske tänker så just nu. Det är inte omöjligt.
Citera
2017-09-06, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Där ser man , bara att trä bandet igenom rörbitarna alltså. Då förstår jag att vittnet som hittade torson tog det för en "kaede"kedja .
Det kan ju på håll då se ut som länkar.
Men dessa små rörbitar kan väl inte väga så många gram/styck så att det skulle hålla nere torson.
Citera
2017-09-06, 19:59
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Varför åka ensam med en kvinna i en ubåt? Det är som att ta med en höna.. lika kompetent och bara i vägen. Självklart hade han andra planer...

Ja jag håller med. Skönt att du är här så har man en vettig person att diskutera med..

Edit. Fast du menar väl inkompetent
Citera
2017-09-06, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Men dessa små rörbitar kan väl inte väga så många gram/styck så att det skulle hålla nere torson.
Nä precis, det gjorde de ju inte heller. Torson flöt ju iland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in