2017-09-06, 16:30
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Du förstår ju vad jag menar! Prinzezzan har grävt ner sig i försvaret av PR på ett sätt som inte är normalt om det hade handlat om en för honom/henne "bara" en helt okänd person. Till stora delar har detta försvar varit Prinzezzans hela inriktning i tråden. Det känns bara "för mycket". Det är vad jag menar.

I sådant fall anser jag att du själv agerar på precis samma sätt som Prinzezzan, den enda skillnaden är att du försvarar KM.
Citera
2017-09-06, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Ja, jag adresserade gm i min text, vilket jag också skrev. Jag förutsätter att han läser här.
Att skriva begripligt utan affekt och bli feltolkad i en tråd där utropstecknen är fler än kommateringar och punkter förvånar mig.

Hardbeck får ett pm senare, som han kan delge Rudge.

Haha det var ju Du som feltolka mitt svar - Gav dig beröm och sedan "slängde bollen" jag vidare till "du"= förrövaren som Du skrev om.
Och vad det gäller PM så har jag inte sett något ännu.
Vi har en psykolog i tråden - men man har därför inte rätten att underskatta människor utifrån deras tolkningar.
Citera
2017-09-06, 16:32
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
I sådant fall anser jag att du själv agerar på precis samma sätt som Prinzezzan, den enda skillnaden är att du försvarar KM.

Vad var det nu då som jag skrev i PM till dig för typ en timme sedan? Om KM?
Citera
2017-09-06, 16:37
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ja, min riktning är att fallet blir löst! Allt engagemang som kan hjälpa till att få det här fallet löst är ett bra engagemang, och den inställningen har jag haft från första början. Jag har skrivit till Pudelfrillan och förklarat att kände ett behov av att testa ett sidospår, men det mottogs visst med misstänksamhet.

Ditt eventuella relation till Pudelfrillan får du hantera på egen hand, det ska väl inte tråden behöva intressera sig för?
Att fallet blir löst borde ju vara ett självklart intresse för alla som engagerar sig på sitt sätt i tråden.
Att gradera engagemang som du tenderat göra med Prinzezzan är ju härskarteknik a la carte.... Sluta nu upp med det så blir det bra.

Såååå....nu kollar jag med dig också huruvida du vet om HP är involverad i Helenas försvinnande eller om han sitter inne med info som är okänt för oss i tråden?
Nån som lutar åt MR eller PR borde ju ha lite koll på HP......för inte kan väl hans namn ha missbrukats för att förstärka en viss teori?
Citera
2017-09-06, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan

OCH du försvarar MR - eller vad är skillnaden?

Mina tankar är det ju lika bra att förklara - för du kommer ju hitta på en story annars i ditt svar.
Jag tror KM är pilot.
MR som lite klurig att placera just nu. Troligtvis inblandad.
PR skulle kunna vara det - men troligtvis inte.
MR och PR måste ju känt till varandra på Statt.
PU som en minglande figur som vandra omkring i Mariestad under sen tiden HA försvann. Kanske varit med att forsla bort HA.

Nu får vi se hur fort Pudel sågar ovanstående.
Citera
2017-09-06, 16:42
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Ditt eventuella relation till Pudelfrillan får du hantera på egen hand, det ska väl inte tråden behöva intressera sig för?
Att fallet blir löst borde ju vara ett självklart intresse för alla som engagerar sig på sitt sätt i tråden.
Att gradera engagemang som du tenderat göra med Prinzezzan är ju härskarteknik a la carte.... Sluta nu upp med det så blir det bra.

Såååå....nu kollar jag med dig också huruvida du vet om HP är involverad i Helenas försvinnande eller om han sitter inne med info som är okänt för oss i tråden?
Nån som lutar åt MR eller PR borde ju ha lite koll på HP......för inte kan väl hans namn ha missbrukats för att förstärka en viss teori?

Jag har ingen aning. Jag vet inte ens vem HP är. Jag har inte brytt mig om att läsa de påstådda Facebook-inläggen. Det där är ju något som Twiggy driver, och jag tror inte på MR som "mannen med pilotglasögon", även om jag - med det öppna sinne som jag har - har ventilerat vissa tankar om MR. Men nej (!), jag vet inte vem HP är och jag tror inte att MR är "mannen". Om han sedan skulle ha kommit att bli indragen i ett senare skede eller kanske skulle veta något är däremot något helt annat.
Citera
2017-09-06, 16:54
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
På vilket sätt är det förkastligt att vara personligt engagerad?
Jag själv är personligt mkt engagerad i att bringa klarhet i varför Hå*kan P*ersson dragits in i tråden men utan att få svar. Jag reagerar djupt på ett personligt plan. Är det fel alltså?

Detta hade Hå*kan P*ersson skrivit på MR:s sida och det kommenterades här i tråden.
(Hittar inte nu var det stod)
Citat:
Håkan Persson: Det känns som att det är mer logiskt att man låser in dem som ertappats med vapen och dem som är misstänkta för mord och mordförsök, istället för att de får röra sig i frihet med eller utan skyddsväst.
Det är väl den enda kopplingen som synts (vad jag sett)
Senast redigerad av Grandpa 2017-09-06 kl. 17:01.
Citera
2017-09-06, 16:58
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Detta hade Hå*kan P*ersson skrivit på MR:s sida och det kommenterades här i tråden.
(Hittar inte nu var det stod)

Dewt är väl den enda kopplingen som synts (vad jag sett)
Det finns inget dolt budskap där, enligt mig. H*kan är en sådan kille som pratar rent ut, om än snällt! Jag såg inget konstigt i det där alls iallafall...
Citera
2017-09-06, 17:00
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Det finns inget dolt budskap där, enligt mig. H*kan är en sådan kille som pratar rent ut, om än snällt! Jag såg inget konstigt i det där alls iallafall...
Jag såg inget konstigt heller...
Det kan ändå bli en följetong här om man vill - och OM det var det som avsågs - eller inte.
Senast redigerad av Grandpa 2017-09-06 kl. 17:02.
Citera
2017-09-06, 17:10
Medlem
Citat:

Klart att HP har koll, liksom ASP, vem som är pilot.
Citera
2017-09-06, 17:11
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
OCH du försvarar MR - eller vad är skillnaden?

Mina tankar är det ju lika bra att förklara - för du kommer ju hitta på en story annars i ditt svar.
Jag tror KM är pilot.
MR som lite klurig att placera just nu. Troligtvis inblandad.
PR skulle kunna vara det - men troligtvis inte.
MR och PR måste ju känt till varandra på Statt.
PU som en minglande figur som vandra omkring i Mariestad under sen tiden HA försvann. Kanske varit med att forsla bort HA.

Nu får vi se hur fort Pudel sågar ovanstående.

Jag har aldrig någonsin försvarat MR - vart för du allt ifrån?
Nej story's är snarare din paradgren.
Citera
2017-09-06, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Nu har du nog fått saker lite om bakklöven, Rudge. Skulle hans alibi vara att man hellre åker till Göteborg än Mariestad??? Leta gärna upp det inlägget och visa det!

PR:s alibi handlar om att han den aktuella natten var i Göteborg, hos en flickvän.

Det är alltså bara en enda person som utgör alibi, dessutom en flickvän?
Låg PR i lumpen vid denna tid? Vet du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in