2017-09-06, 13:32
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
.

Var detta om MaRu eller om PR? Och var har jag hävdat att detta var ett alibi?
Citera
2017-09-06, 13:34
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Fast i ditt fall handlar det inte om åsikter, utan om ett djupt personligt och engagerat försvar av PR - hur dumt det än blir.

Jo, det är min åsikt - grundat på mina undersökningar.
Citera
2017-09-06, 13:36
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jo, det är min åsikt - grundat på mina undersökningar.

Ta den där om Rödluvan också.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-09-06 kl. 13:52.
Citera
2017-09-06, 13:38
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Var detta om MaRu eller om PR? Och var har jag hävdat att detta var ett alibi?
Om du undrar så gå tillbaka och läs. Du spelar dum lika bra som vissa väljer att spela glömska.
Du minns vad du vill och kan överbevisa allt med uttalanden. Det funkar inte hela vägen ut.
Sluta nu och älta, det där är mina uppgifter och min källa. Passar inte det dig så passar inte det dig.
Nu tycker jag vi återgår till fakta, har du några över huvud taget....
Citera
2017-09-06, 16:05
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Är du bara här för att backa upp eller vad?

PR har varit ett huvudämne i tråden sedan många år. Polisen hade honom som huvudmisstänkt i många år (och det finns säkert poliser som har det än idag). Varje gång som Prinzezzan hoppar in och försvarar honom poppar den där lite konstiga känslan upp att något är "konstigt" med alltsammans. Och just på grund av att Prinzezzan återfaller i detta djupt personliga försvar av PR gjorde att jag tog till orda. Det var den enda orsaken!

Men konstigt är det: PR var tidigare ihop med Ulrika, Helenas syster. Helena försvinner. PR underrättas om detta bara två dagar senare – men minns inte vad han gjorde när exets syster försvann? Detta anser jag vara omöjligt, en ren bluff. Han blev ju underrättad redan på måndagen, bara ynka två dagar efter det att Helena försvann. Då måste det man gjorde två dagar tidigare vara lika förevigat i skallen som en fil är det på en SSD-disk. Det är helt uteslutet att PR inte direkt skulle ha koll på vad han gjorde den där lördagskvällen/natten. Totalt uteslutet!

Alltså, anledningen till att jag gick in i diskussionen om PR var för att Prinzezzan återföll i ett djupt personligt försvar av PR. Ingen annan anledning fanns.

Du har fått två PM idag, och i det sista (var det väl) står det precis vad jag tror om vem som är "mannen med pilotglasögon" och att jag har testat ett sidospår några dagar (jag ville få in reaktioner). Men döm om min förvåning när jag över en natt gick från att ha varit en bundsförvant till att bli misstänkt för att vara både Kl*s och mördare! Jag har också förklarat för dig att det kommer att komma mer förklarande information framöver, men att du måste ge dig till tåls. Kan du nu sluta attackera och misstänkliggöra mig?
Senast redigerad av Ugglan. 2017-09-06 kl. 16:15.
Citera
2017-09-06, 16:10
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
PR har varit ett huvudämne i tråden sedan många år. Polisen hade honom som huvudmisstänkt i många år (och det finns säkert poliser som har det än idag). Varje gång som Prinzezzan hoppar in och försvarar honom poppar den där lite konstiga känslan upp att något är "konstigt" med alltsammans. Och just på grund av att Prinzezzan återfaller i detta djupt personliga försvar av PR gjorde att jag tog till orda. Det var den enda orsaken!

Men konstigt är det: PR var tidigare ihop med Ulrika, Helenas syster. Helena försvinner. PR underrättas om detta bara två dagar senare – men minns inte vad han gjorde när exets syster försvann? Detta anser jag vara omöjligt, en ren bluff. Han blev ju underrättad redan på måndagen, bara ynka två dagar efter det att Helena försvann. Då måste det man gjorde två dagar tidigare vara lika förevigat i skallen som en fil är det på en SSD-disk. Det är helt uteslutet att PR inte direkt skulle ha koll på vad han gjorde den där lördagskvällen/natten. Totalt uteslutet!

Alltså, anledningen till att jag gick in i diskussionen om PR var för att Prinzezzan återföll i ett djupt personliga försvar av PR. Ingen annan anledning fanns.

Du har fått två PM idag, och i det sista (var det väl) står det precis vad jag tror om vem som är "mannen med pilotglasögon" och att jag har testat ett sidospår några dagar. Jag har också förklarat för dig att det kommer att komma mer förklarande information framöver, men att du måste ge dig till tåls. Kan du nu sluta attackera om misstänkliggöra mig?

På vilket sätt är det förkastligt att vara personligt engagerad?
Jag själv är personligt mkt engagerad i att bringa klarhet i varför Hå*kan P*ersson dragits in i tråden men utan att få svar. Jag reagerar djupt på ett personligt plan. Är det fel alltså?
Citera
2017-09-06, 16:11
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Sant, men inläggen tas ej bort utan döljs för oss vanliga användare. Moderatorerna kan fortfarande läsa det som dolts.

Lustigt att ni båda är så insatt i detta, själv har jag aldrig hört talas om det.

Eller är det så att du "backar upp" även i det här fallet, för att stärka trovärdigheten i påståendet?
Citera
2017-09-06, 16:12
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
På vilket sätt är det förkastligt att vara personligt engagerad?
Jag själv är personligt mkt engagerad i att bringa klarhet i varför Hå*kan P*ersson dragits in i tråden men utan att få svar. Jag reagerar djupt på ett personligt plan. Är det fel alltså?

Du förstår ju vad jag menar! Prinzezzan har grävt ner sig i försvaret av PR på ett sätt som inte är normalt om det hade handlat om en för honom/henne "bara" en helt okänd person. Till stora delar har detta försvar varit Prinzezzans hela inriktning i tråden. Det känns bara "för mycket". Det är vad jag menar.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-09-06 kl. 16:19.
Citera
2017-09-06, 16:20
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Du förstår ju vad jag menar! Prinzezzan har grävt ner sig i försvaret av PR på ett sätt som inte är normalt om det hade handlat om "bara" en helt okänd person. Till stora delar har detta försvar varit Prinzezzans hela inriktning i tråden. Det känns bara "för mycket". Det är vad jag menar.

Du borde kanske inte tala om för mig vad jag ska förstå och hur jag tolkar olika skribenter. Du är ju liksom inte nån form av facit....eller hur? Jag förstår fortfarande inte var "felet" ligger.

Ska det vara kriteriet på en "seriös" postare, så lär väl folket här decimeras rätt rejält. Engagemang verkar mest vara positivt för dig om det går i din riktning och sen inte trampar ditt ego på tårna.
Citera
2017-09-06, 16:25
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Varje gång som Prinzezzan hoppar in och försvarar honom poppar den där lite konstiga känslan upp att något är "konstigt" med alltsammans.

Men konstigt är det: PR var tidigare ihop med Ulrika, Helenas syster. Helena försvinner. PR underrättas om detta bara två dagar senare – men minns inte vad han gjorde när exets syster försvann?

Alltså, anledningen till att jag gick in i diskussionen om PR var för att Prinzezzan återföll i ett djupt personligt försvar av PR. Ingen annan anledning fanns.

Du har fått två PM idag, och i det sista (var det väl) står det precis vad jag tror om vem som är "mannen med pilotglasögon" och att jag har testat ett sidospår några dagar (jag ville få in reaktioner). Men döm om min förvåning när jag över en natt gick från att ha varit en bundsförvant till att bli misstänkt för att vara både Kl*s och mördare! Jag har också förklarat för dig att det kommer att komma mer förklarande information framöver, men att du måste ge dig till tåls. Kan du nu sluta attackera och misstänkliggöra mig?

Det finns saker i tråden just nu som är BETYDLIGT KONSTIGARE än det du nu gör ALLT som står i din makt för att försöka belysa.

Varför förklarar du dig ang. orsaken till att du gick in i diskussionen? det här är inte alls likt dig Ugglan.

Jag attackerar inte dig, det är din egen tolkning av situationen. Jag lyfter fram saker i ljuset som jag anser måste komma till trådläsarnas kännedom, detaljer som dom själva sedan får göra en egen tolkning och bedömning av.

Jag misstänkliggör dig tills motsatsen är bevisad, det får du står ut med. Det finns för många konstigheter just nu för att bara sopa det hela under mattan, ok?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-09-06 kl. 17:24.
Citera
2017-09-06, 16:28
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det finns saker i tråden just nu som är BETYDLIGT KONSTIGARE än det du nu gör ALLT för att belysa.

Varför förklarar du dig ang. orsaken till att du gick in i diskussionen? det här är inte alls likt dig Ugglan.

Jag attackerar inte dig, det är din egen tolkning av situationen. Jag lyfter fram saker i ljuset som jag anser måste komma till trådläsarnas kännedom, detaljer som dom själva sedan får göra en egen tolkning och bedömning av.

Jag misstänkliggör dig tills motsatsen är bevisad, det för du står ut med. Det finns för många konstigheter för att bara sopa det hela under mattan, ok?

Och ändå var vi världens tummisar (inte minst i PM) ända tills för bara några dagar sedan när jag råkade börja testa det där sidospåret. Jag skrev till dig i PM alldeles för någon timme sedan att det kommer förklarande information. Är du intresserad av den informationen? I så fall hoppas att jag att du börjar behandla mig med samma respekt som du visade mig för bara några dagar sedan.
Citera
2017-09-06, 16:29
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Du borde kanske inte tala om för mig vad jag ska förstå och hur jag tolkar olika skribenter. Du är ju liksom inte nån form av facit....eller hur? Jag förstår fortfarande inte var "felet" ligger.

Ska det vara kriteriet på en "seriös" postare, så lär väl folket här decimeras rätt rejält. Engagemang verkar mest vara positivt för dig om det går i din riktning och sen inte trampar ditt ego på tårna.

Ja, min riktning är att fallet blir löst! Allt engagemang som kan hjälpa till att få det här fallet löst är ett bra engagemang, och den inställningen har jag haft från första början. Jag har skrivit till Pudelfrillan och förklarat att jag hade en anledning att testa ett sidospår, men det mottogs visst med misstänksamhet.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-09-06 kl. 16:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in